ניהול ומנהיגות במשטרת ישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3464
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מס' מילים
3 473
משטרת ישראל כארגון היררכי מורכבת ממפקדים ופקודים.כל מפקד הוא למעשה מפקד-מנהל שכן מעבר לסמכות הפיקודית עליו גם לנהל את משרדו.התכונות הנדרשות להצליח למפקד המנהל  ארגון היררכי (משטרתי או צבאי) הינן אותם תכונות הנדרשות למנהל המפקד על ארגון עסקי.
בתקופה הנוכחית שבה השינוי הינו תמידי על מפקד-מנהל להתאים את עצמו לשינויים ולנסות לצפות אותם מראש לפוליטיקה השפעה רבה על עבודת המשטרה. רמת התקציב השנתי המוענקת למשטרה ע"י הממשלה משפיעה ישירות על יכולות המשטרה.
גילויי השחיתות השלטונית וקירבה מסוכנת בין הון לשלטון שנחשפים יותר ויותר בישראל, מהווים איום חמור. השחיתות מביאה לאובדן האמון של הציבור במערכת הפוליטית, במנהיגות ובדמוקרטיה. היא פוגעת בכושר התפקוד של המדינה והמגזר הציבורי. השחיתות גם מביאה לפירוק הסולידריות החברתית ומחלחלת לכל תחומי החיים בישראל. ארגון TI העולמי (Transparency International), המיוצג בישראל על ידי ארגון שקיפות בינלאומית ישראל (שבי"ל), בדק השנה
1 46 מדינות על פי עוצמת השחיתות הציבורית והעסקית הקיימת במדינות אלו. ברשימה הנוכחית ממוקמת ישראל במקום ה-12, לאחר שבשנה שעברה עמדה במקום ה-26.
אחד הגורמים הדומיננטיים של תופעת השחיתות הוא הקשר הפסול בין הון לשלטון.
הקשר הזה עיקרו תלות הדדית בין עובדי ונבחרי הציבור הבכירים לבין בעלי ההון המממנים אותם .
הגוף האחראי לחקירתם של בעלי ההון והשלטון בישראל הוא מ"י. למרות העובדה כי פוליטיקאים רבים מעוניינים בשליטה בצמרת המשטרה בשל החקירות של פרשיות שחיתות בקרב אנשי ציבור מצליחה המשטרה להביא להרשעת פוליטיקאים.
בנוסף,פעילויות והחלטות פוליטיות משפיעות רבות על תפקוד ועבודת המשטרה. משטרת ישראל עמדה לאחרונה פעמים רבות בעין השערה. הן בתהליכי ההתנתקות, תהליכי פינוי וכן בנגע פרשיות השחיתות שפורסמו לאחרונה. תדמית המשטרה נפגעה קשות עקב התהליכים בהם הייתה המשטרה מעורבת כפועל יוצא של מדיניות הממשלה, לצד מחלוקת קשה בעם בנוגע להחלטותיה וכן בשל התנהגות בלתי הולמת של צמרת המשטרה. במשטרת ישראל המשאב האנושי הוא הכוח המניע את הארגון.למשאב זה ישנה חשיבות ותשומת לב רבה ולכן הוחלט במטה הארצי להקים אגף עצמאי למשאבי אנוש.תחום אחריותו הוא:
גיוס מועמדים ושיבוצם, בהתאם לכישוריהם ובהתאם לצורכי המערכת. ניהול כוח האדם, קידומו, פיתוחו וטיפול בנושאי פרט ושיבוץ כוח אדם. גיבוש מדיניות בתחום הטיפול במשאבי אנוש. טיפול ברווחת השוטרים והגמלאים. תכנון וביצוע של קורסים, ימי עיון והשתלמויות לשוטרים וקצינים. אחריות לאימון השוטרים בנשק ולהקניית כושר מבצעי.
אחריות למערך הרפואה. אחריות לשירותי הדת.
תוכן עניינים
מבוא
–3
ניתוח סביבה חיצוני – מודל PEST ..4
 ניתוח סביבה פנימית – במודל 7 S ..6
הנהלת הארגון –…
9
סגנונות ניהול –…12
תחזיות לעתיד ,היערכות ודרכי התמודדות -..14
סיכום -..15
ביבליוגרפיה 16
נספחים -.17