עקרונות בעיצוב סביבות למידה ממוחשבות
מוסד לימוד | המכללה האקדמית גליל מערבי |
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | הוראה מתוקשבת, חינוך, ידע, למידה מתוקשבת, מידע |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 1173 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
המידע מאורגן בסביבת לימוד זו ע"י מאגרי ידע שמהווים סביבת לימוד רבת משמעות עבור הלומד. היא איננה מספקת ידע אלא נתונים ומידע כך שהילד שנכנס אליו יבנה באופן אישי את המידע בראשו, בכך מתאפשרת למידה קונסטרוקטיביסטית. האתר מאורגן לפי פריטים (תמונות), מערכת מיון ומפתוח – ישנם אפשרויות בחירה ברחבי האתר בכל עמוד וחלוק לפי נושאים בהתאם לעולם התוכן של המאגר. כמו כן, סביבת לימוד זו מובנת ע"י סביבת לימוד ליניארית כאשר הלומד מתקדם בחומר ע"י ולפי הרצף שמחבר האתר מציע, המיקומים של הנושאים קלים לזכירה ואין בעיית הסתעפות ובחירת קישורים והפניות מסובכות, כל קישור מוביל ליחידת לימוד מסוימת וספציפית, כמה מהסיבות לבחירת סביבת לימוד זו הם שהצפת מידע לעיתים עלולה להזיק ללומד, לא תמיד קריאה היפרטקסטואלית מומלצת לבניית רשת סמנטית של ידע ומידע וגם מכיוון שטקסטים ארוכים קשים לקריאה לחלק מהלומדים.