השפעות מחויבות ארגונית, שביעות רצון עובדים וסגנונות מנהיגות על עזיבת עובדים

תקציר העבודה

נשאלת השאלה האם קיים קשר בין סגנון ניהול למשתנים אחרים כמו מחויבות ארגונית , ואם כן מהו הסגנון האפקטיבי ביותר לייצור מחויבות . התשובה לשאלה זו הנה קריטית מההיבט הכלכלי של ארגונים,  שכן מרכיב כוח האדם בארגון הינו משאב חשוב ויקר ולכן חשוב להביאו למיצוי מקסימאלי כאמצעי ליצירת יתרון תחרותי של הארגון על פני מתחריו.  על מנת לענות לשאלה זו, הובאו תיאוריות לסגנונות ניהול.
לאור סקירת הספרות ההשערות היו : קיים קשר בין סגנון ניהול לבין מחויבות לארגון- סגנון ניהול מכוון אנשים (חברתי) יגביר את המחויבות הארגונית. הקשר בין סגנון המנהיגות הנתפס של המנהל לבין רמת המחויבות הארגונית של העובד יהיה שונה בין חברה ציבורית לבין חברה פרטית.
חשוב להבחין בין המושג "מחויבות ארגונית" לבין המושג "מעורבות בעבודה".                         ניתן למצוא סממנים דומים המשתקפים בהתנהגות העובד בין המושגים, אך הם אינם זהים. "מעורבות בעבודה" הוא מדד המתייחס למידה שבה העובד מזדהה עם עבודתו (Schrieshim, & Aeider, 2003).
המחקר נערך בקרב עובדי ארגון פרטי וארגון ציבורי.  תוכן עניינים
סגנון מנהיגות:
מחויבות ארגונית מוטיבציה שביעות רצון  –  תגמולים , תפוקות, יעילות ,ומחויבות:
שביעות רצון ומוטיבציה:
קשר בין שביעות רצון בעבודה להשכלה, ציפיות העובדים והתאמתם:
גורמים המשפיעים על שביעות רצון העובד הקשר בין שביעות רצון למחויבות סיכום ודיון ביבליוגרפיה