צרכנות נבונה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1312

תקציר העבודה

צרכנות נבונה ומחזור עבודה בקורס קיימות בגן הילדים ‏29/05/2016
מבוא:
בחרתי לעשות את העבודה שלי בהתאם לפרויקט אותו לקחתי על עצמי שהוא צרכנות נבונה ומחזור. ראשית בכדי לערוך שינוי צריך לקבל החלטה שאנו עושים זאת ולא לחשוב מתי ואיך לעשות. ז"א להתחיל בשינוי ועם זאת לדלות מידע איך משפרים יותר.
בעבודה זו אעניק מידע לגבי הרגלי קניה, מקומות בהם אנו קונים, הערכת הסכום שאנו מוציאים על מזון וקניות בכלל, והאם אפשר לחסוך אם אקנה מוצרים מסוימים במקומות אחרים? אעסוק בצרכנות ובקניה של מוצרי מזון בפרט וקניות בכלל. איך אנו קונים? כמה אנו מוציאים על מזון? ביגוד? מתי ואיפה עושים קניות? מה אנו צריכים?
כמה עולה? שווה את המחיר? וכדומה.                           בעזרת החומר שבעבודה נטיב לשקול את האפשרויות הפתוחות לפנינו כאשר נרצה לשנות את הרגלי הקניה שלנו בשל סיבות כגון: חתונה, לימודים, העברת דירה, הולדת תינוק וכו'.             אעניק מידע גם לגבי מחזור שהוא תהליך שבו ניתן לעשות שימוש חוזר בפסולת או במרכיבים ממנה ולהפכם לחומר גלם. נפרט מה אפשר למחזר? איך ממחזרים? ולאן?                צרכנות נבונה.
בטרם נחליט על פעולה צרכנית זו או אחרת, כדאי שנקדיש מחשבה לבחינה מחודשת של הדרך בה מתנהלים ענייני הכספים שלנו. עריכת תקציב היא הדרך הנכונה להגיע להתאמה כלשהיא בין צרכינו למקורותינו. הכוונה פה היא לא לאיזון בין ההוצאות להכנסות, אלא לעבודת תכנון שתביא לניצול של מקורותינו למילוי מספר מרבי של צרכים.
הצעדים הבסיסיים בתכנון תקציב הם:
*הכרת מקורותינו- איזה סכום עומד לרשותנו לשימוש שוטף. (הכוונה היא להכנסה הנקייה לאחר …