סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 12 סטייה חברתית סמסטר 2020ב ממן 12 שאלה 1 א. דפוס ההסתגלות הנסגני על פי רוברט מרטון- מרטון מסביר כי אנומיה היא הפער בין המטרות המוגדרות של התרבות לבין ההזדמנויות הקיימות במבנה החברתי. המשך בקובץ ->
דף זה מכיל את כל העבודות בקרימינולוגיה מסוג ממ"ן.
ממן 12 סטייה חברתית סמסטר 2020ב ממן 12 שאלה 1 א. דפוס ההסתגלות הנסגני על פי רוברט מרטון- מרטון מסביר כי אנומיה היא הפער בין המטרות המוגדרות של התרבות לבין ההזדמנויות הקיימות במבנה החברתי. המשך בקובץ ->
ממן 12 – maman 12 – מבית לאומי למדינה שבדרך – ציון 94 ממ"ן 12 שאלה 1: א. בזמן שלטון המנדט הבריטי בארץ לא נקבעו סופית הגבולות של ארץ ישראל. חלוקת הגבולות הייתה מלווה בהמון מחלוקות ובהרבה בפשרות. קביעת הגבול המערבי לא הייתה בעייתית כיוון שכולם הסכימו שגבול זה יהיה הים התיכון. ב1906 נקבע הגבול […]
ממן 12 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 100 מטלת מנחה (ממ"ן) 12 קורס פסיכולוגיה בחינוך- 10125 יום ג' סמסטר 2020א' שאלה 1 א. פיאז'ה מסביר את התפתחותו של הילד לפי שלבים מאוד ספציפיים, שאי אפשר לדלג עליהם ולזרז אותם. פיאז'ה לא יסכים עם קורסי ההכנה לכיתה א' מכמה סיבות- על פי הנחות היסוד שלו- 1. […]
ממן 11 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 92 מטלת מנחה (ממ"ן) 11 קורס פסיכולוגיה בחינוך- 10125 יום ג' סמסטר 2020א' שאלה 1 1. ההבדלים צורך הישג רמת שאיפה הגדרה הצורך של האדם להתמודד עם רמת הצטיינות שהוא הציב לעצמו. זהו מדד פנימי להישגים טובים ולהצלחות. מציין את רף הציפיות שמציב לעצמו אדם מסוים. רף זה […]
ממן 14 – מבית לאומי למדינה שבדרך – ציון 98 שאלה 1 העלייה החמישית בשנים 1932-1939 . גרמה לשינוי דרמתי בגודלה של האוכלוסייה היהודית. בעלייה זו הגיעו למעלה מ 260.000 נפש, עלייה זו הייתה מהגדולות בתולדות הציונות בשנות השלושים לפני קום המדינה, היא כללה את ראשוני הפליטים מגרמניה הנאצית ומפולין. עלייה זו הייתה פחות בעלת […]
ממן 13 – תכנון לימודים , הוראה והערכה – ציון 87 מטלת מנחה (ממ"ן) 13 קורס 10106 תכנון לימודים, הוראה והערכה יום ד' סמסטר ג' 2019 שאלה 1 ישנן 3 שיטות הוראה- הנחות היסוד של שיטות ממוקדות מורה- שיטה זו מזוהה עם השיטה המסורתית, שמטרתה היא להקנות חינוך המונים בכדי שיהיה שילוב בתעשייה. לכן, שיטה […]
ממן 11 – תכנון לימודים , הוראה והערכה – ציון 89 מטלת מנחה (ממ"ן) 11 קורס 10106 תכנון לימודים, הוראה והערכה יום ד' סמסטר ג' 2019 שאלה 1 סאמרהיל– בית הספר הפתוח הראשון שהוקם בשנת 1921 על ידי סאתרלנד ניל בפרבר של העיר דרזדן שבגרמניה. בית ספר זה הוא דוגמא קיצונית של הכרה בשונות של […]
ממן 11 – מבית לאומי למדינה שבדרך – ציון 95 ממ"ן 11 שאלה 1: בתקופת המנדט מספר הערבים בארץ היה רוב מוחלט על מספר הישוב היהודי. למרות שהבריטים שייכו את כל תושבי הארץ תחת אותה מסגרת , לא היה כלום במשותף בין שני החברות , הערבים והיהודים. למרות שהם חיו באותו השטח , הן תיפקדו […]
מבית לאומי למדינה שבדרך ממ"ן 11 בדוק ציון 96 2019 ב' 1. במחקר מקובלת ההנחה, שארץ ישראל המנדטורית הייתה חברה דואלית…. סעיף א+ב בשאלה הבאה אסקור את התחומים בהם היו נבדלות זו מזו החברה היהודית והחברה הערבית בארץ ישראל המנדטורית.ע"פ התחום הפוליטי\כלכלי\אקולוגי\תרבותי. 2. בהתייחס לפרק הנ"ל וליחדית הלימוד גם יחד….. תשובה מבוססת על התחום הפוליטי. […]
תאריך הגשה: 2/5/16 מטלת מנחה 12 (ממ"ן) שאלה 1: הגורמים העיקריים המשפיעים על המדינות בקביעת התנהגותן במדיניות החוץ הם: השפעות גיאוגרפיות- גורם השפעה חשוב על התנהגות מדינה בתחום מדיניות החוץ הוא מיקומה והמבנה הפיסי של שטחה. גבולות טבעיים למשל משפיעים מאוד על החלטות החוץ של מדינה לדוגמא; ארה"ב שמוקפת באוקיינוסים המפרידים בינה לבין אירופה- אפשרו […]
ממ"ן 11 – קורס "בין ציון לציונות" שאלה 1: הגדרות "כתב הסובלנות" זהו מסמך שפרסם הקיסר יוזף השני שמקנה ליהודי הקיסרות האוסטרית רשות להשתתף בחיי החברה והכלכלה ובנוסף גם נותן להם הקלות שונות. המסמך לא העניק ליהודים שוויון זכויות מלא אך הדגיש את זכותם להגנה חוקית, להקים מפעלים ובאופן כללי לטשטש את ההבדלים בין היהודים […]
ממ"ן 13 – קורס "בין ציון לציונות" שאלה 1: לאחר עיון ביחידת הלימוד, בחרתי 5 קטעי מקורות ראשוניים שלדעתי משקפים את חילוקי הדעות ואת העמדות השונות בשאלת מקומה של הדת בתנועה הציונית: המאבק על הנהגת חיבת ציון (ע"מ 14-15 בספר הלימוד) תנועת חיבת ציון חצתה גבולות ואיגדה בתוכה יהודים מכל אירופה ומכל השכבות שביניהם – […]
ממ"ן 14 – קורס "בין ציון לציונות" שאלה 1: העלייה השנייה הם העולים שעלו לארץ ישראל בשנים 1904-1914. כ-40 אלף עולים, רובם עלו מרוסיה עקב האנטישמיות והפרעות בקישינב שהתרחשו בשנת 1903. העלייה השנייה הייתה עלייה של צעירים, רווקים ורווקות שהגיעו מהשכלה גבוהה, הם עלו ממניעים אידיאולוגים וציוניים. עלייה זו התאפיינה ברמת המודעות הפוליטית של העולים, […]
תאריך הגשה: 31/3/16 מטלה מנחה 11 (ממ"ן) שאלה 1: פרטו את המאפיינים התיאורטיים של רמת הניתוח של היחיד, המדינה והרמה הכלל עולמית בחקר היחסים הבינלאומיים. באיזו רמת ניתוח הייתם בוחרים להיעזר במחקר, אשר אמור להעריך את השפעת מעורבותה הצבאית של רוסיה בסוריה (בקיץ 2015) על יחסי ארה"ב – סוריה. נמקו והסבירו את תשובתכם. תשובה לשאלה […]
ממ"ן 12 – קורס "בין ציון לציונות" שאלה 1: בנימין זאב הרצל נולד בשנת 1960 בעיר בודפשט שבהונגריה. הוא גדל במשפחה יהודית חילונית ואמידה וחונך ברוח ההשכלה היהודית-גרמנית של זמנו. בגיל 18 עבר הרצל עם משפחתו לעיר וינה שבאוסטריה בגיל 24 היה ד"ר למשפטים והצטרף לאגודת הסטודנטים אך עזב כמחאה על אנטישמיות שאליה נחשף. בגיל […]
1 . מטרות המבוא לספר מתחלקות לשני חלקים עיקריים. ראשית, ניתן לראות כי בתחילתו של המבוא אנו מקבלים מעין סיכום לקורס כולו. חלקו הראשון של המבוא נותן לנו רקע כללי על נושאיו המרכזיים של הקורס אשר סוקר לנו את התהליכים אשר התרחשו במרוצת השנים במזרח התיכון. שנית, בחלקו השני של המבוא אנו מקבלים מיקוד ורקע […]
בחינה של המשכילים והישגיים השלכות החברתיות דתיות של ההשכלה על החברה המסורתית התגבשות החברה האורתודוקסית ממן 12 – פרשת דרכים: יהודי רוסיה קורס: 10938 שאלה 1: א. ההשכלה היא זרם אידיאולוגי – תרבותי אשר השפיע רבות על אירופה החל מהמאה ה- 17 והשפיע בדרך לא מעט על הקהילה היהודית אשר חיה במערב ובמזרח אירופה. רעיון […]
ממן 12 – מבוא לתקשורת המונים שאלה 1: א. "אסכולת פרנקפורט" מהווה גישה ביקורתית על התרבות. שורשיה של הגישה הם "מרקסיסטים" והיא בוחנת טקסטים תקשורתיים בצורה ביקורתית. על פי גישה זו תעשיית התרבות מונעת משאיפה לרווח כלכלי ולכן רצונה העיקרי הוא לייצר מוצרים רדודים ולהפנותם לקהל כמה שיותר רחב. אסכולה זו מנסה להעניק תשובה לשאלה […]
ממן 13 – מבוא לתקשורת המונים. שאלה 1: הסיבות לגלובליזציה של תקשורת ההמונים מתחלקות לשלושה: א. טכנולוגיה. בעשורים האחרונים הומצאו פיתוחים טכנולוגיים רבים בעלי עוצמה רבה ואף ברמה הגלובלית. לפני כן השידורים היו רק ברמת המדינה ולא ברמה העולמית. פיתוחים טכנולוגיים אלו היוו גורם ניכר להתפתחות תקשורת ההמונים ברמה הגלובלית. בזכות טכנולוגיות אלו ניתן גם […]
ממ"ן 12 – בין ציון לציונות קורס 10121 שאלה 1: א. רשמי מסע אלו נכתבו על ידי הרצל בעקבות מסעו לארץ ישראל בשנת 1898. לביקור זה של הרצל היו כוונות מדיניות. הרצל נפגש באוקטובר 1898 עם הקיסר הגרמני – וילהלם השני בקושטא. מטרת הפגישה הייתה לקבל ממנו חסות גרמנית להתיישבות היהודים בארץ ישראל ( ציונות […]
ממ"ן 14 – בין ציון לציונות 10121 שאלה 1: אנשי העלייה השנייה ברובם הגדול לא היו בעלי תפיסת עולם סוציאליסטית, הזרם החלוצי מתוך אנשי העלייה השנייה מנה מספר מועט מאוד מתוך הקבוצה הגדולה. יחד עם זאת, מצליחה אותה קבוצה קטנה וסוציאליסטית לתפוס מקום ודעה של רוב והיא זו שתהפוך בסופו של דבר לאליטה המייסדת של […]
ממ"ן 15 – הצעה למחקר – יחב"ל שאלת המחקר: האם מירוץ החימוש הגרעיני בין הודו לפקיסטן – יכול לסיים את היריבות מרובת השנים עקב מאזן הכוחות שנוצר ביניהם? במסגרת המחקר, אתמקד ואפרט את התהליכים אשר הובילו את שתי המדינות למצב של יריבות ועוינות תוך בחינת תיאוריית המחזוריות ורמות הניתוח של המדינה והכלל עולמית. אבחן את […]
ממ"ן 13 – יחב"ל שאלה 1 גלובליזציה היא התרחבות, האצה, העמקה של הקשרים הפוליטיים, תרבותיים, כלכליים בין מדינות חברות ויחידים.באופן היוצר שילוב של כלכלות, תרבויות, ותנועות פוליטיות מכל העולם. תופעה זו גורמת ליצירת קהילה רחבה המשולבת בשוק אחד. הגלובליזציה היא תהליך שבאמצעותו מתקיים מעבר של סחורות, מידע, ואנשים ממדינה למדינה ללא כל קושי. בעצם נוצר […]
ממ"ן 13 – ממשל ופוליטיקה במדינת ישראל שאלה 1: א. לא נכון- שיטות רובניות בראש ובראשונה נועדו להבטיח למפלגה שזכתה בבחירות רוב פרלמנטארי שיאפשר לה לנהל את עניני המדינה ביעילות, מבלי להיזקק להקמת קואליציה. לשיקוף המדויק של התפלגות הדעות בציבור-נודעת בשיטות אלה חשיבות משנית בלבד, וזאת לטובת המשילות וכמובן זה תורם ליציבות השלטון. מפלגה הזוכה […]
ממ"ן 12 – קורס יחב"ל שאלה 1: קיימים מס' גורמים המשפיעים על התנהגות המדינית ברמה הבינ"ל: יכולת כלכלית, עוצמה צבאית, סוג משטר, מיקום גיאו-פוליטי. לכל מדינה גורם כזה או אחר ישפיע יותר או פחות עפ"י ההבדלים בין המדינות. דבר נוסף אשר ישפיע הוא השילוב בין המאפיינים הפנימיים של אותה מדינה לבין המאפיינים והשינויים החלים במהלך […]
מ"מן 11 – ג'נוסייד שאלה 1: עפ"י החלטת העצרת הכללית של האו"ם רצח עם מוגדר כשלילת הזכות לחיים מקבוצות של אנשים ולא מן הפרט. פעולה של רצח עם אמורה לזעזע את האנושות כולה, והיא נוגדת לחלוטין את האמונות והמטרות של האו"ם. רצח עם מתבצע כאשר קבוצות גזעיות, דתיות, פוליטיות, וכ"ו מושמדות ( חלקן או מקצתן […]
ממ"ן 14 – ג'נוסייד שאלה 1: א. המאפיינים של המהגרים מאנגליה לצפון אמריקה היו שונים ממאפייניהם של המהגרים הספרדים. לאנגליה היו מועמדים רבים להגירה ולקולוניזציה, בראשית המאה ה- 17 הערים האנגליות הוצפו בתושבים, התיעוש הביא להפחתה במקומות עבודה מה שהביא לאבטלה … ב. שלושת האירועים המרכזיים במאה ה- 19 הם: 1. חוק גירוש האינדיאנים- כשעלה […]
ממ"ן 14 – ג'נוסייד שאלה 1: א. המאפיינים של המהגרים מאנגליה לצפון אמריקה היו שונים ממאפייניהם של המהגרים הספרדים. לאנגליה היו מועמדים רבים להגירה ולקולוניזציה, בראשית המאה ה- 17 הערים האנגליות הוצפו בתושבים, התיעוש הביא להפחתה במקומות עבודה מה שהביא לאבטלה … ב. שלושת האירועים המרכזיים במאה ה- 19 הם: 1. חוק גירוש האינדיאנים- כשעלה […]
ממ"ן 12 – פסיכולוגיה בחינוך שאלה 1: א. הצורך להשתייך מהווה צורך נפשי ליצור קשרים חברתיים עם אנשים אחרים. הגישה הביולוגית טוענת כי זהו אינסטינקט מולד הישרדותי. הגישה התועלתנית טוענת שאנו משתייכים לקבוצה מתוך מטרה להגיע לסיפוקים שונים. עפ"י גישה זו הצורך הינו מודע. הגישה הפסיכואנליטית טוענת כי הבדידות היא חוויה אנושית אוניברסאלית והצורך להשתייך […]
ממ"ן 11 – קורס ממשל ופוליטיקה במדינת ישראל 10406 שאלה 1: א. את הדיון במאפייני הפוליטיקה והממשל בישראל נהוג לפתוח בניתוח המאפיינים הפוליטיים מתקופת היישוב מכיוון שכבר ב- 1948 הייתה למדינת ישראל מערכת פוליטית, ובכך המעבר מן "המדינה שבדרך" למדינה לא היה גדול במיוחד. בשנים שלפני קום המדינה כבר התקיימו בארץ מרכיבים של מוסדות פוליטיים […]
ממ"ן 12 – בין ציון לציונות קורס 10121 שאלה 1: א. רשמי מסע אלו נכתבו על ידי הרצל בעקבות מסעו לארץ ישראל בשנת 1898. לביקור זה של הרצל היו כוונות מדיניות. הרצל נפגש באוקטובר 1898 עם הקיסר הגרמני – וילהלם השני בקושטא. מטרת הפגישה הייתה לקבל ממנו חסות גרמנית להתיישבות היהודים בארץ ישראל ( ציונות […]
ממ"ן 14 – יחב"ל שאלה 1: התיאוריה הריאליסטית – תיאוריה זו רואה את המערכת הבינ"ל כמערכת אנרכית שבה כל מדינה צריכה להתחרות על מיקומה בעולם ובמקביל לשרוד. וזאת היא יכולה לעשות רק באמצעות צבירת עוצמה ( בעיקר צבאית ), על מנת שיהיה לה כוח השפעה. היריבות המתמשכת בין יפן וסין כל כך עמוקה, מרובת שנים, […]
ממ"ן 14 – מבוא לתקשורת המונים שאלה 1 : א. מחקרי קהל מיועדים לשרת רק את הצרכים של תעשיית התקשורת. ב. התכונה היחידה שדרושה למנהיג-דעה היא היכולת לשכנע אנשים להסכים עם דעתו. ג. בשלב הראשון של חקר השפעות התקשורת הבינו שלמוענים בתקשורת ההמונים אין כוח רב ושמודל הקליטה והפענוח הוא המודל המתאים לתאר את תהליך […]
מהו חופש כלכלי Financial Freedom is the ability to live the lifestyle that you want without the need to work or be dependent on others לרובינו המושג חופש כלכלי לא ברור עד הסוף ואין אנו יודעים איך להשיג אותו בצורה אופטימלית. מטרת העבודה היא לחקור את המושג וללמוד על ההטיות והטעויות שאנחנו עושים בעניינים כספיים […]
ממ"ן 13 – מבוא לתקשורת המונים שאלה 1 : בתשובתי אנסה לענות על השאלה, מהן ההשלכות שנובעות מהתלות הכלכלית של ארגוני התקשורת במפרסמים. שאלה 2: א. הגלובליזציה של תקשורת ההמונים נוצרה מכמה גורמים. בתשובתי אציג את התוצאות שנובעות מהגלובליזציה של תקשורת ההמונים. חיוביות: שליליות: ב. כפר גלובאלי – שאלה 3 : בכתבה הנ"ל ישנם גורמים […]
גנוסייד 10664- ממן 13 שאלה 1: א. "הזינוק הגדול קדימה" היה מבצע עצום היקף שקיימה המפלגה הקומוניסטית הסינית בשנים 1958-1960 במטרה לנצל את מאגרי כוח האדם הבלתי נדלים של סין ולחולל בה תיעוש מזורז. הסינים ניסו לנצל את שיטת הקולקטיביזציה שהתקיימה בחקלאות וליישמה בתעשייה הכבדה [בייחוד בייצור פלדה] כדי לעקוף את היקפי הייצור במערב. "הזינוק […]
יום שלישי 03 מאי 2016 ממן 12- בין ציון לציונות שאלה 1: החזית המדינית הבינלאומית- תוכניתו של הרצל להקמת מדינת היהודים, כפי שגובשה בשנים 1 897-1896 כלל עסקה עם שליטי האימפריה העת'מאנית, שעל פיה היו היהודים אמורים לגייס הון ולהעבירו לקופתה הריקה של האימפריה פושטת רגל. בתמורה היו אמורים העת'מאנים להעניק ליהודים זיכיון על ארץ ישראל. […]