ממ"ן 13 בקורס 10136 - "מבוא לפסיכולוגיה"
חזרה לכל העבודות בקורסשיוך: מדעי החברה / פסיכולוגיה
הקורס מפגיש את הסטודנטים עם הפסיכולוגיה המדעית על תכניה ושיטות המחקר שלה. מפגש זה יאפשר לסטודנטים להכיר את תחומי הפעילות והמחקר של הפסיכולוגיה היום, וישמש בסיס לקורסים אחרים וספציפיים יותר.
10136 מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממן 13 40+30+30=100, מצוין שאלה 1 40 מתוך 40 קשר סמנטי י "מודל המאגרים המרובים של הזיכרון" … . … שאלה 2 30 מתוך 30 בכל אחד מהקטעים הבאים מודגמת היריסטיקה, ציינו מהי: 1.. … שאלה 3 30 מתוך 30 הטייה בשירות העצמי . חיזוק ביחס קבוע
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13
ממ"ן
עבור כל אחד משלושת המשפטים הבאים כתבו האם הוא נכון או שגוי. במידה והוא שגוי הסבירו מדוע הוא שגוי. א. קידוד הינו תהליך בזיכרון המאפשר לאחסן פריטים רצויים בצורה מעמיקה. ב. ניתן להתייחס לזיכרון לטווח קצר כאל פעולה מנטלית הנעשית בהווה יותר מאשר מחסן )מאגר(. ג. אם ניתן לאנשים לזכור רשימת מילים שאינן קשורות זו […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 90
ממ"ן
ממן 13 מבוא לפסיכולוגיה- ציון 90. האוניברסיטה הפתוחה
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 93
ממ"ן
העבודה כתובה בצורה בהירה ומובנת עם הערות מרצה. א. דעה קדומה הגדרה: עמדה שהיא נלמדת ומכוונת כלפי מושא מטרה, עמדה שהיא שלילית ומערבת רגשות שליליים כגון עוינות או פחד, אמונות שליליות (סטריאוטיפים) המצדיקות את עמדה זו, וכוונה התנהגותית להימנע מקשר או מגע עם מי שנמצאים בקבוצת המטרה, או שישנו רצון לשלוט בהם, לפקח עליהם או […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 1 3 – מבוא לפסיכולוגיה שאלה מס' 1 א. לא נכון. ע"פ התיאוריה, האורגניזם שואף לשמור על איזון (הומאוסטזיס), וכאשר האיזון מופר כתוצאה ממחסור כלשהו נוצר מתח ומתעוררים דחפים המניעים את ההתנהגות ומטרתם להפיג את המתח ולהחזיר את הגוף למצב של הומאוסטזיס. 8/8 ב. לא נכון. אכלנים מרוסנים – העסוקים בחשיבה על אוכל, מגבילים […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
מגיש המטלה: רם מכלוף. ת"ז: 203185244. ממ"ן 13- שאלה 1: 3 משפטים. א. המשפט נכון.4/4 ב. המשפט אינו נכון. תיקון למשפט- מחלת האלצהיימר הינה מחלה הפוגמת בזיכרון (תחילה גלוי ואז בכל סוגיו).10/10 יפה ג. המשפט נכון.4/4 השלימו: א. זיכרון תהליכי (פרוצדורלי), זיכרון מוצהר (דקלרטיבי, אפיזודי- חוויות אישיות, סמנטי- עובדות).8/8 ב. זיכרון העבודה (רכיבי זיכרון העבודה). […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 13: שאלה 1: על מנת לשווק את דגני הבוקר על החברה להיות יצירתית ולהשפיע על זיכרון הקהל הרחב במספר דרכים על מנת לשווק את המוצר בדרך הטובה ביותר: החברה תוכל לעורר בצופים את הזיכרון האפיזודי בכך שלדוגמא תשדר פרסומת שבה משפחה יושבת לאכול את הדגני בוקר ביחד בחופשה משפחתית בטבע, או תראה אדם משכים […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 95
ממ"ן
שאלה 1 עבור כל אחד משלושת המשפטים הבאים כתבו האם הוא נכון או שגוי. במידה והוא שגוי תקנו את המשפט: א.על-מנת לבדוק את הזיכרון החבוי עושים שימוש במטלות הכוללות אנגרמות והשלמה למילים. ב. מחלת האלצהיימר הינה מחלה הפוגמת בסוגים ספציפיים של הזיכרון, בעיקר בזיכרון החבוי. ג. אם ניתן לאנשים לזכור רשימת מילים שאינן קשורות זו […]
מבוא לפסיכולוגיה עם הערות מרצה - 98
קורס 10136 , ממ"ן 13
ממ"ן
מטלת מנחה )ממ"ן( 13 הקורס: מבוא לפסיכולוגיה חומר הלימוד למטלה: פרקים 8 ,7 ו- 9 מספר השאלות: 3 משקל המטלה: 4 סמסטר: 2014 א' מועד אחרון להגשה 2 2/12/2013 קיימות שתי חלופות להגשת מטלות: שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 94
ממ"ן
מבוא לפסיכולוגיה מטלת מנחה 13 1 א.בהנחה ששני המבחנים באותה רמת קושי,עדיפות השאלות הסגורות (אמריקאיות).אפשר להבין זאת ע"י התבוננות ברמזי השליפה-שהם גירויים העומדים לרשותנו כאשר אנו מחפשים זיכרון מסוים.חלק מרמזי השליפה הם, היזכרות (שחזור מידע שנחשפנו אליו בעבר, והכיר (הבנה שכבר ראינו או שמענו בעבר מאורע או גירוי מסוים).במבחן עם שאלות פתוחות אנו משתמשים בהזכרות, […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 95
ממ"ן
פתרון ממ"ן 13 שאלה 1 שימוש בזיכרון עבודה – לולאה פונולוגית, מדובר על החזקת מידע שמבוסס על דיבור (ציטוט: "אומר אותו בקול לעצמך"..) ברגע שאדם מדבר (ציטוט: "שכנך לחדר שואל: היכן הספר טלפונים?") הוא קוטע לנו את הלולאה הפונולוגית וכך אנו שוכחים את מה שהוחזק עד עתה בזיכרון (ציטוט: "אופס! המספר פרח מזיכרוני"). זיכרון לטווח […]
מבוא לפסיכולוגיה + הערות מנחה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 86
ממ"ן
מטלת מנחה 13 שאלה 1 קראו בשם התופעות הבאות, והסבירו אותן על פי מה שלמדת ( תיאוריות/גישות/מושגים) בפרק הלימוד על זכירה: א. אתה מחפש בספר הטלפונים את המספר של קפה "עטרה" ואומר אותו בקול לעצמך: 5462297. כשאתה מתחיל לחייג, שכנך לחדר שואל: "היכן ספר הטלפונים?" אתה נותן לו את הספר ורוצה לחייג לקפה "עטרה", אבל, […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממ"ן 13 שאלה 1 – חלק ראשון: א. נכון. ב. לא נכון – מחלת האלצהיימר אינה מחלה הפוגמת בסוגי זיכרון ספציפיים, אלא היא מחלה כללית הפוגמת בהדרגה בכל תפקודי הזיכרון. ג. נכון. חלק שני: א. זיכרון תהליכי, זיכרון מוצהר. ב. זיכרון העבודה. שאלה 2 א. תהליכים סדרתיים הם תהליכים אשר מתרחשים ברצף בזה אחר […]
מבוא לפסיכולוגיה (100)
קורס 10136 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממ"ן 13 ! שאלה 1: א. מבחן בעל שאלות פתוחות הוא מבחן בשיטת ההיזכרות, עלינו להיזכר בתשובה עפ"י מידע שנחשפנו אליו בעבר. ואילו מבחן בעל שאלות סגורות הוא מבחן בשיטת ההיכר, כאשר התשובות האופציונאליות מופיעות מולנו ואנו מבינים כי כבר ראינו בעבר את הגירוי. כפתרון לויכוח, עדיף להיבחן במבחן השאלות הסגורות – בשיטת ההיכר, מאחר […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13
ממ"ן
בס"ד תקציר מטלת מנחה 13 מבוא לפסיכולוגיה תשובה 1 : (א) ".אתה מחפש בספר הטלפונים.. אבל, אופס! המספר פרח מזכרונך" –. הכנסת המידע לזט"ק נעשתה בצורה של הסתכלות במספר בספר הטלפונים – יש כאן שימוש בהכנסת פריטים לזכרון חושי בעזרת זכרון איקוני, תמונתי – מערכת זכרון בתחום החזותי המאפשרת אחסון כמויות גדולות של מידע, […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממ"ן 1 3- מבוא לפסיכולוגיה 1 . א. ההיריסטיקה המתאימה היא היריסטיקת היציגות. בהיריסטיקת היציגות אנו משייכים פרט לקטגוריה מסוימת על פי תכונות שיש לו הנחשבות כטיפוסיות לאותה קטגוריה. במשפט "האישה היפה הזו היא בטח דוגמנית", מתבצעת היריסטיקת היציגות משום שיש הנחה שמכיוון שהאישה יפה, ויופי זו תכונה הנחשבת כטיפוסית לקבוצת הדוגמניות, אז ניתן להסיק […]
מבוא לפסיכולוגיה ציון 88
קורס 10136 , ממ"ן 13
ממ"ן
קורס 10136 מבוא לפסיכולוגיה ממ"ן 13 ציון: 88 ממ"ן 13 קורס: מבוא לפסיכולוגיה 1 .א.) בילדותי גרתי מול בית הספר בו למדתי, אומנם הקרבה לבית הספר יכלה להוות יתרון בכך שיכולתי לקום מאוחר יותר מאשר הילדים שגרים במרחק רב יותר לבית הספר ממני, אולם, במקרה שלי, בתור ילדה שהתקשתה לקום בבוקר הידיעה כי בית הספר […]
במבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13
ממ"ן
שאלה 1 : בניסוי המתואר בשאלה 1 שלושת הקבוצות מתבקשות לזכור רשימות מילים שונות לאחר הליך "למידה" של חצי דקה באמצעות שימוש בזכרון לטווח קצר שלהן. ניתן להניח כי יהיו הבדלים ברמות הביצוע של הקבוצות השונות. הקבוצה הראשונה תזכור מספר רב יותר של מילים, הקבוצה השניה תהיה באמצע והקבוצה השלישית תזכור את המספר המועט ביותר […]
במבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 13 1 . אחת הדוגמאות אשר תומכת בהבחנה בין זיכרון לטווח קצר לזיכרון לטווח ארוך היא קידוד מידע. כלומר, קידוד בזיכרון לטווח קצר הוא שמיעתי, עדות לכך אפשר לראות באחד מניסויו של קונארד אשר הציג לנבדקים סדרות של אותיות שחלקן היו דומות בצורה וחלקן היו דומות בצליל, הסדרות הוצגו בקצב מהיר כך שנבדקים לא […]
מבוא לפסיכולוגיה
קורס 10136 , ממ"ן 13 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 1 3– מבוא לפסיכולוגיה -ציון 98 תשובה 1 : על פי המודל של קולינס וקוויליאן שחקרו כיצד המידע מאורגן בזיכרון לטווח ארוך כזיכרון סמנטי- בעל משמעות, המורכב משלבים היררכיים, מדורגים, רשת סמנטית זו בנויה משלושה שלבים שלצד כל שם יש שמות כללים יותר מעליהם ולצידם שמות מפורטים יותר ושם גם מאוחסנות התכונות ששייכות לשמות […]