תכניות לימודים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 832
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

בס"ד תכנון , פיתוח ויישום ת"ל – ממ"ן 12
שאלה 1 סעיף א': מקצוע: מתמטיקה מטרות על במקצוע המתמטיקה: מטרות כלליות הנגזרות מהוראת / לימוד מתמטיקה.
1 .      הכרת מושגי יסוד של המתמטיקה – צרכי הלומד
2 .      פיתוח כושר חשיבה מתמטי לוגי – הסקת מסקנות, ניתוח, העלאת השערות – צרכי המקצוע
3 .      קישור החומר הנלמד לחיי היום יום -צרכי החברה מטרות העל המצוינות לעיל הן מטרות כלליות אשר אינן מפרטות מה ילמד התלמיד בדיוק כדי להכיר את מושגי היסוד במקצוע, איך יפתחו את כושר החשיבה המתמטי לוגי ולאילו צרכים מחיי היום יום ישרת הידע הנלמד מן המקצוע.
הכרת מושגי היסוד של המתמטיקה הן צרכי הלומד המתחיל את דרכו והיכרותו עם עולם המושגים שבין הספרות . הכרה זו תאפשר לו לרכוש ידע במקצוע ריאלי , שישמש אותו בחברה תוך שהוא מבצע פעולות של רכישה, המרה, חלוקה וכד'.
פיתוח כושר חשיבה מתמטי לוגי – המקצוע מקנה מיומנויות חשיבה מתקדמות המאפשרות ניתוח, הסקת מסקנות , פיתוח תכניות כלכליות , חשיבה כלכלית, חיסכון וכיו"ב.
קישור החומר הנלמד לחיי היום יום – כאשר הלומד רוכש ידע בתחום חדש, החברה מתפתחת יותר, מגיבה טוב יותר לסיטואציות שונות , נערכת ויעילה במצבים שונים בחיים. החברה זקוקה לאנשי מקצוע שיתפעלו את החברה בהצלחה, בתבונה והגיון ולטובתה.
ב. הכרת מושגי יסוד של המתמטיקה התלמידים יכירו את עולם המספרים המכוונים התלמידים ידעו לבצע 4 פעולות חשבון התלמידים ידעו את הגדרה המושגים ערך מוחלט ומספר נגדי.
שאלה 2
הגישה האוטונומית (ביזורית ) לתכנון לימודים – גישה זו ( רווחה בשנות ה-70' ואילך) …