יחסי גומלין: הורים - מורים

תקציר העבודה

רציונאל   אחת הסוגיות בהן עוסקת תוכנית כבוד האדם הינה:
יחסי הגומלין בין בית הספר(מורים) להורים. מצאנו לנכון להמשיך לדון בסוגיה זו ובנושא המעסיק רבות את אנשי החינוך ובמיוחד מנהלי בתי ספר. הפן המרכזי בו התרכזנו היה: עד איזה גבול דק שיתוף ההורים של תלמידי בית הספר במה שנעשה בתוך בית הספר הינו או עדיין מתקבל על הדעת , ונחשב כדבר תורם ולא כמעיק עבור העוסקים בעשייה החינוכית היומיומית.
  השאלה , אם כן תהיה סביב נושא שיתוף הפעולה מזווית ראייה אחרת אשר ההורים שותפים  בה בהבעת דעתם האישית והסובייקטיבית , כאשר המנחה אותם יהיה קידום ענייני ילדיהם ויצירת אוירה תומכת ומעודדת אשר אינה סובלת בו-זמנית מהתלהבות רגעית בנקודת זמן מסוימת.
מטרת  הפרוייקט   מטרתנו מפרויקט זה , היתה להבליט את נושא שיתוף הפעולה בין המורים בבית הספר לבין ההורים באופן כללי , ועם חברי ועד ההורים בפרט המהווים גורם מרכזי להפעלה תקינה של בית הספר. להראות כמה נושא זה הוא חשוב לקידום שותפות טובה בבית הספר בין כל בעלי האינטרסים: מורים , בעלי תפקידים , הנהלה ומנהלת בית הספר, הורי התלמידים , והתלמידים עצמם.
   אי-שיתוף הפעולה בין הצדדים לגרום להרס רב ולקונפליקטים מהותיים , אשר לא רק שאינם מקדמים את  טובת התלמידים ,אלא באופן מחמיר הורסים כל דוגמא ואידיאל בעיני התלמידים אשר ישפיע רבות על חינוכם ועל הישגיהם הלימודיים. בעבודה זו נציג את תהליך העבודה החל מאיסוף הנתונים וכלה בהפעלה והסקת המסקנות.  הגדרת הצורך בפיתוח התוכנית התבססה על  איסוף נתונים עם שני הצדדים.
אנדקס עמוד– 2   מבוא עמוד – 2  רציונאל עמוד – 2  מטרת הפרויקט עמוד– 3   מצב שיתוף הורים – מורים בבית ספר על שם "8
***" עמוד – 3  רקע תיאורטי : שותפות עמוד – 4  תיאוריה 1
של סוגי שותפויות עמוד – 4  שותפות קולקטיביסטית – אקטיבית עמוד – 4  שותפות קולקטיביסטית – פאסיבית עמוד – 5  שותפות אינדיווידואליסטית-אקטיבית עמוד – 5  שותפות אינדיווידואליסטית-פאסיבית עמוד – 5  תיאוריה 2
של סוגי שותפות עמוד – 5  שיתוף ושותפת – סוגים שונים של שיתוף פעולה בקהילה עמוד – 7  המודל  התקשורתי – דיאלוגי עמוד – 10  ניתוח התהליך עמוד –11  סוגיות ניהוליות עמוד – 12  ניתוח רפלקטיבי מסכם להתנסות-מסקנות והצעות לעתיד עמוד – 12  מקורות עמוד – 13  נספח1 – זווית ראייה אחרת לנושא יחסי הורים מורים עמוד – 15   נספח 2 (ראיונות 1) עמוד – 17  נספח 3
(ראיונות 2)