ממ"ן 12 בקורס 10716 - "תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי"
חזרה לכל העבודות בקורסבגרסתו הקודמת נקרא הקורס תקשורת ודעת קהל.
שיוך: מדעי החברה / תקשורת
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 96
ממ"ן
ממן 12 1 )א. מודל סבירות עיבוד המידע – זהו מודל המציג שני ערוצים שדרכם מגיע אלינו מסר חדש שנקלט אצלנו והיכול ליצור שינוי דעה. 1. הערוץ המרכזי – הוא אותו ערוץ שדרכו האדם קולט ומעבד את המידע שמרכיב את המסר. … ב. ניתוח הצלחת הקמפיין שערך טוני בלייר ע"פ עקרונות ומושגי מודל סבירות עיבוד […]
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 94
ממ"ן
שאלה 1: סעיף א' שימוש ב"ערוץ מרכזי" פירושו, שהפרט מגבש את עמדתו או משנה אותה על סמך עיבוד וניתוח של המידע והטיעונים המרכזיים במסר שלפניו. זאת אומרת הערוץ המרכזי הוא אותו ערוץ שדרכו האדם קולט ומעבד את המידע והטיעונים המרכזיים שנמצאים במסר. שימוש ב"ערוץ הפריפריאלי" פירושו, שהפרט מסתמך על מרכיבים חיצוניים או משניים מאלה של […]
בקורס תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 92
ממ"ן
ממ"ן 12 (דצמבר 2015) שאלה 1 א. התקשורת קובעת לקהל על מה לחשוב, כלומר, לתקשורת יש את הכוח להגדיר את הנושאים שיעלו לדיון באותו יום, ליצור שיח ציבורי סביבם ולהשפיע על השלטון כדי שיתערב ויגיד לשיח הציבורי והתקשורתי. האסכולה מרחיבה את ההשפעה של התקשורת ומדברת על PRIMING כלומר, על היכולת של התקשורת להבליט נושאים מסוימים […]
תקשורת ודעת קהל, 10716
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 91
ממ"ן
קורס: תקשורת ודעת קהל – ממ"ן 12 שאלה 1, א' מודל פסיכולוגי של סבירות עיבוד המידע, מציג שני ערוצים עיקריים שדרכם מגיע מסר שכנוע חדש אל הפרט שעשוי לשנות את דעתו: § ערוץ מרכזי – זהו ערוץ שבו שהפרט קולט את כל מה שקשור למסר עצמו בצורה ישירה (עיבוד מידע מילולי של המסר). § ערוץ […]
תקשורת ודעת קהל 10716
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
מטלת מנחה ממ"ן 12 – תקשורת ודעת קהל ציון 90 שאלה מספר 1: א. אסכולת "הנושא העיקרי" – מבוססת על אסכולת קביעת סדר היום, אסכולה זו אשר נמצאת בגדר מסורת ההשפעות החזקות המאוחרות , זו טוענת כי לתקשורת אפשרות להעלות לסדר היום נושאים שונים , תקשורתיים ציבוריים ופוליטיים. אסכולת הנושא העיקרי טוענת שבכוחה של התקשורת […]
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12
ממ"ן
תקשורת ודעת קהל – ממ"ן 12 שאלה 1 : א. מרחב ציבורי – תחום פיזי או וירטואלי המשמש כפלטפורמה להתגבשות דעת קהל. המרחב הציבורי מצוי בין המרחב הביתי לבין המרחב הפוליטי. מרחב ציבור זהו מקום בו אנשים יכולים להיפגש ולהחליף ביניהם דעות על נושאים שונים. כדי שהמרחב הציבורי יהיה יעיל צריכים להתקיים בו מס' מאפיינים: […]
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12
ממ"ן
תקשורת ודעת קהל- ממן 12 שאלה 1 א. על פי תור הדעה "שקר הסקר, הבל הקמפיין" קיימות מספר בעיות בדמוקרטיה הישראלית. שיעור השתתפות קטן עם השנים ובשנת 2006 הושג שיא שלילי של 63 אחוזי הצבעה בלבד. בנוסף טוען כותב הטור שהרבה מהמצביעים אינם בודקים לגמרי את המפלגה בה הם בוחרים ואינם יודעים את מצעה אלא […]
תקשורת ודעת קהל 10716
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 99
ממ"ן
ממ"ן 1 2 הקורס: 10716-תקשורת ודעת קהל חומר לימוד למטלה:פרקים ב-ג+מאמרים סמסטר:2012 ב' מועד אחרון להגשה: 23.5.2012 שאלה 1: חלק א': אסכולת הנושא העיקרי :(priming)אסכולה זו מבוססת על האסכולה של קביעת סדר היום, שלפיה התקשורת מעלה נושא לסדר היום, הקהל תופס את הנושא כחשוב ומקיים סביבו שיח ציבור ובין אישי והממסד נאלץ להגיב לשיח הציבורי […]
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 94
ממ"ן
שאלה 1 א) המרחב הציבורי הוא מונח שטבע הברמאס בהתייחסו לתפקיד הרצוי של התקשורת במדינה דמוקרטית. המונח מגדיר מרחב ציבורי כמקום או ערוץ המאפשר את קיומו של דיון אמיתי ויעיל, על מנת שתיווצר דעת קהל. התחום בו מתגבשת דעת קהל נמצא בין הספירה הביתית לבין הספירה הציבורי והוא יכול להיות פיזי (שיחה בין אישית למשל) […]
תקשורת ודעת קהל - !!
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
מ"מן 12 – קורס 10716:תקשורת ודעת קהל 2 3.05.12 יפה מאוד…ציון ממן : 95 שאלה 1 סעיף א: אסכולת הנושא העיקרי (PRIMING) : אסכולה זו מבוססת על האסכולה של קביעת סדר היום,שלפיה לתקשורת יש יכולת להעלות נושאים לסדר היום ובכך לקבוע לקהל על מה לחשוב. כלומר,התקשורת מסמנת לקהל נושאים מסוימים כחשובים יותר מנושאים אחרים וכתוצאה […]
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12
ממ"ן
תקשורת ודעת קהל- ממ"ן 12 יופי של ממן. ממש נהניתי לקרוא 1 . א. מודל סבירות עיבוד המידע הוא מודל שמציג שני ערוצים שדרכם מגיע מסר שכנועי שמטרתו ליצור שינוי דיעה: הערוץ המרכזי והערוץ הפריפריאלי. דרך הערוץ המרכזי האדם קולט ומעבד את המידע המהותי והטיעונים המרכזיים של המסר המועבר אליו. דרך הערוץ הפריפריאלי האדם קולט […]
בתקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 12 שאלה 1: א. עקרי הביקורת אשר מוצגת בכתבה של "מעריב" עוסקים באופן הצגת פעילויותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בסדרת כתבות, אשר עסקו בסיקור פעילותו של ראש הממשלה בעיתון "ישראל היום", מציגים את פעילויותיו באור חיובי גם כאשר תוצאותיהן לא בהכרח היו מוצלחות ועל כן עורכי עיתון "מעריב" רואים לנכון להעביר ביקורת על […]
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 96
ממ"ן
תקשורת ודעת קהל – ממ"ן 12 שאלה 1: א. הכותב בטור הדעה "שקר הסקר, הבל הקמפיין" מצביע על מספר בעיות מרכזיות בדמוקרטיה הישראלית. תחילה, הכותב מציג נתון המראה על ירידה חדה בשיעורי ההצבעה. הוא מתרכז דווקא באחוז האוכלוסייה שכן טורחים להגיע לקלפי ומונה מספר הרגלים רעים שלטענתו פוגעים בדמוקרטיה: ישנם הרבה מצביעים שהולכים להצביע […]
תקשורת ודעת קהל -פתר
קורס 10716 , ממ"ן 12
ממ"ן
פתרון ממ"ן 12-חובה-תקשורת ודעת קהל 1 .א. טארד מדבר בעיקר על הדעה הפרטית של האדם ועל התהליך שבו הדעה הפרטית, תהפוך להיות חלק מדעת קהל, האדם צריך להיות מודע לדעות של אחרים וכדי לדעת מה אנשים חושבים נדרש דיון ציבורי. שיח בין אישי יכול לתרום להתפתחות דעות מקומיות ופרטיות. לדעתו של […]
בקורס תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
תקשורת ודעת קהל ממ"ן 12 שאלה 1 ההסברים לשינוי דעה במישור המאקרו מתמקדים בשינויים סוציו-דמוגרפיים העוברים על כלל האוכלוסייה.השינויים הסוציו-דמוגרפיים כוללים שינוי באופי החברה כגון הפיכה מחברה מסורתית לחברה מודרנית,שינויים כלכליים כגון תיעוש, עלייה ברמת החיים,מעבר לחברה קפיטליסטית ועוד גם ביכולתם לשנות ערכים בחברה נתונה ובעקיפין גם דעות,שינוי כלכלי כגון מעבר משוק ריכוזי לשוק חופשי […]
תקשורת ודעת קהל. רציונאליות דלת מידע,הנחת ההתקבלות,ההתנגדות,הנגישות,התשובה
קורס 10716 , ממ"ן 12
ממ"ן
מטלת מנחה 12 1 . א. רציונאליות דלת מידע: הבוחר הוא רציונאלי והוא מרגיש שלא משתלם לו לאסוף הרבה מידע כדי לגבש דעה, לכן הוא משתמש בסכמות הקימות כדי לעבד מידע חדש, ושיקול הדעת שאותו מפעיל הבוחר נקרא ע"י פופקין "רציונאליות דלת מידע", שיקול דעת ללא הרבה מידע. כלומר מעין שיטה חסכונית שבה האדם מחבר […]