אקלים בית ספרי ומערכות גומלין בין מורים ותלמידים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | חינוך, עבודה סוציאלית |
קורס | פעילות גומלין בכיתה |
מילות מפתח | אלימות, אקלים בית ספרי, אקלים חינוכי, חינוך, טכנולוגיה, כיתה, כיתה מתוקשבת, לימודים מקוונים, מורים, תלמידים |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 1434 |
מספר מקורות | 4 |
תקציר העבודה
עבודה זו עוסקת באקלים בית ספרי בהקשרים של התנהגות מורים, פלטפורמות טכנולוגיות זמינות ותפיסות של תלמידים ומורים את הסדר ואת המרחב בכיתה.
העבודה בוחנת את אופן ההיווצרות של אקלים בית ספרי, חיובי או שלילי, ואת התפיסות לגביו בהתאם לשלושה פרמטרים. תחילה, ייבחן הקשר בין אקלים בית ספרי להתנהגות של מורים במרחב הבית ספרי, כמו גם נוכחותם במרחב ומאפייני המרחב. שנית, ייבחן הקשר בין אקלים בית ספרי לטכנולוגיות למידה במרחב הבית ספרי, וספציפית יושם דגש על הפוטנציאל של סביבה מקוונת ליצור תחושת שוויוניות והדדיות בין המשתתפים. לבסוף, ייבחנו התפיסות של תלמידים ומורים ביחס לאקלים הבית ספרי, כפועל יוצא מתפיסותיהם את הסדרים במרחב בית הספר. זאת תחת המסגרת התיאורטית של תיאוריית התפקיד.