סמינריון סיום האם הכנסת האינטרנט משנה את תפקיד המורה

תקציר העבודה

האם הכנסת האינטרנט משנה את תפקיד המורה?
תוכן עניינים:
פרק עמוד מבוא
3 העלייה הדרמטית בשימוש ובפופולאריות של האינטרנט
4 העלייה בשימוש ובפופולאריות של האינטרנט בהוראה
4 שימושי אינטרנט באקדמיה 5
עלייה בשימוש באינטרנט בקרב סטודנטים באוניברסיטאות.
6
האם האינטרנט מסייע ליצור סביבות לימוד?
9
תועלות האינטרנט להוראה
1 0 הכנסת האינטרנט ושינוי בתפקיד המורה
1 3
הסתגלות מורים לשימושי אינטרנט בהוראה
1 6
שימוש אינטרנט באקדמיה כמקדם צוותי הוראה
1 7
העצמת המורה בהוראה בסביבת אינטרנט
1 8
הערך המוסף לתלמיד מסביבת לימוד באינטרנט
1 8
האם האינטרנט מקדם את הצלחת התלמיד בלימודים?
22
       מנהל עסקים. טענות בעד ונגד: שינוי תפקיד המורה בבי"ס
2 4
       משפטים. טענות בעד ונגד: שינוי תפקיד המורה באקדמיה
2 5
       16. טענות בעד ונגד: קידום הצלחת התלמיד בבי"ס
2 6
       17. קידום הצלחת התלמיד באקדמיה
2 8
        18. סיכום ודיון
3 1
        19. ביבליוגרפיה
3 3
ההוויה הטכנולוגית בימינו היא חלק המאפיין את ה"ציביליזציה הדיגיטאלית הפוסט מודרנית" עידן, ( 1999 ).  לפי Graves, Sherryl Browne, Kelly, Marrio , (2002) במאה ה 21, עם התפתחות טכנולוגיות המידע, האינטרנט חדר כבר לכל רמות ותחומי החינוך.
לדעתו של סלומון גבי, (2002) המהפכה הדיגיטאלית בחינוך נכשלה, ואלפי המחשבים שהוכנסו בישראל בשני העשורים האחרונים למערכת לא הצליחו להעלות משמעותית את ההישגים הלימודיים. הוא שואל מדוע בפועל המהפכה הדיגיטאלית פסחה למעשה על מערכת החינוך.
מטרת המחקר היא לבדוק, לפי מחקרים קיימים :
אם הכנסת האינטרנט משנה את תפקיד המורה ומקדמת את הצלחת התלמיד בלימודים.
כאשר לפי דעתם של Tucker &  Cordani,( (1998
יש לחשוב כעת על מערכת האינטרנט לא כמערכת התומכת במערכת ההוראה אלא לתפוס אותה כמהווה את בסיס כלל מדיית ההוראה. תוצאות מחקרם של Applebee; Clayton; Pascoe & Bruce  ,( 2000) אישרו כי שימוש אנשי אקדמיה באינטרנט היא עובדה קיימת שעל אנשי מנהלה באוניברסיטאות לקחתה בחשבון. אנשי אקדמיה בכל הרמות מעצימים ומקדמים את מחקריהם, פרסומיהם והתקשורת שלהם באמצעות כלי האינטרנט.
Butler John C.
,(2000) מציין כי אוניברסיטאות נוהגות כיום להעלות מקורות מידע באינטרנט, לא כקורסים מלאים אלא כהשלמות או כמקורות מידע לקורסים המועברים בכיתות ההוראה. הוא מציין כי ביולי 1999, מעט מעל 1,200 מקורות לקורסים אוניברסיטאיים להוראת המתמטיקה הופצו באמצעות האינטרנט על ידי כ-200 מחלקות הוראה בצפון אמריקה, ובממוצע גילה כשש מקורות העלאת מידע לכל מחלקה. הכנסת האינטרנט למערכת ההוראה התגלתה כמקדמת  הישגים, ומוטיבציה אצל התלמידים, וכיעילה כתוספת לכלי ההוראה האחרים המשמשים את המורה או התלמיד בשיטות הלימוד המסורתיות.
מערכת החינוך ובה המורה מתאימה את עצמה לחדירת האינטרנט. שוב תפקיד המורה אינו מסתכם בהיותו מקור ומעביר ידע בלעדי, ותפקיד התלמיד אינו רק לספוג את המועבר לו.             תפקיד המורה לאחר הכנסת האינטרנט להוראה יבין ויתחשב בטכנולוגיה החדשה ובצרכים הפסיכולוגיים החדשים שנוצרו בסביבת הלמידה הזו. הכנסת האינטרנט למערכת ההוראה דורשת מתפקיד המורה יתר תמיכה וסיוע בלומד לאורך תהליך הלמידה שלו. תפקיד המורה כעת הוא של מנחה ושותף ללימוד, כאשר הוא מכוון את תלמידיו ליתר יוזמה בחיפוש הידע ועיבודו המבוקר וללימוד לעצמאות ועצמה אינטלקטואלית שהיא הבסיס להצלחתם בעתיד, הם יוצאים לחיים כשבידם יכולות אישיים ללימוד עצמי ואלו הם המפתח להצלחה.