תכנון לימודים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2015
מספר מילים 858

תקציר העבודה

גישתו של טיילר טיילר הגדיר את תהליך ההערכה כתהליך שבעיקרו נועד לקבוע את מידת השגתן של המטרות. טיילר הציע 4 שאלות עיקריות שחייבות להישאל כאשר מדובר בפיתוחה של כל תכנית לימודים. השאלות שלו מזהות קטגוריות או מרכיבים כלליים של התכנית שאותם יש לבדוק – מטרות-.
הערכה מעצבת:הערכה מעצבת היא ביצוע של פעולות הערכה במהלך הפיתוח של תכנית או של מוצר כלשהו כדי לספק מידע לצורכי שינוי, שיפור או התאמה של מושאי ההערכה.(לפי סקריוון Scriven,1997 )הערכה מעצבת היא פעולת הערכה מתמשכת החלה במשך יישום התכנית וממוקדת בתהליך ובהתקדמות,מול המטרות-.
כלי הערכה מסורתיים  1)מבחנים סגורים-או "מבחנים אמריקאיים" בנויים משאלות המציגות בפני הלומד מספר תשובות אפשריות. על הלומד לבחור את התשובה הנכונה מבין התשובות המוצגות לפניו, בקבוצת המבחנים הסגורים נמנים ארבעה סוגים …