סקירת ספרות מקיפה ומעולה למידה מקצועית וארגונית

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 8347
מספר מקורות 142

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
תיאוריות למידה חברתית למידה ארגונית קהילת למידה מקצועית בית ספרית קהילת למידה מקצועית בית ספרית כהתפתחות מקצועית קהילת למידה מתמשכת קהילת למידה מקצועית ממוקדת קהילה חד- תחומית היחיד בקהילה סיכום ביבליוגרפיה העבודה עוסקת בקהילות למידה מקצועיות ובודקת מה ידוע תאורטית ולפי ניסיון מעשי על קהילות למידה מקצועיות שצמחו על רקע הצורך להתמודדות עם סטנדרטיזציה, רב- תרבותיות, גלובליזציה ועידן הידע (קורלנד והרץ-לזרוביץ, 2006). אלו אנשי מקצוע שבוחנים במשותף את הידע שלהם ודנים בו במטרה להתפתח מבחינת מקצועית ולשפר את מומחיותם ואת הישגי התלמידים (אולז'ן, סימקה וקוזמינסקי,2004 ).
הם בעלי חזון משותף, תומכים זה בזה ועובדים כקבוצה בצוותי שיתוף (DuFour et al, 2006) להגשמת החזון ולהשגת המטרות המשותפות  קהילות למידה מקצועיות מהוות שינוי יסודי בתרבות הבית-ספרית (מרגולין, עזר וקרטון, 2002 ), וכרוכים בו שינויים נוספים: בנורמות מקצועיות, במדיניות הארגונית ובהיבטים טכניים(McLaughlin & Talbert, 2006) .
מודלים של קהילות למידה מקצועיות מבוססים על עקרונות אסכולת למידה קונסטרוקטיביסטית ולכן על תאוריות הלמידה החברתית והלמידה הארגונית, המדגישות את הבניית הידע על ידי הלומד (בירנבוים, 2009 ). חוקרים טוענים כי לא קיימת הגדרה אחת כוללת לקהילת למידה מקצועית (DuFour, Eaker & Many, 2006; McLaughlin & Talbert,
2 006; Bolam et al, 2005) אלא יש מגוון הגדרות.