הקשר שבין ההתנגדות לשינוי ושביעות רצון העובדים, לבין מחוייבותם לארגון "טלא-פלא"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4397

תקציר העבודה

תוכן העניינים
נושא עמ' הצגת הארגון ובעית המחקר
2 מטרות המחקר
3 סקירת ספרות
4 הגדרת המשתנים והשערות המחקר 7
אוכלוסית המחקר ושיטת הבחירה של המדגם 9
מערך המחקר
1 0 כלי המחקר
1 2
הצגת שיטה אלטרנטיבית
1 3
עיבוד הנתונים
1 3
מגבלות המחקר
1 4
בבליוגרפיה
16
נספחים
1 7

1 .                                             מבוא

1 .1             הצגת הארגון חברת "טלא פלא " הינה אחד  מבין כמה חברות תקשורת  הגדולות בארץ   חברה החלה את פעילותה לפני  כשבע שנים  בזמן בה היה ביקוש גבוהה  לטלפונים ניידים חברה  הציבה והגשימה  סטנדרטים של שירות , מחיר הוגן ושווה לכל   נפש  אמינות ,מקצועיות  וטכנולוגיה  . בתקופה הזו  היתה תחושה של צמיחה  ,החברה התייצבה והתמסדה , ההנהלה והעובדים  גילו התלהבות רבה ולא חסכו זמן ומאמץ  לקדם  את החברה  ,ההנהלה  ידע לתגמל את העובדים  באמצעות בונוסים, חופשות  אטרקטיביות , מסיבות וכד' . גאוות היחידה טופחה  מאד בחברה  והעובדים חשו  השתייכות  ומחוייבות לארגון.
ביינתיים התחרות האגרסיבית בשוק הטלפוניהם הניידים התחילה לתת את אותותיה , החברות המתחרות  מציעות  הצטרפות בתנאים אטרקטיביים  ,הלקוחות  הרבים עוזבים את החברה ו  הצטרפות לקוחות חדשים נמצאת  בירידה הירידה ברווחים של החברה  הסבה תשומת לב לבעיות נוספות  : תלונות רבות על השירות  , פניות על תקלות חוזרות ,חוסר תיאום בין מחלקות  שהותירו את הלקוח בין  הכיסאות   מספר העובדים גדל  בהתמדה ותחושת המשפחתיות נעלמה,  בקרב אנשי מכירות  ואנשי שירות קיימת שחיקה גבוהה ותחלופה רבה.
ניכרת פגיעה משמעותית ברמת שביעות הרצון עובדים ממקום עבודתם.
ההנהלה שוקלת דרכים לשיפור המצב , בוחנים אפשרות של הדרכת עובדים  בתחומים  טכניים ומיומנויות מתן שירות ,  רעיונות לגייס  עובדים  על בסיס קבוע במקום העובדים הארעיים  , וטיפול בעובדים  ברמות היררכיה הנמוכה  בלבד .כל השיוניים  האילו גורמים להתנגדות  בקרב העובדים , שכן חלקם הולך לאבד את מקום עבודתם ולאלו מבניהם שיזכו להשאר בו –  צפוי תהליך לא קל של הסתגלות לתנאי עבודה חדשים ותובעניים יותר. 
1 .2               מטרת המחקר מטרה אקדמית מחקר זה ינסה לבדוק את :
הקשר שבין ההתנגדות לשינוי ושביעות רצון העובדים, לבין מחוייבותם לארגון.
המחקר ינסה לעמוד על השאלות הבאות :
האם קיים קשר בין התנגדות עובדים לשינוי לבין מחוייבותם לארגון ?
2.       האם קיים קשר בין  שביעות רצון עובדים לבין מחוייבותם לארגון ?
מטרה יישומית מטרתו היישומית של מחקר זה, לסייע בידי חברת "טלא פלא"  להערך בצורה נכונה לתהליך השינוי ולהעריך נכון את תחושות העובדים ודרך התנהגותם, את מידת התנגדותם לשינוי, את רמת שביעות רצונם , את מידת מחוייבותם לארגון, ועל ידי כך למצוא את הגורמים אשר עלולים להוביל לפתיחה בעיצומים , האיום לפגוע בפעילות ההדרכה קונפליקטים שונים בין המחלקות אשר יפגעו קשות בפריון ובמטרות הארגון.   תוצאות המחקר יסייעו להנהלה הבכירה לקבל החלטות באופן יעיל ואפקטיבי, מתוך המלצות כגון:
Ø      יצירת מחוייבות כלפי הארגון ותהליך השינוי, ע"י שיתוף העובדים בתהליך השינוי והכנת תוכנית הסברה בנושא. מעורבות בתהליך השינוי בקרב העובדים תגביר את מידת שביעות רצונם ואת מחוייבותם לארגון, יש להתת דגש מיוחד לעובדי הליבה אשר קרוב לוודאי יהוו גורם מרכזי בדרך להצלחה ועמידה ביעדי הארגון.
Ø      הכנת תוכנית תגמול עפ"י עמידה ביעדי השינוי, תפחית במידה ניכרת את ההתנדגות לשינוי.
Ø       יצירת מסלולי קידום לכלל אוכלוסיית העובדים יגרמו לעלייה במידת שביעות רצונם ורמת הזדהותם עם הארגון.
המחקר יבהיר להנהלה הבכירה את החשיבות הרבה שבשיתוף ובהסברה – של הצורך בשינוי, מטרות השינוי  ותהליך השינוי. המחקר יתמקד בקשר שבין ההתנגדות לתהליך ההפרטה בקרב העובדים ושביעות רצונם , לבין מחוייבותם לארגון.