ניהול ופיתוח אנשים-ניתוח ביקורתי משאבי אנוש -עבודה מעולה ציון A

תקציר העבודה

תקציר מנהלים המשאב האנושי בארגון הוא אחד הגורמים העיקריים ליעילותו של הארגון והצלחתו בשוק.
עבודה זו, בחנה את התנהלותה שלחטיבת השירותים בחברת יבמ ,כיום מבחינת מש"א.
חברת יבמ רואה בעובדיה את הנדבך העיקרי להצלחתה ולכן תחום מש"א בארגון מהווה את התחום בעל המשקל המכריע ביותר. העבודה כוללת הצגת ותיאור  הארגון שכולל את המרכיבים הבאים:פעיליות הארגון,גופים מתחרים,מצבו הפיננסי,אסטרטגיה עסקית, מבנה ארגוני, ותרבות ארגונית והחזון של החברה.
בהמשך העבודה תהליכי HR  ה המרכזיים המתקיימים בארגון תוך פירוט ההיבטים כגון כיצד באה לידי ביטוי כל אחת מהפרקטיקות ביבמ, ציויןמה מקומו של הממונה הישיר ושל מש"א בכל אחד מהפרקטיקות הנ"ל  ובנוסף יש ניתוח ביקורתי קצר של כל אחד מהפרקטיקות שהוצגו.
בחלקו  השני של העבודה נבחרו 2
פרקטיקות, ובו הוצגו הבעיות  הנובעות מן המצב הקיים בכל אחד מהם.
הפרקטיקות שנבחרו לשיפור היינם תחום הגיוס והמיון שבו קיימת   בעיותיות  במידת הכשרת המנהל המקצועי בגיוס  העובדים והכלים שעומדים לרשותו ומסייעים לו בכך  וגם  בעיתיות בנושא מקורות הגיוס של יבמ. תחום  בעייתי נוסף היינו, פיתוח ושימור עובדים  שעל אף והחברה רוצה בעובדים רעננים ובעלי מוטיבציה גבוהה ולמרות העובדה שחברת יבמ רואה בעובדיה את המקור להצלחתה, היא לא עושה מספיק בנושא ולא קיימת תוכנית לפיתוח ושימור העובדים  ולכן הוצעו פתרונות לשיפור התחומים האלו שבמידה ויבמ תיישמן היא תצליח לשפר את התדמית המקצועית ו שלה יש לה סיכוים רבים יותר למצוא את המועמד המתאים והטוב ביותר לביצוע התפקיד והן בתחום פיתוח ושימור העובדים ,דבר שיתרום לה להביא את העובדים לרמה מקצועית,ניהולית  ושירותית טובה יותר ואף לשמר בצורה טובה יותר את עובדי הליבה של הארגון   דבר שתרום רבות  לשיפור תמידה המקצועי ,שיפור בשביעות רצון הלקוח ולרוב זה יוביל להגדלת הפעילות העסקית, הגדלת הרווחיות והגשמת החזון והיעוד של החברה  אך יחד עם זאת אין ספק שזה יוביל  להוצאות גבוהות יותר לחברה דבר שיבוא לידי ביטוי ברווחיות החברה.
כמו כן בעבודה זו בוצע השוואה של תחום פיתוח וישמור העבודה לחברת נס, אשר היינה מתחרה ליבמ במיגזר השירותים.
בסופו של העבודה הוצגו ההשלכות עבור בעלי העניין כלומר עבור החברה, העובד והלקוח  לאחר יישום ההמלצות שהוצעו באם החברה תשכיל לקבל את ההמלצות ליישום.
תוכן עניינים
מבוא. 4
תאור הארגון 5
ניהול משאבי האנוש בחברת יבמ.. 7
הבעיות המרכזיות בניהול משאבי אנוש.. 12
הצעות לשיפור מערכת משאבי אנוש.. 14
ניתוח ביקורתי של ההצעה לשיפור. 17
ההשלכות עבור בעלי העניין 20 ביבליוגרפיה.. 22