תכנון פיתוח וישום מערכות לימודים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 95
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1101
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

שאלה מס' 1 :
א. תפקידם של הפסיכולוגיה והפילוסופיה במודל של טיילור:
פילוסופיה:
טיילור נתן לפילוסופיה במודל שלו תפקיד של מסננת, כאשר צורכי הלומד ומבנה המקצוע הלימודי משתלבים בתהליך קביעת המטרות רק במידה שהם מתיישבים עם המסגרת הערכית הנקבעת ע"י הפילוסופיה החינוכית.
הסינון מתבצע במטרות שאינן חשובות ומטרות חולפות ומשתנות.
לפילוסופיה יש מקור מתווך בדגם של טיילר.
.
.
שאלה מס' 1 :
א. תפקידם של הפסיכולוגיה והפילוסופיה במודל של טיילור:
פילוסופיה:
טיילור נתן לפילוסופיה במודל שלו תפקיד של מסננת, כאשר צורכי הלומד ומבנה המקצוע הלימודי משתלבים בתהליך קביעת המטרות רק במידה שהם מתיישבים עם המסגרת הערכית הנקבעת ע"י הפילוסופיה החינוכית.
הסינון מתבצע במטרות שאינן חשובות ומטרות חולפות ומשתנות.
לפילוסופיה יש מקור מתווך בדגם של טיילר.
פסיכולוגיה:
לאחר שמטרות עוברות סינון פילוסופי ורואים מה חשוב ומה לא, הם עוברות דרך הפסיכולוגיה החינוכית שזה שוב עוזר לניפוי אותן המטרות שהתקבלו קודם כך שיתאימו להתפתחות של הלומד ולממצאי מחקר מתורת הלמידה.
בסופו של דבר , רק לאחר שהמטרות הזמניות עוברות ניפוי של הפילוסופי והפסיכולוגיה החינוכית מטרות אלו יהוו את מטרותיה של תכנית הלימודים.
ב. אחד מהדברים שמשפיעים בעת קביעת מטרות בחינוך היא מצבה המדיני שבה עומדת המדינה.
לדוקורהיים היה מאמאר בעניין זה שהנני מסכימה עמו:
במאמרו הוא טוען כי אם החברה , כמו שלנו שתמיד נמצאת במצב כוננות של מלחמות ע"י  המדינות המקיפות אותה היא תנסה לעצב את החברה שלה בדרך