חובה, פסיכולוגיה התפתחותית, 1029 מילים, 3 עמודים!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1029
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

                             ממ"ן 14 שאלה 1
א) תפקודים ניהוליים או פונקציות ניהוליות  הם תהליכי השליטה הקוגניטיביים הגבוהים של האדם, האחראים על תהליכי ניהול עצמאיים והבין אישיים‏. הם מהווים חלק עיקרי בוויסות רגשי, בתפקוד חברתי ולימודי. פעילותם התקינה נחוצה לצורך תכנון וקבלת החלטות, איתור ותיקון טעויות, התמודדות מול מצבים מסוכנים ופתרון בעיות. –…
                  שאלה 3
א) תוצאות המחקר מעידות על כך שכמעט ואין למינים השפעה על תוצאות הניסוי. נמצא כי ילדים בני שנתיים מסוגלים לשקר ( אך רובם עדיין כנים), עם זאת בשיעור נמוך יותר מבני שלוש. גדילתו של הילד בכל חודש מגדילה פי 1.מנהל עסקים את סיכויו לשקר. נמצא כי היחס בין תפקודים ניהוליים לבין היכולת לשקר עומד על
1 :5 –                   שאלה
4         הופעת תפקודים ניהוליים אצל ילד משקפת  בדרך כלל את יכולתו לשקר, כלומר, ילדים אשר הראו תפקודים ניהוליים מתקדמים יותר, סיכוייהם לשקר גדל משמעותית. הופעתם תלויה בגיל הילד, ככל שהילד גדול יותר כך תפקודים אלו משוכללים יותר. אמירת השקר, אצל ילדים בגיל זה, מצריכה אינטגרציה בין שני תתי תפקודים הנכנסים תחת הקטגוריה הנ"ל.                   שאלה 5
על פי פיאז'ה, לילדים בגיל הרך וגיל הגן ישנן מגבלות אשר משבשות את יכולתו של הילד לשקר. אמנם המגבלות קשורות במידת מה אחת בשנייה, אך רמת התפתחותן שונה במקצת מילד אחד למשנהו. תקופת חיים זו מאופיינת על ידי שלוש מגבלות קוגניטיביות משמעותיות: מרכוז, בעיית מראית עין מול מציאות ואגוצנטריות.