סמינריון:סגנונות ניהול בחברת בזק

תקציר העבודה

פרק עמודים מבוא
2
תיאור הארגון
2 -3
 השפעות הסביבה על הארגון
3 -4
סגנונות מנהיגות וניהול
4 -12
שינוי  בארגון
1 2-13
מחוייבות לארגון
1 3-משפטים שביעות רצון עובדים בארגון משפטים-17
קשר סגנון מנהיגות ושינוי
1 7-18
קשר סגנון מנהיגות ומחוייבות לארגון
1 8-20  סגנון הניהול  בבזק כמכוון להתמודדות עם גורמי הסביבה.
20-22
ביבליוגרפיה
2 3-
5 נספחים
2 6
השינויים התכופים שהתרחשו בשנים האחרונות בשוק התקשורת בעולם כולו ובישראל בפרט  אדירים, בין אם בכניסת מתחרים, בין אם בתהליכי הפרטה או בשינויי בעלות ובין אם בתחום הטכנולוגי, אי הוודאות בשוק זה מרקיעה שחקים  ומביאה לכך שהדבר הבטוח היחיד בשוק זה הוא הוודאות שהשינוי הוא תמידי .החברות הסלולארית מתחרות בתחום הפעילות המרכזי של חברת בזק, שירותי תקשורת פנים ארציים, ונוגסות בהכנסות החברה, כשצרכנים רבים משתמשים בשירותים סלולאריים למרות מחירם הגבוה מתעריפי בזק.
סגנון הניהול של הדרג הבכיר הקיים כיום בבזק הוא "מנהיגות-על" לפי Manz & Sims, ,( 2001) לפיו מאמינים שהמנהל המתאים ביותר הוא זה מסוגל להוביל אחרים לכך שיובילו את עצמם. זוהי היפרדות מתפיסת מנהל שתלטן ואמונה במנהל המכוון לפנימיות של העובד, המכוון לכוח ההנהגה העצמית בתוך כל עובד. הכוח מתחלק באופן יותר שוויוני בין המנהלים והעובדים. תפקיד המנהל לסייע לפיתוח מיומנויות הנחוצות לתפקיד, כאשר העובדים חווים מחויבות ובעלות על עבודתם. בסגנון ניהול זה מתקיים ניהול עצמי שהוא ההשפעה המופעלת על אחרים להשגת תמרוץ עצמי והכוונה עצמית, כעין ניהול עצמי המורכב מסדרת התנהגויות ואסטרטגיות קוגניטיביות המגבירות את היעילות האישית.
לפי  (2002) Mellina,אחרי שמנהל הארגון כבר הגיע להחלטה כי על הארגון שלו לעבור שינוי,או כי הוא כבר ניצב נוכח שינוי שנכפה עליו, כשינויי סביבה ובעלות במקרה של בזק, ההחלטה הבאה והקריטית ביותר שלו צריכה להיות המינוי של הצוות שיוביל את פרויקט השינוי.