המטרות בחינוכם של ילדים מופרעים

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2630
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

בס"ד המטרות בחינוכם של ילדים מופרעים:

1 . א.להביא את הילד להסתגלות הולמת באמצעות:
א.    קשר בין-אישי המיוסד על כנות, אמפאתיה וקבלה מצד המורה כלפי הילד.
ב.     הצגת מציאות חברתית נעימה לילד (לעומת תפיסות מסולפות בעבר) ג.       התגברות על ההתנגדות ללמוד (ע"י הדגשת היבטים שאינם גורמים לסבל                                        לסיכון וכדו'  אלא נוסכים בטחון וההנעמה שבלמידה)              ב . להמיר תחרות, קנאה, פחד וחשד באחרים- בעזרה הדדית,              שיתוף-פעולה,וכדו' הטכניקות ליישום מטרות אלו הן:
1.         כיתות קטנות.                                                                    
2 .         תהליכים אינדיבידואליים יותר מאשר קבוצתיים.
3.         ההדגשה על הרגשת הילד כלפי עצמו וכלפי הקבוצה           המורה ותהליך הלמידה.
4.          סובלנות כלפי התפרקות מילולית ומוטורית של הילד.
5.          לאישיות המורה יש השפעה רבה בהשגת המטרות.
6.          טכניקות ההוראה מבוצעות על-בסיס אינדיבידואלי            והכרת הילד .
7.          ציפיות המורה מכוונות לתהליך הביצוע ורמתו ושונות            לגבי כל ילד.
8.           הימנעות מאמצעי לחץ, נזיפה, תחרות וכדו'.
9.           יצירת קרבה מסויימת ביחסי מורה תלמיד אך לא מעורבות.
10.   הכרת ההישגים בהתאם לכשרים והבעיות של כל פרט.
11.   היחסים בין המורה להורים מחושבים לתועלתו של הילד.
12.   יחס סובלני כלפי הפרט.
13.   החדר ותכולתו מותאמים מתוך התחשבות בצרכי הפרט.
העבודה עוסקת בטכניקות וגישות לחינוך ילדים מופרעים