להבין סרטים: מבוא לאומנות הקולנוע

סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1189

תקציר העבודה

2         העמדת הדמויות ביחס לפריים וביחס למצלמה ממחישות העימות המתרחש בין ואן דאם לת'ורנהיל.  תו'רנהיל וואן דאם ניצבים זה מול זה בצורה הממחישה לנו את מאבקם אחד בשני. התמונה המאוזנת והצבעים התואמים של החליפות שלובשים ואן דאם ות'ורנהיל ממחישים כי שניהם שווי כוחות ואין אחד הנחות מהשני בחוזקו ובשליטתו.
איב נמצאת בינהם ובמרכז הפריים, דבר המצביע על כך שעם שניהם ניהלה מערכת יחסים.
היא נמצאת בין הגבר שהיא הפילגש שלו (ואן דאם) לבין הגבר עמו קיימה יחסי מין ברכבת (ת'ורנהיל). היא לכודה באמצע. היא נמצאת בתחתית הפריים כדי להראות שאין לה שליטה אמיתית בנעשה ושהיא פגיעה וחסרת אונים לנוכח מה שקורה לה. צבע השמלה האדום שלה מצביע על התשוקה ששני הגברים, ואן דאם ות'ורנהיל, חשים כלפי איב, דבר היוצר גם הוא עימות בין השניים. משפטים
3 4
בפגישתו הראשונה עם ואן דאם, ת'ורנהיל היה בעמדת נחותה, חלש ופסיבי, נתון לשליטתו של ואן דאם ועוזריו. ת'ורנהיל למד שעל מנת לשרוד עליו לחשוב כמו יריבו.
אסור לו להישאר פסיבי וחסר אונים והוא חייב לבצע פעולות ערמומיות, כמו להפריע במכירה הפומבית וכך לזמן אליו את המשטרה (אף שהוא נחשד על ידי המשטרהכרוצח נמלט), כדי להתחמק מואן דאם – ת'ורנהיל הבין שואן דאם שחושש מהמשטרה. דוגמא הממחישה את הדרך הערמומית שסיגל לעצמו ת'ורנהיל: בהמשך הסרט אנו נוכחים לראות כי ת'ורנהיל מעמיד פנים שנהרג בידי כדור הסרק של איב, זאת על מנת שיצליח להתחמק מואן דאם.
בתחילת הסרט ת'ורנהיל מנהל חיים משעממים כאיש פרסום. הוא אינו נמצא במערכת יחסים (גרוש פעמיים), לא נותן לעצמו להיסחף אחר אהבה ושומר את הנשים עמן הוא מנהל קשרים כמו "על אש קטנה". במהלך הסרט הוא מתאהב באיב ולראשונה בחייו הוא מביע את האהבה שלו אליה בצורה כנה. הוא נועז יותר ומוכן להסתכן בשביל להציל את…
ציון: 90