תכנון פיתוח תוכניות לימודים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1363
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

ממן 12
שאלה
1 א.      מקצוע – מדעי החברה מטרה כוללנית שתבטא את צורכי הלומד – להקנות לתלמיד צרכים, אמונות, רגשות נפשיים תוך אישיים. מטרה כוללנית שתבטא את צורכי החברה- להשתית בתלמיד ערכים חינוכיים, הוראתיים, פסיכולוגים, בן אישים להשתתפות מלאה בחברה בה התלמיד מחונך.  מטרה כוללנית שתבטא את צורכי המקצוע – להשתית בתלמיד ערכים פסיכולוגים, סוציולוגיים, אנתרופולוגיים ופדגוגים. ב.      שני טיעונים בעד ניסוח מטרות התנהגותיות –
1 .      מטרות התנהגותיות הן קבועות מראש ומציינות התנהגות מיוחדת ולכן יתרונן הוא בתכנון ובחירת הפעילויות בצורה כזו שתאפשר לילד להשיג את ההתנהגות הגלומה במטרה. יש לצפות שהמורה והתלמידים יתרכזו בהשגת מכלול התנהגויות מיוחד.
2 .      בת"ל יעילה המציבה לעצמה מטרות התנהגותיות בראשית הדרך תהיה אפשרות לבחינה והערכה טובה ביותר של ההתנהגות הסופית של התלמיד למטרות שהוצבו כלומר תהיה הערכה ברורה אשר תבחן האם ההתנהגות הסופית מתאימה למטרות שהוצגו. שני טיעונים נגד ניסוח מטרות התנהגותיות –
1 .      מטרות התנהגותיות אינן מאפשרות מקום לביטוי עצמי, ליצירתיות, לדמיון, לדרך, לתהליך, אינן מעודדות חשיבה דינאמית פורצת דרך להתנהגות שאינה רק סובבת סביב מטרה מאוד תחומה ומדויקת. בתחומים שונים, בד"כ הומאניים, חשוב שהמטרות ישימו דגש על ההבעה העצמית של התלמיד ופחות יתחשבו בתוצר הסופי כפי …