החוויה התיאטרונית: מבוא לדרמה ולתאטרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 93
שנת הגשה 2018
מספר מילים 832

תקציר העבודה

העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:

שאלה 1:
קראו עמודים 32-46 בספר הקורס ועמודים 13-16 בחוברת מטלות זו, ולאחר מכן הציטוט הבא והשיבו על השאלה שמופיעה אחריו:
"בזכות גופו ואנושיותו יכול השחקן להוסיף ממשות […] לדמויות. השחקן [..] הוא המתווך בין הדמות הדרמטית לבין הצופים. הוא מתרגם את הפרשנות שלו למניעי הדמות ולאפיונה למכלול האמצעים הפיזיים-התאטרוניים העומדים לרשותו, כגון מראה וקול. […] פעמים רבות השימוש שעושה השחקן בפנטומימה (במחווה או בתנועה אילמת), הוא חלק נכבד מהתפקיד. [למשל] התקרבותו הפתאומית של השחקן אל שאר השחקנים או התחקותו מהם ילכדו את תשומת לבנו ויעבירו לנו מסר חשוב. התנועה האילמת יכולה להיות מאופקת או מוגזמת. […] גם תלבושתו של השחקן, צבעה וגזרתה, בעיקר כשהיא שונה משאר התלבושות, מזכירה לנו מה הדמות אמורה לייצג. […] תפקיד חשוב נודע לקולו של השחקן, על כל קשת הצלילים שהקול האנושי מסוגל להפיק. (עמ' 35-36 בספר הקורס).
הביאו שתי דוגמאות לשימוש של השחקנ/ית במראה (לבוש, איפור) ובשפת גוף, מתוך התקליטורים "קדיש לנעמי – הסרט" ו/או "חזרות על העלמה יוליה" (ניתן לבחור שתי דוגמאות מאותו התקליטור עצמו, או לבחור שתי דוגמאות, אחת מכל תקליטור).
הסבירו ונתחו את הדוגמאות, תוך התייחסות לסעיפים הבאים:
– תאר את המראה (לבוש, איפור) ואת שפת הגוף של השחקנ/ית בקטע שנבחר.
– הסבירו את תרומתם של אמצעים אלה לעיצוב הדמות ותפקידה במחזה.

שאלה 3 – ב:
"החלל החוצבימתי"
– הסבירו את המושג.
– הדגימו אותו ע"פ התקליטורים ("קדיש לנעמי – הסרט", "חזרות על העלמה יוליה").
– נתחו כל דוגמה והסבירו כיצד המושג מתבטא בה ומה תפקידו בקטע שבחרתם.