ממ"ן - כל העבודות
שיטת הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה מבוססת על לימוד עצמי והגשת מטלות. מטלות אקדמיות באו"פ נקראות ממ"ן (מטלת מנחה) או ממ"ח (מטלת מחשב).
תחת ההגדרה ממ"ן ניתן למצוא עבודות בשלל המקצועות שיש בסמרטר.
פסיכולוגיה חברתית
קורס 10104 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
תיאוריית ניהול הרושם . לכידות קבוצתית וקונפורמיות. תהליך השכנוע חשיבה קבוצתית. תיאוריית ניהול הרושם מסבירה שהאדם הוא יצור חברתי שמטרתו לזכות בהערכה חברתית. והאדם מניח שכדי לזכות בתגמולים החברתיים/ החומריים (או אפילו כדי להיות בטוח ביחס לזהותו החברתית /להרגיש טוב עם עצמו) עליו לעשות רושם טוב של אדם עקבי, כן, ישר, יציב ומוסרי- ב. ככל […]
סוצולוגיה של התרבות (10659)
קורס 10659 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
א. השיווקיות של תעשיות התרבות? ב. מהן התכונות המאפשרות לתעשיות התרבות בתקופה זו ליזום מגמות תרבותיות חדשות ולשלוט בטעם הקהל? א. הסבירו שלושה מארבעת האילוצים המוסדיים הבאים – מבנה ארגוני, מבנה ענפי, המדינה, טכנולוגיה. ב. כיצד, לפי ריצ'רד פיטרסון, אילוצים אלה באו לידי ביטוי במקרה של הרוקנרול? .
שיח התקשורת - ממ''ן 12- קורס 10758
קורס 10758 , ממ"ן 12 , ציון 96
ממ"ן
1. ו (…) א. מבנה הנרטיב של וויליאם לאבוב. ב. ? תשובה: א. וויליאם לאבוב, שחקר את מבנה הנרטיב שבעל פה (הצורה שבה אנחנו מספרים סיפורים אחד לשני) זיהה מספר מרכיבים עיקריים המזוהים עמו (…) ב. אילו עיתונאי היה מסקר את המקרה, סביר להניח שהיינו נתקלים במס' הבדלים. ראשית, ידיעה עיתונאית (…) 2. א. תשובה: […]
שיח התקשורת - ממ''ן 11- קורס 10758
קורס 10758 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
1. ? תשובה: א. לפי השערת ספיר-וורף, קיים קשר ישיר וחד משמעי בין השפה לבין תפיסת המציאות שלנו. השערת ספיר-וורף נשענת על ההנחה (…) ב. כשמתבססים על הרעיון של השערת ספיר-וורף, לפיו השפה משפיעה על האופן שבו אנו תופסים את המציאות, ניתן להבין את המטרות שמבקש להשיג השלטון (…) 2. תשובה: א. תיאוריית המטאפורות הקוגניטיביות […]
פסיכולוגיה חברתית
קורס 10104 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממן 11 בפסיכולוגיה חברתית של האוניברסיטה הפתוחה בציון 95
פסיכולוגיה חברתית - ממ''ן 11 - קורס 10104
קורס 10104 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
1. "הסכמה מתוך ידיעה" מבטאת את הידע של משתתפי מחקר על מטרת המחקר. א. האם הטעון נכון או לא נכון? ב. נמקו את תשובתכם. תשובה: "הסכמה מתוך ידיעה" אינה מבטאת את הידע של משתתפי המחקר על מטרת המחקר, היא אכן מדברת על כך ש(…) 2. הציגו דוגמה מקורית של התנהגות מחיי היומיום שמעוררות את סקרנותכם […]
תקשורת בישראל - ממ''ן 12 - קורס 10612
קורס 10612 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
1. א. . תשובה: א. השידור הציבורי והשידור המסחרי מבוססים כל אחד מהם על עקרונות שונים. מקורו של השידור הציבורי (…) ב. דגם השידור הציבורי אינו עולה בקנה אחד עם התפיסה של חברי הקואליציה. התפיסה של חברי הקואליציה (…) 2. . תשובה: את הנימוק לטענה לפיה לא קיים בישראל שידור מסחרי טהור, ניתן לבסס על […]
תקשורת בישראל - ממ''ן 11 - קורס 10612
קורס 10612 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
1. א. הסבירו את עקרונות הגישה המודרניסטית והפרימורדיאלית. ב. . תשובה: א. הגישה הפרימורדיאלית והגישה המודרניסטית כל אחת בדרכה תופסת את הלאומיות ואת מקור התופעה באופן שונה. הגישה הפרימורדיאלית היא (…) ב. הכתבה שבחרתי מדברת על ייצוגה של מדינת ישראל בתחרות (…) 2. א. קראו את הפרק על תרומת העיתונות ללאומיות, ציינו שתי דרכים בהן […]
מבוא ללימודי תקשורת - ממ''ן 12 - קורס 10408
קורס 10408 , ממ"ן 12 , ציון 93
ממ"ן
1. א. אסכולת פרנקפורט לבין אסכולת ברמינגהם והסבירו . תשובה: שני תאים המבטאים דמיון בין אסכולת פרנקפורט לאסכולת ברמינגהם הם מקומם של המוענים והמשמעויות המוטמעות בטקסט. גם אסכולת (…) ב. תשובה: שני תאים המבטאים שוני יכולים לבוא לידי ביטוי בדימויים של (…) ג. מצאו בטבלה שני תאים המראים דימיון בין אסכולת ברמינגהם לבין גישת הדמוקרטיה […]
תקשורת טכנולוגיה, חברה, תרבות - - קורס 10439
קורס 10439 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
1. הסבירו במלים שלכם מדוע טכנולוגיה אינה מוצר פרטי, אלא חברתי. תשובה: טכנולוגיה אינה מוצר פרטי אלא חברתי. במשך זמן רב, התפיסה הרווחת התייחסה לטכנולוגיה כאל מוצר פרטי. למעשה (…) 2. קראו את הכתבה "2023 היא השנה האחרונה שבה יכולנו לדעת שטקסט ברשת נוצר בידי בני אדם" (…) א. א. הסבירו במלים שלכם את העמדות […]
מבוא ללימודי תקשורת - ממ''ן 13 - קורס 10408
קורס 10408 , ממ"ן 13 , ציון 97
ממ"ן
1. השלכה שלילית ראשונה של הגלובליזציה מדברת על כך שהיא מובילה ליחסי תלות (…) 2. סעיף א': לפני כשנתיים נחשפה פרשה בה היו מעורבים שני כדורגלנים (…) ארגון התקשורת נתון ללחצים רבים, פנימיים וחיצוניים, המשפיעים במקרים רבים על החלטותיו (..) ניתן לזהות בטקסט שני גורמי לחץ עיקריים שבאים לידי ביטוי. ראשית, מנכ"לית שדולת הנשים המוזכרת […]
פסיכולוגיה חברתית - ממ''ן 12 - קורס 10104
קורס 10104 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
1. א. הציגו בקצרה את תאוריית התפיסה העצמית. ב. הדגימו בדוגמה מקורית את "אפקט הצדקת היתר". תשובה: א. תאוריית התפיסה העצמית היא תאוריה ייחוס שפותחה ע"י דריל בם ומדברת על האופן שבו בני האדם לומדים (…) ב. על מנת להמחיש את "אפקט הצדקת היתר" ניתן לקחת כדוגמה, אדם שאוהב לדרג מקומות בילוי ב"גוגל" (…) 2. […]
קורס 10664 ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
שאלה 1 הג'נוסייד הארמני שאלה 2 הפוליטיסייד (הטיהורים הפוליטיים) בברית המועצות שאלה 3 נאומו של הימלר לפני אנשי אס.אס
קורס 10172 קריאה וכתיבה אקדמי
קורס 10172 , ממ"ן 11 , ציון 81
ממ"ן
היסטוריה , נשים בהיסטוריה פרק: פעילות נשית במרחב הציבורי מאמר: האמנם בדרך לשוויון? מאבקן של הנשים לזכות בחירה ביישוב היהודי בארץ ישראל: 1917- 1926
להבין סרטים סמסטר ב2023
קורס 10640 , ממ"ן 13 , ציון 96
ממ"ן
לדוגמא מובאת התשובה לסעיף א שאלה 4: א. יחסי הפסקול והתמונה הם דיאגטיים, מגיעים מעולם הסרט, מהמסך שברחובות. הם גם אונסקרין, ניתן ממש לראות ולשמוע את קטע החדשות מהמסכים ברחובות בהם אנדרטון רץ. אך הם לא סינכוניים – מצד אחד יש פרסומת המבטיחה עתיד בטוח עם משפחות וילדים שמחים, ומצד שני יש את אנדרטון, רץ […]
להבין סרטים סמסטר ב2023
קורס 10640 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
לדוגמא – התשובה לסעיף ג' שאלה 6: ג. המשמעות הדרמטית- זווית הצילום הגבוהה בפריימים 1 ו-3 ומראה לנו את למאר הגבוה, הבוס, אל מול אנדרטון הנמוך שכפוף לו. היא ממחישה לנו את יחסי הכוחות בין למאר ואנדרטון, למאר מחלק פקודות במהלך השיחה ואנדרטון מבטיח לפעול לפיהן. הסמיכות ביניהם הינה אינטימית. הקונפליקט – על אף ההבדל […]
להבין סרטים סמסטר ב2023
קורס 10640 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
לדוגמא סעיף א שאלה 4: א. 1. במישור הקדמי ניתן לראות את ההילה בידו של השוטר, ואת הרימון והאקדח סביב מותניו. בנוסף יש עוד שוטר בצד השני. במישור האמצעי נמצא הבעל . המשמעות הדרמטית של הפריים- להראות לנו את הנחיתות המוחלטת של הבעל שנאזק ורחוק מהמצלמה לעומת השוטרים וכלי נשקם שסוגרים עליו שהם קרובים למצלמה. […]
עבודה בקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט 10698
קורס 10698 , ממ"ן 12 , ציון 85
ממ"ן
ממ"ן 12 בקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט 10698 האוניברסיטה הפתוחה, סמסטר קיץ (2023) אורך הממ״ן כ- 5 עמודים, מלל בגודל 11, גופן Arial שאלה 1 תארו והדגימו שלושה סיכונים אפשריים הקשורים לתחום זה. ב. תארו מחקר המתייחס לתחום שעסקתם.ן בו בסעיף א, כפי שהוא בא לידי ביטוי בהשפעה על ילדים הצופים בטלוויזיה. לאחר תיאור המחקר, […]
בקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט 10698
קורס 10698 , ממ"ן 13 , ציון 93
ממ"ן
ממ"ן 13 בקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט 10698 האוניברסיטה הפתוחה אורך העבודה כ- 4 עמודים, המלל בגודל 11, גופן Arial 1. בקרב ילדים מכל הגילים קיימת אותה יכולת לתשומת לב פעילה. 2. לילדים אין אפשרות של ממש ללמוד מהטלוויזיה. 4. ילדים הופכים להיות צרכנים נלהבים של מוצרים שונים בגלל צפייה בפרסומות בטלוויזיה. 5. […]
עבודה בקורס שונות בחינוך 10807
קורס 10807 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממ״ן 11 בקורס שונות בחינוך 10807 3 עמודים מלאים, מלל בגודל 11, כתב Arial האוניברסיטה הפתוחה א. מה הן תכונות מורכבות ומה מאפייניהן? ב. האם אינטליגנציה היא תכונה מורכבת? א. הציגו את שלושת ההיבטים של רב-תרבותיות מנקודת המבט של קבוצות המיעוט.. א. הגדירו את המושג "הון תרבותי" ב. הציגו והסבירו את שלושת המצבים להון […]
מושגי יסוד ביחסים בין לאומיים (10205)
קורס 10205 , ממ"ן 13 , ציון 90
ממ"ן
ממ"ן 13 בקורס- מושגי יסוד ויחסים בין לאומיים (10205) . 4 עמודים, גופן Arial, מלל בגודל 11. חומר הלימוד למטלה: פרקים 7-9 בספר הקורס שאלה 1 ( 40 נקודות) א. הסבירו את המושג "דיפלומטיה של אילוץ" ואת התנאים התורמים ליעילות השימוש בה. ב. . שאלה 3 (40 נקודות) א. הגדירו את המושגים "פירוק נשק" […]
תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי (10716)
קורס 10716 , ממ"ן 13 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 13 בקורס- תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי (10716) 3 עמודים מלאים, גופן Arial, מלל בגודל 11. חלק א בזמן האחרון נערכו כמה מערכות בחירות בישראל. המפלגות הקדישו מאמץ רב לקמפיינים של שכנוע ותעמולה בתקשורת וברשתות החברתיות, התקשורת סיקרה את המפלגות ואת המועמדים, העלתה נושאים לדיון, ניסתה להבין ולדווח על עמדות הציבור וערכה סקרים תכופים לגבי […]
שונות בחינוך 10807
קורס 10807 , ממ"ן 13 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 13 לקורס שונות בחינוך 10807 האוניברסיטה הפתוחה אורך העבודה כ- 4 עמודים, מלל בגודל 11, גופן Arial רפורמת חטיבות הביניים (משנת 1968)ותוצאותיה ב. "מדיניות החינוך החדשה, שבאה לידי ביטוי ברפורמת חטיבות הביניים, נחשפה לניגודים שבין חתירה לשינוי לבין שימור הקיים" – הסבירו משפט זה ביחס לקביעת מדיניות החינוך בשנות ה-50 וה-60 של המאה העשרים. […]
תכנון לימודים הוראה והערכה 10106
קורס 10106 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 14 בקורס- תכנון לימודים הוראה והערכה 10106 האוניברסיטה הפתוחה מלל העבודה בגודל 11, כתב Arial א. אמות המידה (קריטריונים) להערכת הישגים של תלמידים. ב. תפקידי הערכת הישגים של תלמידים.
תכנון לימודים הוראה והערכה 10106
קורס 10106 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 12 בקורס תכנון לימודים הוראה והערכה 10106 האוניברסיטה הפתוחה ציון 100 העבודה באורך 6 עמודים, גודל 11, גופן Arial שאלה 1 א. הציגו והסבירו את ארבע השלבים במודל הרציונלי של טיילר. ב. מהי הביקורת העיקרית כנגד המודל של טיילר? ג. ?
נשים בחברה היהודית בארץ ישראל קורס 10582
ממ"ן 13
ממ"ן
מטלה לקורס נשים בחברה היהודית בארץ ישראל קורס 10582 ממ"ן 13 שאלות: שאלה 1 א. השלבים השונים של התפתחות המאבק לזכות הבחירה לנשים בישוב היהודי בא"י במישור המקומי ובמישור הארצי: ב. מטרותיה של "התאחדות הנשים לשווי זכויות" ויחסה לפמיניזם ולציונות: שאלה 2 א. מדיקליזציה של האמהות: ב. פעילותם של ארגוני הנשים הדסה וויצ"ו בישוב היהודי […]
אקלים בית ספרי ומערכות גומלין בין מורים ותלמידים
קורס 10328 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
עבודה זו עוסקת באקלים בית ספרי בהקשרים של התנהגות מורים, פלטפורמות טכנולוגיות זמינות ותפיסות של תלמידים ומורים את הסדר ואת המרחב בכיתה. העבודה בוחנת את אופן ההיווצרות של אקלים בית ספרי, חיובי או שלילי, ואת התפיסות לגביו בהתאם לשלושה פרמטרים. תחילה, ייבחן הקשר בין אקלים בית ספרי להתנהגות של מורים במרחב הבית ספרי, כמו גם […]
אנגלית לצרכים אקדמיים: בסיסי
קורס 61134 , ממ"ן 14 , ציון 97
ממ"ן
How Men and Women Experience Stress Differently. Watch the clip and mark the correct answer. In the past, stress was more temporary / permanent. Today, stress is more temporary / permanent. Women usually talk to someone / use distraction to handle stress. Men usually talk to someone / use distraction to handle stress. The clip […]
אנגלית לצרכים אקדמיים: בסיסי
קורס 61134 , ממ"ן 13 , ציון 97
ממ"ן
Privacy in the workplace: Does it exist? Pre-Reading Read the title and the sentences under the title. According to the title and sentences under the title, does the author think that monitoring people in the workplace is positive, negative or both? Check (✔) your answer and explain. _____Positive _____Negative _✔_Both Because it is mentioned in […]
אנגלית בסיסי
קורס 61134 , ממ"ן 12 , ציון 96
ממ"ן
Text 1 – Leadership Styles and Group Behavior Pre-Reading Three Leadership Styles
אנגלית לצרכים אקדמיים: מתקדמים א
קורס 61133 , ממ"ן 11 , ציון 86
ממ"ן
INDOCHINESE REFUGEE FAMILIES and ACADEMIC ACHIEVEMENT Pre-reading: 1. Read the eye-catching features (title, sentences under the title, pictures and captions, graphs, etc.) and paragraph 1. What issue will the text discuss? Write in your own words in English. The children of Indochinese refugees excel in the American school system. An analysis of the factors underlying […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 11 מבוא לפסיכולוגיה שאלה 1: 2 גישות בנות זמננו שהושפעו מגישה פסיכולוגית מוקדמת: א. הגישה האבולוציונית הושפעה מהפונקציונליזם –שתי הגישות שואלות למה אנחנו כפי שאנחנו? איזה מטרות משרת המבנה התודעתי וההתנהגותי שלנו? כיצד הוא תורם לקיומנו בעולם הזה? שתי הגישות בוחנות את יחסי הגומלין בין הסביבה לאדם, כאשר הפונקציונליזם שואל כיצד התודעה הייחודית של […]
פסיכולוגיה התפתחותית
קורס 10493 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממן 12 – פסיכולוגיה התפתחותית 10493 שאלה 1: א. לתינוקות יש נטייה גנטית ביולוגית מולדת (אבולוציונית) להיקשר למטפל בהם אלא אם כן מדובר במקרים קיצוניים ביותר. תינוקות האדם בוכים, קוראים למטפלים שלהם וזוחלים אחריהם עד שהם משיגים קרבה. אמנם גם הנטייה להתקשרויות וגם שלבי ההתפתחות שלהם הם אוניברסליים, אבל הביטחון שמעניקות היקשרויות אלה עשוי להיות […]
פסיכולוגיה התפתחותית
קורס 10493 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממן 13 – פסיכולוגיה התפתחותית 10493 שאלה 1: א. תהליך החברות זהו התהליך שבו מונחלים לילדים כלליה של התרבות וערכיה. למידת הנורמות והכללים של החברה – משמע התרבות שבה אנו חיים באופן מודע ולא מודע- באמצעות הוראה ישירה איך להתנהג או באמצעות חיקוי. אנו מצייתים לכללי החברה וקונפורמיים לציפיותיה של החברה. יש לציין כי לכל […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 1. בהקשר להבנת שפה, דו משמעות מבנית הינו מצב בו למילה אחת יש שתי פרשנויות שונות. לא נכון – כשלמילה אחת יש יותר מפרשנות אחת זוהי דו-משמעות מילונית. דו משמעות מבנית הוא מצב בו עקב המבנה התחבירי של המשפט, תתכן יותר מדרך אחת לחלוקת המשפט לצירופים, או לאיבחון סוג הצירופים – וכתוצאה: אפשרית […]
פסיכולוגיה התפתחותית
קורס 10493 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 – בחרתי להתייחס לאפיון מרכוז. א. הצגת הניסוי: דוגמים אקראית כעשרים ילדים וילדות בגילאי 5 אשר הוריהם דיווחו שהם אינם אוהבים לאכול ירקות טריים. במיוחד עגבנייה, גזר ומלפפון. הילדים מגיעים לחדר הניסוי בשעת ארוחת צהריים, שם מסבירים להם (כל ילד עובר את הניסוי בנפרד) שכעת תוגש ארוחת צהריים המורכבת ממנה ראשונה ומנה עיקרית. […]
נוער חינוך ופוליטיקה במזרח התיכון
קורס 10510 , ממ"ן 12 , ציון 93
ממ"ן
לנתח את מערכת היחסים בין הדורות בשנות העשרים והשלושים באזור. לנתח את מערכת החינוך ככלי בידי השלטונות במדינות ערב בשנות החמישים עד שנות השבעים. לערוך השוואה בין שליטים שונים. לסכם טיעונים מרכזיים במאמר האקדמי. לערוך השוואה בין טיעונים שונים של מחברי מאמרים
מבוא לסטטיסטיקה ב' לתלמידי מדעי החברה (30112)
קורס 30112 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
5 שאלות ותשובות של ממן 12 בקורס מבוא לסטטיסטיקה ב' 30112 מטלה בדוקה ציון :100 הממן עוסק בנושאים הבאים: רווח סמך , רמת סמך רמת מובהקות התפלגות נורמלית
ניהול טכנולוגיה וחדשנות קורס 10777
קורס 10777 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
4 שאלות ותשובות לממן 14 בקורס ניהול טכנולוגיה וחדשנות 10777 ממן בדוק ציון : 100 הנושאים שמופעים בממן: חמשת הגורמים המשפיעים על התפשטות חידושים על-פי הול: 1.היתרונות שאימוץ החידוש מקנה 2. עלויות אימוץ החידוש 3. גורמי מידע ואי- ודאות 4. סביבת הענף והשוק, 5. אפקט הרשת. מודל PEST (פוליטי, כלכלי, חברתי וטכנולוגי) המשמש לניתוח סביבת […]