עבודה מעולה - תאוריות וטכניקות ניהול יישומיות הלכה למעשה ברשת ארקפה ובענף בתי הקפה בישראל

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מטרות הכנת עבודה זו  היו כדלקמן:
1.       לנתח את ענף בתי הקפה בכלים המגוונים, זאת כדי לקבל תמונה כוללת ומעמיקה על ה"שחקנים המרכזיים" בענף ועל יחסי הכוחות בינהם.
2 .       להפגין בחירה יעילה ויישום טווח של מודלים, פילוסופיות וטכניקות, על מנת להגיע לפתרונות יעילים למגוון בעיות ניהול משולבות ברשת בתי הקפה "ארקפה".
3.       להעריך בצורה ביקורתית את יעילות התיאוריות והטכניקות במגוון רחב של הקשרי ניהול שונים ברשת "ארקפה". על ידי כך יהיה ניתן להבחין בבידול בין רשת "ארקפה" לבין רשתות בתי הקפה האחרות בענף.
הוצגו המתחרות העיקריות : "ארומה" בתחום בתי הקפה  ו"לחם ארז" בתחום המאפים.
נערך ניתוח על פי מודל חמשת הכוחות של פורטר ל"ארומה"                                                        וניתוח על פי מודל P,E.S.T. ל"לחם ארז".
החזון: הקונספט "ארקפה" – מודל אספרסו בר מושלם "ארקפה ישראל" שמה לה למטרה לפתח מודל קמעוני מושלם המשלב את שתי הגישות: מחד איכות קפה ברמה הגבוהה ביותר כמו באיטליה, ומאידך יישום מודל עסקי ושיטות שיווק מתקדמות כמקובל בארה"ב. בנוסף החליטה "ארקפה" לעלות מדרגה נוספת ולשלב איכות צרפתית במוצרי המאפה, הלחמים והעוגות .
לשם ניתוח פעילויות החברה השונות וקביעת דרכיה המתאימות להשגת המטרות, נבחרו הכלים הבאים לשם ניתוח: ניהול ביצועים, למידה ארגונית, ניהול איכות, ניהול שינוי, חדשנות ויצירתיות למתיחת הארגון. המסקנות הבולטות העולות מן העבודה הן כדלקמן:
אין בהנהלת הרשת פתיחות, למרות שלא אחת הועלו בפורום ההנהלה  אפשרות לשנות קונספט כדי ליצור שוב מודל חדשני ומוביל.
      2.   למרות שלכאורה רשת "ארקפה" מתנהל כארגון לומד על פי סנג'י ומקיים דו שיח ,הארגון לוקה באי יכולת להתנתק ממודלים מנטליים  ולדבוק בהנחות היסוד שהונחו לפני עשור ואכן הוכיחו עצמן בעבר.      3. קריטריון האיכות ב"ארקפה" מותאם לרמת האיכות הגבוהה של השותפים האירופיים.
ההמלצה המרכזית לרשת בתי הקפה "ארקפה" :
להמשיך בתהליך צמיחה ארגוני, ולבחור באסטרטגיית בידול  כדי לשרוד בתחרות הגוברת תוך כדי יישום הכלים והתיאוריות החדשות אשר נלמדו,  ככלי להגשמת מטרתה: הקונספט "ארקפה" – מודל אספרסו בר מושלם.
תוכן העניינים
תקציר מנהלים. 2
תוכן העניינים. 3
פרק א'- ענף יצרני הקפה. 5
א.1.
המתחרים בענף. 6
א.2.
ניתוח המתחרים. 8
א.1.2 – רשת "ארומה". 8
א.2.2 – רשת "לחם ארז". 10 פרק ב' – הארגון המרכזי בענף. 12
ב.1.
תיאור הארגון 12
ב.2.
מודלים להשגת מטרות הארגון 13
ב.1.2 –ניהול ביצועים.. 13
ב.2.2.  מודל הארגון הלומד. 16
ב.3.2.  מודל ניהול איכות. 18
ב.
3. ניהול השינוי בהטמעת מערכת ERP         "ארקפה". 20 ב.4
. תהליכים ל"מתיחת" הארגון. 22
סיכום. 23
ביבליוגרפיה. 24