פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1703

תקציר העבודה

ממ"ן 13
שאלה
1 – מדריך הלמידה א.
1 ) הצמדת גירוי מותנה ( חלוק לבן)√ – שאינו מעורר כל תגובה אצל הלומד, לגירוי בלתי מותנה       (טיפול)√- המעורר תגובה בלתי מותנית ( בכי)√ תגרום לכך: כאשר גידי יראה חלוק לבן ויקבל טיפול  זה יגרום לו לבכי. הצגת הגירוי המותנה (חלוק לבן) – תעורר אצל גידי תגובה מותנית (בכי)√- הדומה לתגובה הבלתי מותנית.
ראיית חלוק לבן ( גירוי מותנה) גורם לבכי (תגובה מותנית).  10/10
2 )  סוג למידה שהתרחש הוא ניסויי וטעייה שפותח ע"י סקינר בתאוריה התניה אופרנטית המבוססת על קישור בין תגובה לחיזוק. למידה מתבטאת בהגדלת ההסתברות של הופעת התנהגות מסוימת. לאחר שאסנת למדה את הקשר בין לחיצת כפתור מסוים לקבלת חפיסת שוקולד, גדלה ההתסברות להופעת התנהגות של אסנת, שכל פעם כדי לקבל שוקולד היא תלחץ על כפתור מסוים. אסנת קיבלה חיזוק חיובי ( חפיסת שוקולד) אחרי שלחצה על הכפתור מסוים ולכן זה גם הגדיל את השכיחות התנהגותה. אסנת עברה תהליך למידה ולמדה שכל פעם שהיא תרצה לקבל שוקולד היא תלחץ על כפתור מסוים שממנו יפול שוקולד.  √ 5/6
5)  הכחדה-  הפחתת הנטייה להגיב בתגובה המותנית לגירוי המותנה, כאשר מתרחש שהגירוי המותנה מופיע פעמים רבות ללא הגירוי הבלתי מותנה √ .  לדוגמא: כאשר מורה מעבירה שיעורי אנגלית (גירוי מותנה) כבר ללא צעקות (גירוי בלתי מותנה) ואז זה יגרום לירידה בתחושת האי נעימות.  – הדוגמה לא ברורה מספיק (היה צריך לציין באופן ברור יותר מהי התגובה המותנית (אי נעימות?) …