סקירת ספרות מקיפה ומעולה למידה מקצועית וארגונית
סוג העבודה | סקירת ספרות |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | למידה ארגונית, למידה מקצועית, למידה מקצועית בית ספרית, תיאוריות למידה חברתית |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 8347 |
מספר מקורות | 142 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
מבוא
תיאוריות למידה חברתית למידה ארגונית קהילת למידה מקצועית בית ספרית קהילת למידה מקצועית בית ספרית כהתפתחות מקצועית קהילת למידה מתמשכת קהילת למידה מקצועית ממוקדת קהילה חד- תחומית היחיד בקהילה סיכום ביבליוגרפיה העבודה עוסקת בקהילות למידה מקצועיות ובודקת מה ידוע תאורטית ולפי ניסיון מעשי על קהילות למידה מקצועיות שצמחו על רקע הצורך להתמודדות עם סטנדרטיזציה, רב- תרבותיות, גלובליזציה ועידן הידע (קורלנד והרץ-לזרוביץ, 2006). אלו אנשי מקצוע שבוחנים במשותף את הידע שלהם ודנים בו במטרה להתפתח מבחינת מקצועית ולשפר את מומחיותם ואת הישגי התלמידים (אולז'ן, סימקה וקוזמינסקי,2004 ).
הם בעלי חזון משותף, תומכים זה בזה ועובדים כקבוצה בצוותי שיתוף (DuFour et al, 2006) להגשמת החזון ולהשגת המטרות המשותפות קהילות למידה מקצועיות מהוות שינוי יסודי בתרבות הבית-ספרית (מרגולין, עזר וקרטון, 2002 ), וכרוכים בו שינויים נוספים: בנורמות מקצועיות, במדיניות הארגונית ובהיבטים טכניים(McLaughlin & Talbert, 2006) .
מודלים של קהילות למידה מקצועיות מבוססים על עקרונות אסכולת למידה קונסטרוקטיביסטית ולכן על תאוריות הלמידה החברתית והלמידה הארגונית, המדגישות את הבניית הידע על ידי הלומד (בירנבוים, 2009 ). חוקרים טוענים כי לא קיימת הגדרה אחת כוללת לקהילת למידה מקצועית (DuFour, Eaker & Many, 2006; McLaughlin & Talbert,
2 006; Bolam et al, 2005) אלא יש מגוון הגדרות.