פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1287
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1
שאלה 1
א.      שאלת המחקר: האם לסוג המשוב ומין נותן המשוב יש השפעה על ביצוע מבחן אינטליגנציה של ילדי כיתות ח' בתל אביב?
השערת המחקר:
תלמידים שיקבלו הערכה שלילית ומין נותן המשוב היה הפוך מהמין שלהם הצליחו פחות  במבחן האינטליגנציה. לעומת זאת, תלמידים שיקבלו הערכה חיובית ומין נותן המשוב היה חופף למין שלהם, הצליחו יותר במבחן האינטליגנציה.
ב.      המשתנה המסביר: מידת ההשפעה של שני גורמים – סוג המשוב (ערכים: 1 – הערכה חיובית. 2 – הערכה שלילית). סוג המין (ערכים: 1- אישה. 2 – גבר).   המשתנה המוסבר:
רמת ביצוע במבחן אינטליגנציה.
מדובר על מחקר ניסויי – המחקר נערך בתנאים לא טבעיים, נערכה חלוקה מלאכותית של שלוש  קבוצות שונות, בהן נערכה מניפולציה על שני המשתנים הבלתי תלויים, החוקר שלט על המשתנים המסבירים, מידת ההשפעה של שני גורמים וסוג המין, כל למשל, שקבוצה אחת קיבלה הערכה חיובית, השנייה קיבלה הערכה שלילית וקבוצת הביקורת לא קיבלה כלל הערכה.       במחקר נבדקה מידת ההשפעה של גורמים שונים על רמת ביצוע המבחן, מכאן שנבדקה השפעה, סיבה, ניתן יהיה להסיק על סיבתיות, ניתן יהיה לקבוע שגורם כזה או אחר הוא הסיבה לרמת ביצוע כזו או אחרת ולכן המחקר הוא מחקר סיבתי ניסויי ולא מתאמי שבוחן קשר בין משתנים. …