בסוגיות בחינוך מיוחד. הנושאים בממ"ן זה: הקשר בין ליקויי למידה אקדמאיים לליקוי למידה התפתחותיים. המקור לליקויי הלמידה על פי הגישות השונות.סווג גורמים:פסיכולוגיים,חברתיים וסביבתיים. מניעה והתמודדות עם עבריינות נוער.התחיקה,בית המשפט לנוער ועוד..

סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2860

תקציר העבודה

ממ"ן 13                                                  סוגיות בחינוך מיוחד  
1 .א הערכת ההפרעה הרגשית של רונית בהתאם לגישה הפסיכיאטרית היא הפרעה בתפקוד הרגשי שבאה לידי ביטוי בפחדים מעזיבה – פרידה .
לילדים הסובלים מהפרעה בתפקוד הרגשי יש קושי להתמודד עם קונפליקטים פנימיים וחרדות.
ההפרעה שזה יכול להתבטא בה , תהיה בפחד וחרדה סביב עניין הנטישה וקושי עצום להיפרד מההורים. ניתן לזהות זאת אצל רונית בקושי שהיא מגלה להיפרד מאימה  גם בעת ההליכה למסגרות וגם כשהמדובר הוא בהליכה לחברות שזה לכשעצמו ,ממחיש את הבעיה של רונית בקושי להיפרד. כי טבעי, שילד יאהב ללכת לחברים (בד"כ) ובגיל מסוים כבר לא יתקשה בפרידה מהוריו לצורך כך. ועצם הקושי של רונית בעניין זה ממחיש את ההפרעה הרגשית שהיא סובלת ממנה ושבאה לידי ביטוי נוסף  בכיתה א' כשהתחילה לגלות סימני "school phobia”  .  פחדים ופוביות עפ"י הגישה הפסיכיאטרית הם הפחד של ילדים ממצבים מסוימים או מעצמים למרות שאין כל בסיס מציאותי לתחושת הפחד שלהם. הפחד בא לידי ביטוי גם ברצון להימנע מהסיטואציה כפי שניתן לראות במקרה של רונית בהתנגדותה להגיע לבי"ס ובסירובה אם היא כבר מגיעה , להיכנס לכיתה.  בנוסף , סובלת רונית מקשיים באכילה וקושי להירדם שמהווים אינדיקציה להפרעה בתפקוד הרגשי  שאמנם גלוי חיצונית פיזית אך ,המקור שלו הוא נפשי.מה שממחיש שוב כי הבעיה של רונית היא הפרעה בתפקוד הרגשי.
הגישה ההתפתחותית גורסת כי התנהגות הבוגר היא פרי התפתחות תכונותיו בשנות חייו הראשונות. הסתגלותה של רונית עפ"י גישה זו משקפת את תהליכי התפתחותה בשנות חייה הראשונות. איני יודעת להצביע במדויק על הבעיה בשנות חייה המוקדמות …