כולל שאלות ותשובות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1937
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ממ"ן 11
שאלה
1 א.      תהליך הפיתוח של ת"ל על-פי טיילר מהווה מבנה אחיד, משותף, שיטתי, שכולל מטרות חינוכיות מהיבטים שונים ע"י אנשי חינוך ובוני ת"ל. בשלב הראשוני, יש ניסוח של מטרות זמניות, בדיקתם בהיבט של פילוסופיה ופסיכולוגיה חינוכית, ובשלב הסופי קביעת מטרות תוכנית הלימודים;  זיהוי והגדרת מטרות, בחירת פעילויות, ארגון פעילויות ותכנים, הערכת התוכנית והלומד.   השיקולים לקביעת מטרות תוכנית הלימודים נובעים משלושה תחומים: צורכי החברה, הלומד והמקצוע.
צורכי החברה מכוונים להכשרת הלומד להשתתפות מלאה בחברה בה הוא חי.
התייחסות לשינויים הטכנולוגים, להתפתחות הכלכלית, לסוגי המשטר, קליטת עלייה, איכות סביבה.
צורכי לומד מבחינים בין שלוש גישות שונות; הגישה הפיידוצנטרית, הילד במרכז, התחשבות במימד האישי של הילד. הגישה הסוציוצנרית, החברה במרכז. הגישה הפרוגרסיבית, שילוב של …