להבין סרטים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2944
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 11- להבין סרטים                                                 שאלה מספר 1:
1. עלילת הסרט בקצרה: ליאו, סופרת מצליחה אשר ברזומה שלה רומנים רבים אינה מגלה את זהותה ככתבת המצליחה, היא נתקלת בקשיי כתיבה ותוך כדיי עם המרחק של בעלה פאקו המשרת בצבא. ליאו מנסה למצוא נחמה ועזרה מבטי חברתה הטובה ששומרת את סודותיה , מי שבהמשך הסרט תתגלה כמאהבת של בעלה פאקו. בטי שולחת את ליאו להכיר את אנחל, ליאו מתקבלת לעבודה במבקרת ספרות בעיתון , שם היא מכירה את אנחל הנפש השפויה בסרט- שעם הזמן הופך להיות אהובה ובעצם הוא האביר על הסוס הלבן שמגיע להציל אותה. וכשמו – מלאך   שאלה מספר 2:
2 .
א. איפיון ד אפיון דמותה של בטי:
כמרצה בסמינר לתרומת איברים היא קשובה לכאבם של אחרים, מבינה כל תגובה, שולטת בהלך העניינים מול כולם,טוענת כי אין לשפוט אדם בכאבו. כחברתה של ליאו- היא חסרת רגישות, אינה מקבלת את כאבה מנסה לעזור לה על מנת שתשתחרר מפאקו כיוון שמצפונה מטריד אותה , רואה את ליאו כמישהי שסתם מפנטזת שלא מרפה , …
שאלה מספר 3:
3 .
א.  התרחשות בקטע : ה"טלפון" . ליאו מגיעה לבית של בטי שאינה ששה להכניס אותה פנימה, לאחר שהכניסה אותה מטיחה בפניה  של בטי על האינטרסנטיות שלה ושגם לה יש בעיות אך מתחמקת מלשתף אותה.צלצול הטלפון מפריע להן, בטי אינה רוצה לענות כיוון שיודעת מי בצידו השני של הטלפון- היא משקרת ומעבירה את הטלפון לליאו בצד השני של הקו עונה פאקו, שמפגין חיבה רבה כלפיי ליאו . בטי נדהמת וכמעט בוכה ממשמע הדברים .
3 .
ב.  מרחקי הצילום בו מופיעות הדמויות הוא: צילום מדיום קלוז–
שאלה מספר 4:
4 .
א. ההתרחשות בקטע: אנחל וליאו נכנסים לביתה של ליאו ומוצאים שם את בטי שממתינה ובאה בעצם לספר ליאו את הבשורה המרה על הרומן אותו היא מנהלת עם בעלה האהוב פאקו, בטי באה להגיד לליאו שתתעורר ושגם היא עזבה את פאקו עבורה, ושפחדה נורא שמא יקרה לליאו משהו רע.
4 .
ב.  מיקומה של ליאו במרחב הטריטוריאלי הוא במישור האחורי, ומיקומה של בטי במישור הקדמי.
מרחק הצילום הוא במדיום קלואוז אפ. ליאו אינה בפוקוס בתמונה , בטי בפוקוס מלא כך שרואים את הצער שלה. כך שהיא הולכת לאיבוד ברקע. שתיהן ממוקמות בפריים במרכז התמונה כל אחת פונה לכיוון אחר, מיקומן האחת ביחס לאחרת נדמה כאילו יש ביניהן חוצץ הצילום הוא צדדי, מיקומן ביחס למצלמה הוא:
צדדי ויחסיי הסמיכות ביניהן היא :אינטימית.
הקומפוזיציה:
מאוזנת סגורה עד כדיי שנראה כי אם מדביקים את שתיהן הן הופכות להיות אחת . צבע בגדיהן של ליאו- חולצה כחולה ובטי בגדים אדומים.

4 .
ג.  אמצעיי המבע מציינים כעת את הדיכאון ששרויות בו ליאו ובטי כל אחת בנפרד ושתיהן גם יחד. יחסיי הכוחות הם-בטי עדיין נמצאת בפרונט היא זו שאזרה תעוזה ובאה והתוודתה בפניי ליאו וגם מציינת כי עזבה את פאקו עבורה.
בטי מחזירה את ליאו להיות המסכנה זו שמרחמים עליה, שעושים עבורה, זו שניסתה להתאבד ,שבעלה –