כל העבודות בקורס 10485 - "סוציולוגיה של החינוך"
העבודות בקורס: מבחן, עבודת סמינריון, סיכום, ממ"ן 11, ממ"ן 12, ממ"ן 13, ממ"ן 14,
– פרקים בסוציולוגיה של החינוך
קורס 10485 , ממ"ן 14
ממ"ן
1א. בית הספר נחשב ארגון משום שמתקיימים בו ארבעת המרכיבים ההכרחיים שקיימים בכל ההגדרות והגישות להגדרת ארגון והם… 2 ב. שלושת הדגמים של בית הספר כארגון הם… 3 ג. שני הבדלים בין הדגם הבירוקרטי לדגם המערכתי הם…. א. ההגדרה הרווחת ביותר לתרבות ארגונית ניתנה על ידי סמואל ב1966…. ב. ישנו קושי רב שנים להגדיר בצורה […]
– פרקים בסוציולוגיה של החינוך.
קורס 10485 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1 סעיף א' 1. ארבעת הפרדיגמות הסוציולוגיות שהובאו ביחידה ועיקריהן הן… ב. דגם הקונפליקט …. שאלה 1 סעיף ב את קטע הקריאה "הגננות נגד קייטנות הפסח" שפורסם באתר YNET ניתן לבחון בדגמים שונים מתוך הפרדיגמות הסוציולוגיות שלמדנו ביחידה… שאלה 2 מבין כל דגמי המשפחה שהובאו בשאלה, המשפחה שאינה מתארת התפתחות במוסד המשפחה בימינו היא […]
פרקים בסוציולוגיה של החינוך כולל שאלות!
קורס 10485 , ממ"ן 11 , ציון 98
ממ"ן
שאלה 1 א.הציגו את עיקרי ארבע הפרדיגמות הסוציולוגיות שהובאו ביחידה. 1.הדגם הסטרוקטורלי-פונקציונלי (מבני-תפקודי): נקודת המוצא של הדגם הסטרוקטורלי-פונקציונלי היא זיהוי גורמים התורמים ליציבות החברה ומוסדותיה. דגם תאורטי זה עורך אנלוגיה בין החברה לבין אורגניזם חי ומניח כי החברה היא מערכת שכל חלק בה קשור לחלקיה האחרים. קיומה והמשכיותה של החברה תלויים בפעולה מתואמת של החלקים. […]
פרקים בסוציולוגיה של החינוך כולל שאלות!
קורס 10485 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 א.הסבירו את המושגים "שוויון הזדמנויות בחינוך" ו"מצוינות בחינוך". שוויון הזדמנויות בחינוך: לאחר האכזבה מיכולת היישום של השוויון בחינוך ומהתוצאות הכושלות של שוויון בתוצאות ושוויון בתשומות, המונח שוויון הזדמנויות הפך אפוא מפלט אחרון להגשמת שוויון בחינוך. יש הכוונה לתנאים שיאפשרו לכל התלמידים עתיד לימודי ומקצועי באמצעות תכנית לימודים שונה בהתאם לצרכיו השונים של כל […]
פרקים בסוציולוגיה של החינוך כולל שאלות!
קורס 10485 , ממ"ן 14
ממ"ן
שאלה 1 א.מהו ארגון אנומלי? ארגון אנומלי הוא מושג הלקוח ממאמרו של אבירם, המתאר חריגה וסטייה כלשהי מהנורמה במגוון תחומים. מדובר באי סדירות שקשה להסביר בכללים ותיאוריות קיימות. אבירם תיאר את הפערים בין מערכת החינוך למציאות העכשווית. מערכת החינוך הינה מערכת אנומלית שמתפתחת בה חוסר התאמה בינה למציאות העכשווית, המערכת פועלת כאילו לא חל בה […]
פרקים בסוציולוגיה של החינוך
קורס 10485 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממ"ן 13 שאלה 4 א. מוקדי הקונפליקט בישראל הם: עדתי- היחסים בין העדות בחברה הישראלית- הסוגיה של הקונפליקט העדתי נחקרת על ידי גישות שונות שכל אחת מהן מנתחת את הסוגיה מתוך זווית קצת אחרת. מדברים על גישות שונות: תרבותית, מעמדית, פלורליסטית ופוסט מודרנית: התרבותית נגזרת מהתיאוריה הפונקציונליסטית. הטענה היא שכדי שהחברה תפעל באופן תקין כל […]
עבודת סמינריון בנושא סוציולוגיה של החינוך (מאמר)
קורס 10485 , ציון 100
עבודת סמינריון
נושא העבודה: האם לאב יש השבעה ישירה על התפתחות הילד ? שם הקורס: סוציולוגיה של החינוך מבוא העבודה עוסקת בהשפעת האב על התפתחות הילד בגיל הרך . היחס בין הבן והאב שלו שונה לחלוטין מהיחס בינו לבין אמו . חלק גדול מהתפתחות הילד קשור ליחס ולקשר בינו ובין אמו , אבל יש חלק גדול […]
פרקים בסוציולוגיה של החינוך+תיקון מנחה
קורס 10485 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
ציון: 100 שם מלא: ת.ז.: ממ"ן 11 שאלה 1 : 90 סעיף א: זווית כלכלית: מתמקדת ביחס שבין התשומות(הרווח למערכת החינוך) לתפוקות(הרווח של החברה מהתוכנית). מהו היחס בין העלות לתועלת? לפי הכתבה על מנת לצמצם את הפער בהשכלה הגבוהה בין מזרחים לאשכנזים, יש קודם כל להשקיע בחינוך בגיל המוקדם. מערכת החינוך צריכה לתקצב ולהשקיע בילדים […]
סיכום הקורס פרקים בסוציולוגיה של החינוך
קורס 10485
סיכום
יחידה 1 – מבוא: 1.1 – סוציולוגיה של החינוך – התפתחות ומהות: הסוציו' של החינוך היא מעין סינתזה של סוציו' וחינוך; ענף בחינוך, המנתח את מוסדות החינוך וארגוניו דרך הסתכלות חברתית. ההזדקקות לחוות דעת של סוציולוגים בסוגיות חינוכיות ופדגוגיות, הביאו לצמיחה ועצמאות לענף. באמצע שנות ה50 חל מפנה בתפיסת מהות הסוציו' החינוכית: לא עוד תת-ענף […]
סיכום קורס פרקים בסוציולוגיה של החינוך
קורס 10485
סיכום
יחידה 1 -מבוא הסוציולוגיה החינוך וסוציולוגיה של החינוך : הסוציולוגיה ומאפייניה : סוציולוגיה היא חלק ממדעי החברה, הכוללים היסטוריה, פסיכולוגיה, מדע המדינה, אנתרופולוגיה וכלכלה. הסוציולוגיה היא תחום ידע העוסק בחקר החברה: בחקר יחסי הגומלין בין בני-אדם, בחקר התהליכים החברתיים, המוסדות החברתיים וההתנהגות החברתית. הסוציולוג מתמקד במערכת היחסים שבין הפרט לקבוצות חברתיות: משפחה, כיתה, מפלגה, מדינה […]