פסיכולוגיה בחינוך - פרק 2
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה בחינוך |
מילות מפתח | גורמים הכרתיים, ממן 12, פסיכולוגיה בחינוך |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2016 |
מספר מילים | 1441 |
תקציר העבודה
ממ"ן 12
תאריך הגשה: 13.01.16
שאלה 1
א. הצורך להשתייך הוא הצורך של כל אדם ליצור קשרים עם חברים, ליצור קשרים בין אישיים. זהו צורך מולד, בסיסי ולא נרכש. בכל אחד מאיתנו טבוע הצורך להשתייך לקבוצות חברתיות ולהיות בקשר עם אנשים. לכולנו יש צורך בקשרים נעימים, קשרים ללא קונפליקטים, קשרים ארוכי טווח, לחלקנו צורך זה חזק יותר ולחלקנו חלש יותר. צורך זה מתבטא בגירוי חברתי, הפחתת חרדה, משמעות והערכה עצמית והזדהות.
שיפוט מוסרי זו הדרך של האדם להחליט מה צודק, מה יותר נכון. יש ערכים ואמות מידה –
ב. ההקשרים בין המושגים הנ"ל לכתבה:
הצורך להשתייך- הנושא של השמנה בהקשר של הצורך להשתייך בכתבה הוא גדול מאוד. למשל מסופר על נערה בת 17 שהיה עליה המון לחץ מהמשפחה. הלחץ החברתי גדול והוא כולל המון הערות פוגעניות. ניתן להבין מזה שהצורך להשתייך אצל הנערה הזו הוא מאוד גדול, אך קשה למימוש, בעקבות הלחץ …
שיפוט מוסרי- הנושא של ילדים שמנים מושפע מאוד משיפוט מוסרי בעקבות כך שהילדים השמנים הם ילדים פגיעים מאוד, הם מלווים בחרדה מתמדת מההורים שלהם שרוצים להציל אתם והם לא מבינים שהם לא יכולים להרזות. אלו הם הנורמות שההורים חיים על פיהם, אלו עם אמות המידה האוניברסאליות של כלל החברה.
ע"פ החברה שלנו הילד נתפס כהצלחה של ההורה ואם הילד שמן, זו עדות לכישלון ההורה. לכן מגיל מאוד קטן הילד רואה את עצמו כמשהו לא תקין, זו הדרך בה הוא גדל, אלו הערכים שהוא מקבל מהוריו, ניתן …