להבין סרטים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 823

תקציר העבודה

ממ"ן 13

1 .      מדובר ביום פגישתם הראשונה של אלווי ואנני לאחר שהכירו ו שיחקו במשחק הטניס. אלווי מגיע לביתה של אנני ושם הם מדברים. הם מדברים לפי הכתוביות בעברית על צילום. אלווי מתעניין בתמונות שנמצאות בחלל בו הם נמצאים והוא שואל את אנני האם היא צילמה אותן, משם השיחה מתפתחת, כשכל אחד מהם מביע את דעותיו לגבי צילום. ניתן לראות שלכל דמות יש קונפליקט פנימי עם עצמה. ישנה סתירה בין מה שהם אומרים – הכתוביות בעברית, לבין הכתוביות באנגלית. הכתוביות באנגלית, מסמלות את מה שכל דמות חושבת בזמן שהיא בעצם אומרת משפט אחר. לדוגמא הקטע בו אלווי אומר לאנני את המשפט "הן ממש נפלאות… יש בהן איכות מסוימת" הוא מדבר על התמונות של אנני. אך הכתוביות באנגלית מראות את מה שהוא חושב שזה בעצם "את בחורה מאוד יפה". בעצם יוצא שכשאלווי מחמיא לה על התמונות שהיא צילמה, הוא אולי מחמיא דווקא למראה החיצוני שלה, של אנני, במחשבותיו. אלווי בעצם חושב את הדברים שהוא לא מסוגל לומר לה עדיין. הייתי קוראת לטכניקה הזו של דיבור בע"פ וכתוביות שונות: דיבור מסווה מחשבה.
2.      בקטע הזה רואים את אנני שרה על במה בבר. שומעים את קול שירתה וברקע שומעים את קולות …
3.                                       א.         טכניקת הקול –  קול על, ניתן לשמוע קולות רקע של מטוס, שומעים את רעש המנוע. מעל פס-הקול הזה שומעים את קול מחשבותיהם של אנני ואלווי. יחסי פס קול תמונה – סאונד דיאגטי פנימי א-סימולטני. ניתן לראות שבפועל בסצינה יש שקט מוחלט, שתי הדמויות לא מדברות ביניהן, הן בעצם רק חושבות על טיב הקשר ביניהן. וכמו שיש דממה פיזית בניהם וניתוק, כך גם הדממה שבקשר שלהם. כמו שאלווי אומר "הקשר הזה הוא כמו כריש, היא חייבת לנוע קדימה כל הזמן, אחרת היא מתה.
ואני חושב שיש לנו כריש מת". בנוסף אלווי חושב לעצמו שהיו הרבה נשים יפות והיה כיף לפלרטט איתן, זה רק מראה שהוא נמצא במקום אחר בחייו בנושא זוגיות, הוא בעצם לא מרגיש שהוא באחת כזו, הוא מחפש משהו יותר מזדמן ולא קבוע. הוא גם חושב לעצמו שיהיו לו ,"את הבעיות הרגילות עם אנני במיטה, למה אני צריך את זה", כאילו שזה הדבר היחיד שמעסיק אותו בקשר שלהם.
                                 ב.         בקטע השיחה משאלה 1
ראינו את אנני ואלווי כשהם מדברים ביניהם ומחשבותיהם מוצגות רק בכתוביות, לא ניתן לשמוע את המחשבות עצמן, ואילו בקטע המטוס, שומעים את המחשבות בלבד, כשהם אינם מדברים …

4 .      בסצנה הזו שומעים את אלווי שמספר על פגישתו עם אנני בבית הקפה, מדובר בסאונד אקסטרא דיאגטי, כיוון שאלווי משמש כמספר. במקביל שומעים את קול שירתה של אנני, סאונד דיאגטי פנימי, א-סימולטני. השיר הזה מוכר לנו מהסצנה השנייה בבר, בה אנני שרה על הבמה. השיר מתחיל במילים "מזכיר את פעם" באותו שיר היא מדברת על העבר שלה ושל …