סקירת ספרות- מנהיגות בארגוני חינוך

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1229
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מנהיגות בארגוני חינוך Robinson, & Rowe ,(2008) בדקו את ההשפעה היחסית של סגנונות מנהיגות שונים על התוצאות האקדמיות והלא אקדמיות של תלמידים לפי ממצאי 27 מחקרים כשהסיבה העיקרית להתעניינות היא רצון קובעי מדיניות לצמצם את חוסר השוויון בהישגי לימוד בין קבוצות אתניות וחברתיות שונות ואמונתם כי למנהיגי בית ספר יש תפקיד מרכזי בכך.
לפי  Nir, & Kranot,(2006) חקרו (Hipp & Bredeson,1995 ; Hipp,1996,1997) את הקשר בין חוללות עצמיתself-efficacy (SE)  של מורים וסגנון מנהיגות מנהל בית ספר ומצאו כי סגנון מנהיגות המנהל ויעילות אישית של המורה;personal teacher efficacy (PTE) קשורים ישירות .
לפי Leithwod and Janzi ,(2005), ניתן להגיע לארבעה מסקנות מתוצאות סקירות הספרות שערכו; ההשפעות של מנהיגות מעצבת על היעילות הארגונית הן גדולות ומשמעותיות; ההשפעות של מנהיגות מעצבת על מדדי יעילות ארגונית בלתי תלויים הם פחות מתועדים ופחות אחידים, אך הם עדיין חיוביים ומשמעותיים; נראה כי העדות של ההשפעות של מנהיגות מעצבת על מדידה בלתי תלויה של תוצאות תלמידים היא מבטיחה למדי למרות שדי מוגבלת בהיבט הכמותי שלה; למרות שעדות עדכנית על ההשפעות של מנהיגות מעצבת על מעורבות התלמידים בבתי הספר היא עדיין מוגבלת, הרי שהיא חיובית בצורה אחידה.