פסיכולוגיה בחינוך כולל תיקון מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 95
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2442

תקציר העבודה

ממ"ן
1 2:
גורמים חברתיים:
שאלה 1:
סעיף א:
נורמות:
 נורמות הן כללי ההתנהגות המקובלים במצבים מוגדרים. הנורמות מכוונות חשיבה,רגש,הערכה והתנהגות.את הנורמות ניתן להגדיר ב-2 היבטים:היבט חברתי: מהיבט זה נורמה היא מערכת של ציפיות מאדם הממלא תפקיד מסוים. כמו למשל מורה ותלמיד. המורה יכול להתנהג כמצופה מתפקידו בתנאי שגם התלמיד יתנהג בהתאם לנורמות שהחברה מכתיבה לו.היבט קבוצתי: כל קבוצה מפתחת נורמות או סטנדרטים של התנהגות המשותפים לה. כאשר יש נורמות משותפות להתנהגות מסוימת, כל אדם יידע איך עליו לנהוג בכל מצב,ואיך אחרים ינהגו בו. קיומן של הנורמות מונע מצבים של בלבול.
6/6
פופולריות:
 פופולריות היא מידת ההערכה הכללית שלה זוכה הפרט מבני קבוצתו. הפרט הופך לפופולרי תודות לתכונות שונות המזכות אותו ביחס חיובי מצד החברה כמו לדוגמא: יופי, אינטליגנציה, חוש הומור וכו'. ההערכה שמקבל הפרט מבני קבוצתו מעודד אותו לפתח תכונות מסוימות ולעכב אחרות וכך תורם לעיצוב אישיותו.הגורמים המשפיעים על מידת הפופולריות: הקשר בין הישגים לימודיים לבין מידת הפופולריות משתנה עם הגיל-ככל שמתבגרים כך יורד הקשר בין הישגיו הגבוהים של הפרט לבין מידת הפופלריות שלו, ולפעמים הישגים גבוהים אף מזיקים לרמת הפופולריות. ילדים במעמד חברתי וכלכלי גבוה יותר הם לרוב פופולריים יותר-נובע מהאפשרויות החומריות שעומדות לרשותם(משחקים.בגדים וכו').
6/6
האינטרנט כמסגרת חברתית: האינטרנט מהווה סביבה חברתית מסוג חדש. ישנם יתרונות רבים בגלישה באינטרנט: נגישות גבוהה למקורות מידע ולקשרים חברתיים במקומות מגוונים בכל רגע נתון,השימוש אינו דורש דבר חוץ ממחשב וקוו טלפון, ניתן להתחבר אליו מתי שרוצים ולהתנתק בכל רגע וכו'.. מכיוון שהפעילות על מחשב נעשית באופן פרטי ולרוב הפרט נמצא לבדו, האינטרנט מאפשר חופש התנהגות גדול יותר מאשר בפעילויות חברתיות אחרות. חלק מהמשיכה בשימוש באינטרנט היא היכולת לתקשר ובכל זאת לשמור על אנונימיות. קיימים גם חסרונות כמו: התמכרות, חוסר יציבות במערכות יחסים, שינויים שליליים בהתנהגות וכו'..
6/6
שיפוט מוסרי: ערכים ואמות מידה בין לאומיים כמו מוסריות המכתיבים שיקולים והתנהגויות בתחומים כלליים. תפיסת המוסריות קשורה לראייה כללית של מהות האדם.
באופן כללי, השיפוט המוסרי תלוי בגיל.ניתן לחנך ילדים לשיפוט והתנהגות מוסרית על ידי קיום דיון קבוצתי ומשחקי תפקידים,לעומת הטפת מוסר,שבה מועלים נימוקים שאינם מתאימים לגילו ולרמת השיפוט של הילד,אינה מובנת לו ולכן לא יעילה.השפעות הקבוצה עשויות ליצור שיפוט מוסרי המנוגד לנורמות המקובלות, ולכן חשוב להכיר את נורמות הקבוצה והשפעותיהן על היחידים המרכיבים אותה.
3 גישות תיאורטיות: פסיכואנליטית, התנהגותית והגישה של רוסו 5/6
2 3/24 הגדרות קולעות! סעיף ב:
הקשר בין המושגים לכתבה:
נורמות:
מחקר: (Sherif&Sherif
1 964) של שריף, "נבדקים נתבקשו להעריך את כיוון תזוזתה של נקודת אור בחדר חשוך. בתחילה הביע כל נבדק ונבדק את הערכתו האישית ויצר דפוס תפיסה אופייני. מאוחר יותר –
57/60 שאלה 2:
סעיף א:
עמדה: מוגדרת כנטייה של הפרט להביע דעה בעד או נגד אובייקט מסויים. האובייקט שאליו מתייחסת עמדה עשוי להיות מסוגים שונים: אובייקט  ספציפי: כמו שיעור ביולוגיה שהיה היום, כללי: כמו מקצוע הלשון, מופשט: כמו …
20/20 שאלה 3:
סעיף א:
הצורך להשתייך: הצורך להשתייך הוא מוטיבציה אנושית בסיסית.
לבני אדם דחף ליצור ולקיים לפחות מידה מינימלית של יחסים בין-אישיים יציבים, חיוביים ורבי ערך. הצורך להשתייך הוא צורך בסיסי ואינו נרכש, אלא הוא צורך שכל אדם …
  שאלה 1 57/60 שאלה 2 20/20 שאלה 3 18/20 סופי 95
ממן משובך, כתוב היטב בצורה בהירה וקולחת מעיד על שליטה בחומר, הבנה ויכולת חשיבה עצמאית. בהצלחה רבה בהמשך