יחידה 2-אינטיליגנציה בסיסה של המחוננות

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4681
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

יחידה
2 -אינטיליגנציה בסיסה של המחוננות גישת עיבוד מידע מטרת הגישה-זיהוי השלבים בתהליכים השכליים, תיאורם והבנתם.
עפ"י גישה זו ההבדלים שנוקטים אנשים שונים בהתמודדותם עם פתרון בעיות נובעים מההבדלים ביכולת, במהירות ובאופן הפעילות של המרכיבים השונים המאפיינים את תהליך החשיבה.
זהו אפוא ניסיון להבין את האינטליגנציה עפ"י המרכיבים השונים שפועלים בשלבי החשיבה השונים. סיבות אפשריות להבדלים באינטליגנציה
1 . קיבולת הזיכרון לטווח קצר.
2. זמן השליפה מהזיכרון לטווח קצר.
3. יעילות הקידוד האסוציאטיבי והארגון בזיכרון לטווח ארוך.
4. זמן השליפה מהזיכרון לטווח ארוך.
בקרב מחוננים-תהליכי עיבוד המידע יעילים ומהירים יותר.
מודל יסודי של עיבוד מידע-מסביר פעילות שכלית באופן כללי
1 .  3 מאגרי זיכרון-זיכרון חושי, זיכרון לטווח קצר וזיכרון לטווח ארוך.
פועלים באינטראקציה הדדית ולכל אחד מהם ארבע מאפיינים עיקריים:
–          פונקציות ייחודיות:התפקיד הספציפי שכל אחד מהם ממלא בפעילות השכלית הכללית.
–          יכולת קיבול:כמות המידע שניתן לאחסן.
–          זמן אחסון:משך הזמן שלאורכו נשמר מידע.
–          סוג קידוד:סוג הייצוג של המידע ברמות השונות.
2.
4 תהליכי בקרה-שולטים על שמירת המידע במאגרי הזיכרון השונים, על העברתם של פריטי מידע מסוג אחסון אחד למשנהו ועל עיבודם.
– זיהוי:נתינת משמעות לגירויים.
– קידוד:הכנסת מידע לזיכרון.
– אחסון:שמירת המידע בזיכרון.
– שליפה:הוצאת המידע מן הזיכרון על מנת להשתמש בו.
זיכרון חושי כל המידע שאנו קולטים מגיע אלינו באמצעות חושים ומאוחסן במאגר הזיכרון הזה.-מאגר בעל יכולת קיבול גבוהה (ניתן להחזיק בו כמות גדולה של מידע).
1.
המסרים המגיעים לחושנו מתורגמים באמצעות מסרים פסיכולוגיים למסרים במוח. במוח מתארגנים המסרים האלה לתפיסות המעניקות להם משמעות.
2.
המידע הנקלט שוהה בזיכרון החושי …