תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2012
מספר מילים 736

תקציר העבודה

1 .      הנושא הלימודי שבחרתי הוא: חינוך גופני ·   צורכי לומד – לפתח ולטפח את כשריו הגופניים של הפרט, לשם שיפור בריאותו ועיצוב אישיותו ההרמונית והתנהגותו החברתית.
·   צורכי חברה – להכשיר את הלומד לבצע ביעילות את תפקידיו בחברה הישראלית, בלימודים, בעבודה, בביטחון ובשעות הפנאי.
·   צורכי מקצוע – לעצב, לפתח ולטפח אצל התלמיד דפוסי פעילות והתנהגות גופנית וספורטיבית במסגרת עבודת צוות בגבולות הפוטנציאל האישי.

2 .       הפשרה של אייזנר – מטרות הוראתיות, מטרות אקספרסיביות:        אייזנר טוען, שלא ניתן לנסח מטרות מבלי להתייחס להשקפת-עולם חינוכית. קביעת מטרות חינוכיות אינה פעולה ניטראלית, אלא שאלה של ערכים. לכן, לדעתו של אייזנר, על תכנית לימודים לכלול 2 סוגים של מטרות חינוכיות. מטרה הוראתית מגדירה מראש מה בדיוק ילמד התלמיד, כלומר: מה ההתנהגות החדשה שהוא יוכל לבצע בסוף תהליך ההוראה-למידה. מטרות הוראתיות מדגישות את הידע הקיים. התפקיד וההצדקה של מטרות הוראתיות הינם: ביה"ס הוא מוסד האחראי להנחלת התרבות. תפקידיו: להקנות לתלמיד יכולת ליהנות מתרומת הדורות הקודמים ולהכשיר את התלמידים כיצד להשתמש בכלים התרבותיים הקיימים כבר. לשם כך, על ביה"ס ללמד  מערכת של מיומנויות מוגדרות (קריאה, כתיבה, מתמטיקה ועוד). המיומנויות המוגדרות שהתלמיד רוכש בביה"ס מהוות אמצעים הכרחיים להקניית התרבות האנושית. אולם, אם …