– תכנון לימודים, הוראה והערכה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1489

תקציר העבודה

שאלה 1
א. מטרה התנהגותית היא כזו שמנוסחת באופן מדויק ומפרטת את התוצאות הצפויות של הלמידה מנקודת המבט של הלומד, בנוסף, הן מציינות את הנקודה שבה אמור להיות הלומד בסוף הלימוד של נושא כלשהו ומפרטת את התנאים שבהם מתבצעת הפעילות הלימודית…..

ב. 5 מטרות התנהגותיות בתחום ההיסטוריה.

• התלמיד יקרא את ספר הלימוד, יסכם את הסיבות לפריצת מלחמת העולם הראשונה ויציג 3 מתוכן בכיתה…

ג. 2 ביקורות על השימוש במטרה ההתנהגותית:
• מאחר וישנן מטרות חינוכיות שאי אפשר להגדיר תחת הקריטריונים של המטרות ההתנהגותיות אז מטרות חשובות עלולות להיעלם ולא לקבל את המקום החשוב שלהן..

שאלה 2

א. צורכי החברה – הם משתנים מחברה לחברה והינם פועל יוצא מאופי החברה ומצורת השלטון…

ב. לפי המודל של טיילר, הפילוסופיה החינוכית והפסיכולוגיה החינוכית, משפיעות על ארגון פעילויות הלימוד ועל שיטות ההוראה ומהוות מסננות שמפרידות את המטרות הזמניות מהמטרות האמיתיות והמשמעותיות של כל תחום לימוד…..

שאלה 3
המודל הרציונלי של טיילר

זהו מודל פרוצדוראלי, שמציע שלבים ברורים לפיתוח תוכניות לימודים, מהשלב הראשון של קביעת המטרות של תכנית הלימודים ועד להערכה הסופית שתפקידה לברר האם הושגו המטרות בתהליך ההוראה והלמידה…

המודל הנטורליסטי של ווקר
מודל זה מבקש להציג את שלבי התכנון והפיתוח של תכניות הלימודים כפי שהם מתרחשים באופן טבעי, ווקר קרא למודל בשם הזה כדי להבדיל את אופי המודל שלו מהמודל הלוגי-לינארי של טיילר…