ממ"ן 11 בקורס 10139 - "סוגיות בחינוך מיוחד"
חזרה לכל העבודות בקורסשיוך: מדעי החברה / חינוך
הקורס דן בסוגיות מרכזיות של החינוך המיוחד, תוך התמקדות בליקויים קוגניטיביים, התנהגותיים, רגשיים וחושיים. בקורס מוצגות גישות שונות להבנת הלקויות, דרכי אבחון, טיפול ושיקום ומניעה. הקורס דן גם בנושאים המשותפים לכל אוכלוסיות החינוך המיוחד: עקרונות עבודה מרכזיים, שירותי עזר והתמודדות המשפחה עם גידולו וחינוכו של ילד עם צרכים מיוחדים. דגש מיוחד מושם על העיון והמעש בתחום זה במדינת ישראל.
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 94
ממ"ן
שאלה 1: ב. לקות למידה – לקות בשכיחות גבוהה, יוגדר ככזה אם מתקיימים שני תנאים: – קיים פער משמעותי ומתמשך בין הישגיו הלימודיים לבין ההישגים המצופים ממנו ע"פ גילו ורמת כיתתו. חסרה סקירה של מאפייני הלקות שזה קשיים חמורים ברכישת כישורי הקריאה הכתיבה ואו החשיבה המתמטית. 4- – קיים פער משמעותי בין הישגיו הלימודיים לבין […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
א. בחרו שני אנשי מקצוע בחינוך המיוחד, עליהם למדתם ביחידה 1 .תארו את פועלם והסבירו כיצד יכול כל אחד מהם לסייע לאיתי. נמקו תשובתכם תוך התייחסות למידע המופיע על איתי בקטע. הקפידו לשלב ציטוטים מהקטע בתשובתכם ולהסבירם. ב. בחוק החינוך המיוחד התשמ"ח 1988 מופיעה המלצה להעדיף השמה בחינוך הרגיל על פני השמה בבית ספר מיוחד. […]
סוגיות בחינוך מיוחד בדוק
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
שאלה 1: אוכלוסיית היעד שבחרתי הינה אוכלוסייה עם לקויות בשכיחות גבוהה והיא כוללת בתוכה את העיכוב שפתי ולקות למידה. עיכוב שפתי- משמעות העיכוב הינה איחור בהתפתחות השפה (דיבור בגיל מאוחר, סיכול אותיות). מאובחן בטיפת חלב בדרך כלל ע"י רופא באמצעות בדיקות התפתחויות ובהשוואה לנורמה ביחס לגיל הילד. ילדים שמדברים בשפה מאוד מצומצמת או שהם לא […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממן 11 סוגיות בחינוך מיוחד סמסטר: 2021ב תשובה1: ב. שתיים מאוכלוסיות היעד ללקויות שאני בוחרת הם: לקות בשכיחות גבוהה האוכלוסייה הכללית: 1. לקות למידה, ולקות בשכיחות נמוכה- 2. לקות ראייה. לקות למידה- תלמידים עם לקויות למידה יוגדרו ככאלה אם מתקיימים שני התנאים הבאים: 1. קיים פער משמעותי ומתמשך בין הישגיו הלימודיים של התלמיד לבין ההישגים […]
סוגיות בחינוך מיוחד 2021א- שאלות + תשובות !!!
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 א. בחרו שתיים מאוכלוסיות היעד ותארו בפירוט את מאפייני כל אחת מהן. הפרעות התנהגותיות ורגשיות: הפרעת התנהגות היא שם כולל לקבוצה של בעיות התנהגותיות ורגשיות. ילדים ומבוגרים אלה מתקשים לציית לחוקים ולכללים ונוטים להתנהג בדרך שאינה מקובלת מבחינה חברתית. הפרעות אלה מתאפיינות בדפוס חוזר, קבוע ומתמשך של התנהגות א-סוציאלית, תוקפנית ומרדנית מעבר למצופה […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ממן 11 סוגיות בחינוך מיוחד ציון 90 ממ"ן 11 סוגיות בחינוך מיוחד: שאלה 1: א: מהו החינוך המיוחד? חינוך מיוחד הוא מגזר חינוכי ייחודי שנועד כדי לתת שירותי חינוך מיוחד לתלמידים עם צרכים חינוכיים ייחודיים ששונים מחינוך רגיל, מטרת החינוך המיוחד לקדם ולשפר את כישוריהם ויכולותיהם של הילדים עד מיצוי הפוטנציאל הטמון בהם ולהכין אותם […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
ממ"ן 11 סמסטר 2020א בציון 96 שאלה 1 א. הסבירו את משמעותו של המושג :"צרכים מיוחדים". ב. הציגו יתרון וחיסרון בסיווג ותיוג אוכלוסיית התלמידים עם צרכים מיוחדים. ג. ענו לתרגיל המופיע בפרק1.4 . שאלה 2 בחרו אחת מאוכלוסיות היעד של החינוך המיוחד עליהם למדתם בפרק 3.1 והציעו עבורה אפשרויות השמה בשתי מסגרות חינוכיות :האחת נבדלת […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 11 קורס: סוגיות בחינוך מיוחד, 1 0139 שאלה 1: א. החזון של החינוך המיוחד הוא חברה שיש בה כבוד לזולת ללא הבדל ביכולות, במין, בגיל ובקבוצה אתנית. השיטות ההוראתיות- טיפוליות של החינוך המיוחד מטפחות כל תלמיד ותלמידה, בהתאם לצרכים וליכולות שלהם ומטרתן להבטיח לתלמידים חיים איכותיים. – בחינוך המיוחד, ההוראה/ העבודה עם […]
סוגיות בחינוך מיוחד (10139)
קורס 10139 , ממ"ן 11
ממ"ן
תקציר התעללות בזקנים והזנחתם הוכרה כבעיה חברתית בישראל רק בשנים האחרונות.. ממצאי הסק הארצי בתחום מראים ש-18% מהזקנים דיווחו על סוג אחד או יותר של התעללות במהלך השנה שקדמה לביצוע הסקר (אלון וורמן, 2009). התעללות והזנחה מייצגים מגוון התנהגויות פוגעות, בין אם במעשה או במניעה ומחדל, בין אם הפעולה בוצעה במכוון או שלא במכוון (אלון,2006). […]
מדריכה בלימודים
קורס 10139 , ממ"ן 11
ממ"ן
קורס: 10139 ממן 11[A1] : שאלה 1: א) תנועת השילוב של תל' עם צרכים מיוחדים הינה ביטוי לגישה ההומניסטית-חינוכית. מטרתה לשלב את השונה בחברה ובמעגלי החיים המרכזיים. התפתחות התנועה התהוותה בעקבות מהלכים והתפתחויות בקרב קב' שונות של בעלי עניין בתל' אלו (ממורים והורים לילדים אלו ועד לתנועות שקידמו זכויות אזרחיות כאלה ואחרות), כאשר השילוב נתפס כביטוי […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה מס' 1 מהו חינוך מיוחד? הציגו את הקשיים בהגדרת תחום זה כתחום מדעי העומד בפני עצמו? שאלה מס' 2 (א) קריטריונים למיון והשמה למסגרות חינוך מיוחד הם:- (ב) אילו ממסגרות חינוך מיוחד תואמת רוח חוק חינוך מיוחד? (ג) ביקורת שניתן לעלות על החוק או על יישומו בשטח:- שאלה מס' 3 (א) מהו ההבדל בין […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממן 11 שאלה 1 א. לחריגים מיוחסות תכונות שליליות. תכונות אלו הופכות לסטריאוטיפים. כשלסטריאוטיפ מצטרפות דעות קדומות נוצר תהליך התיוג, הסטיגמה. התיוג אינו מתייחס לסיבות להתנהגות אלא לתוצאות ,התיוג נובע לרוב מאי ידע , בורות ודעות קדומות ומזוהה לרוב עם תוצרים שליליים. אנשים שופטים את האדם על פי התנהגותו ולא על פי מה שהוא, […]
סוגיות בחינוך מיוחד - + הערות מנחה
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 86
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 11 הקורס: 10139 – סוגיות בחינוך המיוחד[A1] שאלה 1 א. הציגו את אוכלוסיית היעד של החינוך המיוחד. אילו בעיות טמונות בהגדרתה? א. ילדים בעלי פיגור שכלי: ב. ילדים בעלי הפרעות אמוציונאליות: ג. תלמידים בעלי ליקויי למידה: ד. תלמידים אגרסיביים ובעלי הפרעות בהתנהגות (עזובים ועבריינים): ה. ילדים בעלי ליקויי חושים והפרעות בתקשורת: ב. […]
סבסוגיות בחינוך מיוחד. הנושאים בממ"ן זה: ההבדל בין החינוך המיוחד לחינוך הרגיל.גורמים חברתיים המשפיעים על ילדים חריגים. יתרונותיו וחסרונותיו של חוק החינוך המיוחד. השוואה בין הפיגור הקליני לפסיכוסוציאלי. מקור הפיגור,תפוצה,מניעה ראשונית ומניעה מ
קורס 10139 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 סוגיות בחינוך מיוחד 1 . א החינוך המיוחד הנו , מגזר חינוכי ייחודי המהווה חלק ממערכת החינוך ומטרתו היא מתן סיוע לילדים חריגים ,תוך מיצוי הפוטנציאל הגלום בהם. מגזר זה ייחודי בשיטות הלימוד שלו , בחומרי הלימוד ובמבנהו הכללי. בשונה מהחינוך הרגיל, החינוך המיוחד עובד באופן פרטני , בצורה אישית ונקודתית . כמו […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
סוגיות בחינוך ממן 11 שאלה 1 א' חינוך מיוחד הינו מסגרת חינוכית ייחודית אשר מסייעת לילדים עם צרכים מיוחדים שלא יכולים ללמוד כמו ילדים רגילים ולא מסוגלים להפוך תועלת מהחינוך הרגיל , לממש את הפוטנציאל ויכולותיהם הטמונים בהם. בחינוך מיוחד קיימים תכנים אחרים עם דרך למידה אחרת לגמרי לטובת מימוש הבנתם וקידום יכולותיהם. מטרת החינוך […]