תוכנית עיצוב התנהגות לעבודה ברצף של ילדי גן שפה בזמן הצהרון

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 6731
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

תקציר עבודה זו בדקה את השפעתה של תוכנית עיצוב התנהגות לילדות גן שפה. התוכנית הופעלה בשעת הצהרון בגן שפה והתמקדה ביכולת עבודה ברצף של 10 בנות לקויות שפה בגילאי 4-6 הלומדות בצהרון. יכולת עבודה ברצף התייחסה לזמן האוכל, זמן החוגים, שעת יצירה ושעת המשחק חופשי. רמת השינוי נמדדה באמצעות שאלונים ותצפיות אותם מילא הצוות החינוכי בגן. התוצאות הראו כי יכולת העבודה ברצף של הילדות הלומדות בצהרון השתפרה בצורה משמעותית לאחר תכנית העיצוב ובחלק מההשערות אף נוצר פער גבוה מהמשוער. הממצאים תומכים בחשיבותן של התערבויות המתרכזות בילד עצמו ולא בהורים או במסגרת החינוכית כדי לפתור בעיות התנהגות בקרב ילדים בגיל הרך, ביניהן תוכניות עיצוב התנהגות.
תוכן העניינים
תקציר. 2
מבוא. 3
חלק ראשון: סקירת ספרות. 5
פרק א': אוכלוסיית הלומדים בגן שפה. 5
1 . התפתחות שפתית תקינה בגיל הרך. 5
2 . לקות שפה- הגדרה. 7
3 . ביטויים ומאפיינים של הלקות. 7
3 . הגורמים ללקות. 9
4 . אבחון וטיפול. 10 5. גני שפה. 11
פרק ב': התיאוריות העומדות בבסיס תוכניות עיצוב התנהגות. מנהל עסקים
1 . תיאוריות ביהביוריסטיות- התנהגותיות. מנהל עסקים
2 . עיצוב התנהגות לילדי גן בעלי בעיות התנהגות. 16
חלק שני: המחקר. 21
1 . השערות המחקר. 21
2 . אוכלוסיית המחקר. 21
3 . כלי המחקר. 23
4 . מהלך המחקר. 26
5. ניתוח הממצאים.. 28
6 . דיון 33
סיכום.. 34
ביבליוגרפיה. 35
נספחים.. 38