מצטיין - תכניות לימודים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 650
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

בס"ד ממ"ן 14- 10106 תכנון , פיתוח ויישום ת"ל שאלה
1 אסטרטגיית הוראה פרונטאלית למידה לקראת שליטה למידה בקבוצות קטנות למידה יחידנית מבחינת המורה מחנך בדרך דידקטית אחידה בשיטת הביאור ובשיטת ההדגמה (לפי הספר) חומרי הלימוד נכתבים ע"י מומחים והוא מעביר אותם בשיטת הביאור, לפיה המורה במרכז, מעביר ידע בצורה מובנת. הוא זה שמהווה כמקור ידע, הוא הדינאמי, הפעיל, המומחה והמכוון את התלמיד.
התייחסות לפי התפלגות נורמאלית, ממוצעים.
במסגרת אסטרטגיית הוראה-למידה זו, ניתן להפעיל את כל שיטות ההוראה ולהתאים לסגנון הלמידה של התלמיד. המורה עושה מאמץ להביא את התלמיד לשליטה מירבית בחומר מגוון, בדומה למורה פרטי. המורה מקצה זמן שונה מתלמיד לתלמיד. הערכתו מתבצעת ע"י אבחונים, משובים במהלך כל צעד, תמיכה ועידוד המוטיבציה.
הוראה שתועבר בשיטות חקר, הדגמה ופעלתנות בחומרי לימוד מגוונים ועשירים. המורה יקה זמן שונה לכל קבוצה בהתאם לצורך. יעריך את תלמידיו בקבוצה בהתאם לפעולות התלמיד בתוכה – מה היתה תרומתו ביצירה הקבוצתית.
בדרך זו מלמד את החומר בכל שיטת הוראה ע"מ שהתלמיד יבין וישלוט. חייב להתייחס לשונות שבין תלמידים ולהתאים זמן לכל אחד בהתאם לצורך. רואה כל תלמיד, עוקב אחרי התפתחותו וקצב התקדמותו, דואג להעשרה לכל ילד ומבצע אבחון ומשוב לאורך התהליך בשילוב עם ההורים.
התייחסות לחזק ולחלש, לא לפי ממוצעים.

50  נקודות סהכ 100  נקודות