עיצוב מערכות הדרכה, ל.מ עולם של כוח אדם

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3430

תקציר העבודה

עיצוב מערכות הדרכה – עבודה אמפירית לבניית מערכת הדרכה לביצוע ראיון טלפוני : חברת ל.מ גיוס והשמה.
מנ"עס, שנה ב', התמחות משאבי אנוש ופיתוח ארגוני.
תאריך: 21.6.2011
תקציר:
עבודתנו מתבססת על חברת "ל.מ עולם של כוח אדם", שהיא הינה חברת גיוס והשמה. בחרנו להתמקד בסניף הרצליה, בניתוח עיסוק של תפקיד רכזת השמה וגיוס. בתחילה ביצענו תצפית כללית על אופן התנהלותן של הרכזות, ולאחר מכן לצורכי ניתוח העיסוק הכנו דוח הבודק את העיסוקים המרכזיים בעבודה השוטפת של הרכזות ואת המטלות הכלולות בהם. את הדוח הגשנו ל-3 רכזות בסניף, לאחמש"ית של הרכזות ולמנהלת הישירה שלהן, זאת על מנת לקבל זווית ראייה כללית גם מעיניהן של הרכזות וגם מעיניהם של גורמים הממונים עליהן. לאחר איסוף הדוחות והנתונים, חישבנו ממוצע זמני השקעה של כל אחת מהמטלות בעבודה היומיומית של הרכזות, וזאת על מנת לבדוק איזה צורך עיקרי דורש בניית מערך הדרכה.
מצאנו כי עיקרי עיסוק הרכזות הם: עבודה מול לקוחות (14.6%), עבודה מול מועמדים (27.5%), ראיונות טלפוניים (28.5%), עבודה עם קורות חיים (27%) וראיונות פרונטאליים (2.4%). לאחר החישוב זיהינו כי המטלה העיקרית, הצורכת את מירב זמנה של הרכזת הינה הראיון הטלפוני הראשוני מול המועמד הפוטנציאלי. כמו כן, לפי אבחון מעמיק זיהינו כי המטלה לא מבוצעת באופן היעיל ביותר, ומכאן נובע הצורך בבניית מערך הדרכה למטלה זו. את ההדרכה נבצע ע"י מדריכים חיצוניים ובשיטת ה- INDOOR , בתוך הסניף באזור המוכר לרכזות והמוקצה לצרכי הדרכה. בחרנו להכניס לתכני ההדרכה את שלבי הראיון הטלפוני, כמו שהוא צריך להיות, על מנת לייעל את הראיון: פתיחה, אימות פרטים טכניים, גוף הראיון, הצעת המשרה וסיום. על מנת להעביר את התכנים הללו נשתמש בכלים כגון:
הפעלות, סימולציות והחלפות תפקידים.  בנוסף, הצענו דרכים שונות לשיווק ההדרכה בפני המנהלים והמודרכים, לדוגמא ע"י מודל ה ROI ולבסוף, קבענו מראש כלים למשב את ההדרכה ולבדוק את יעילותה.