בהתנהגות ארגונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 16
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 100
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1195

תקציר העבודה

ממ"ן  16
שאלה 1
עפ"י פידלר אסא ברקן פעל לפי תנאי המצב הבאים:
יחסי מנהיג-מונהגים: יחסים גרועים, העובדים בזים לאסא ברקן , אחד מן המתפטרים סיפר כי "לא סבלנו אותו וקשה לחיות בג'ונגל עם אדם כזה" הבניית המשימה: הבנייה גבוהה, "התקנת המערכות היא מלאכה מחולקת לשלבים ברורים שבכל אחד מהם מספר מוגדר של משימות בהירות" הכוח המעמדי: גבוה, "ברקן כנראה ניצל יתר על המידה את סמכויותיו הרבות כדי לפטר שרירותית עובדים או להענישם מסיבות לא ענייניות".
ב.
בהתבסס על הטבלה מדובר במצב מספר 5 לפי פידלר, ולכן סגנון המנהיג (אסא ברקן) צריך להיות LPC גבוה, כלומר מתחשב, כדי שהוא יהיה אפקטיבי.
שאלה 2
תהליכי ההשפעה הכריזמטיים שהפעיל לוטם כראש צוות גמא-אלפא: א . חיזוק הערך האינטרינזי שבמאמץ- "בכל הזדמנות דחק בהם להצדיק את היותם "יגוארים" בכך שיעבדו קשה כדי להגיע לראש דירוג הצוותים.. בעבודתם בכפרים שביערות נתקלו חברי הצוות לעיתים ביגוארים ולמדו להעריכם ולהוקירם" לוטם דאג לחזק את המוטיבציה הפנימית שלהם ולגרום להם להבין שיש משמעות לעשייה שלהם.. ואת הרצון "להצדיק" את הכינוי שניתן להם ב . העצמת המונהגים- לוטם העניק לעובדיו עצמאות מוחלטת ובכך שיפר את תחושת המסוגלות העצמאית שלהם: "הוא העניק לעובדיו עצמאות מוחלטת והדגיש כי הוא סומך על יכולתיהם , הוא הרבה לשבחם על שיקול דעתם" ג. הגדלת הערך הפנימי של השגת היעדים- לוטם הציב לצוות יעדים עם משמעות ערכית כדי שהצוות יבין שלמטרה יש משקל רב מעבר לפן המקצועי ושישנו ערך פנימי לעבודתם-  "לוטם גם נהג להדגיש כי בהתקנת מערכות התקשורת יש משום שליחות חשובה: ככל שיתקינו יותר מערכות תקשורת כך יוכלו תושבי הכפרים לפתח מסחר, להזעיק עזרה בעת הצורך ולשפר את חייהם".
ד . העמקת מחויבותם של המנהגים- לוטם ביצע מפגשים עם חברי הצוות ע"מ להחדיר בהם את המחויבות לעבודה: "…משום כך בפגישה אישית עם כל חבר בצוות , אותה נהג לערוך לפחות פעם בשבוע, הוא התעקש לקבל מכל אחד הבטחה, על כל חבר צוות היה להתחייב כי יעשה את כל אשר לאל ידו כדי לקדם את התקנת המערכות" .
שאלה 3
א . הסיבות להתנגדותם של העובדים לשינויים:
ניגוד אינטרסים- לעובדים היה חשש שמינויו של לוטם תפגע במעמדם ובתנאי עבודתם "העובדים דווקא חשבו שיהיה עליהם לבצע יותר משימות ,כולל נסיעות מרוחקות מבלי שיעלה שכרם" אי הבנה- ניתן לראות כי העובדים לא הבינו את משמעות השינויים , לדעת לוטם "העובדים לא תפסו שמשמעות השינויים היא להפוך את עיסוקיהם למעניינים יותר" חוסר אמון- העובדים לא האמינו בטוהר כוונותיו של לוטם  וטענו  שכוונתו הסופית היא להביא עימו את –