ממ"ן 13 בקורס 10139 - "סוגיות בחינוך מיוחד"
חזרה לכל העבודות בקורסשיוך: מדעי החברה / חינוך
הקורס דן בסוגיות מרכזיות של החינוך המיוחד, תוך התמקדות בליקויים קוגניטיביים, התנהגותיים, רגשיים וחושיים. בקורס מוצגות גישות שונות להבנת הלקויות, דרכי אבחון, טיפול ושיקום ומניעה. הקורס דן גם בנושאים המשותפים לכל אוכלוסיות החינוך המיוחד: עקרונות עבודה מרכזיים, שירותי עזר והתמודדות המשפחה עם גידולו וחינוכו של ילד עם צרכים מיוחדים. דגש מיוחד מושם על העיון והמעש בתחום זה במדינת ישראל.
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 92
ממ"ן
שאלה 1: ע"פ טיפוסי הקבוצות במקרה הנ"ל ניתן לשייך אותו לקבוצה האלימה – שכיחות מועטה, אלימות כמטרה מרכזית, מבצעים אלימות לשם האלימות. "השתולל וגרם נזק רב לרכוש", התנהגותו הייתה אלימה רק בשביל להוכיח נקודה\לפרוק עצבים\להחזיר לנער איתו הסתכסך ועוד, הוא אינו לקח את הרכוש או גנב אותו, אלא פגע בו.
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 84
ממ"ן
שאלה 1( ליחידה 5( )40 נקודות( קראו את הקטע הבא וענו לשניים מהסעיפים שלאחריו: המשטרה איתרה בסוף השבוע נער בן 16 שעל פי החשד ניהל כנופיה של ממש, שבה חברו יחדיו ילדים בני 14-11 ,כולם תושבי העיר, שהתמחו בגניבת כסף ומכשירי טלפון ממתרחצים בבריכה העירונית. בחודשים האחרונים הצטברו תלונות רבות במשטרת העיר וכולן היו דומות […]
סוגיות בחינוך מיוחד בדוק
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 91
ממ"ן
א. המקרה הראשון שמופיע בכתבה הוא מקרה שבו נער בן 14 נדקר על ידי נער אחר בגלל חוב של 100 ₪. הייתי מסווגת אותו לגילוי עבריינות מסוג עבריין אלים שהוא לא חבר כנופיה בגלל שלא מתואר בכתבה שהוא משתייך לכנופייה מסוימת והוא התנהג בצורה אלימה כאשר הוא דקר אותו והוא פעל לבדו ועל דעת עצמו. […]
סוגיות בחינוך מיוחד 2021א- שאלות + תשובות !!!
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 (לענות על 2 מתוך 3 הסעיפים) ב. הסבירו היכן יועמדו למשפט הנערים שהוזכרו בכתבה. נמקו תשובתכם. בחרו אחד המקרים המתוארים בכתבה וציינו איזו טיפול מומלץ שיציע עבורו בית המשפט. נמקו תשובתכם תוך התייחסות לכתבה. הנערים שהוזכרו בכתבה יועמדו למשפט בבית המשפט לנוער, כיוון שעפ"י חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול) 1971, בסמכותו לדון […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 97
ממ"ן
ממן 13 סוגיות בחינוך מיוחד סמסטר: 2021ב תשובה 1: א. הנערים שהוזכרו בכתבה יועמדו למשפט בבית המשפט לנוער. בית המשפט לנוער מתייחס לנער עצמו במנותק מסביבתו. הנער במקרה הראשון הוא בן 16 וגם הנערים במקרה השני הם תלמידי תיכון אשר ביצעו עבירות שמצדיקות משפט. חוק הנוער קובע את סמכות בית המשפט לנוער מבחינת טיפול, שיקום, […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
דרך מניעה מתאימה עבור הנער שדקר בחדר המנהלת , היא קודם כל מניעה מכנית. אם הנערים היו מעורבים בקטטה , השארתם לבד של אותם נערים או חוסר תשומת לב אליהם כשהם ביחד באותו החדר זה דבר שכמעט מובן מאליו שייצור אירוע חדש כמו הדקירה שקרתה. המנהלת הייתה צריכה לנקוט באמצעים פיזיים גם בחדרה (מישהו נוסף […]
10139 סוגיות בחינוך מיוחד -
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1( ליחידה 5( )25 נקודות( קראו את הקטע הבא וענו לאחד מהסעיפים שלאחריו: שיעור באלימות: שני תלמידים נדקרו במספריים ובעט נער בן 16 מעיר באזור השרון נעצר בחשד שתקף נער מכיתתו ודקר אותו במספריים. מחקירה ראשונית עולה כי האירוע התרחש בשעה שהמורה לא הייתה נוכחת בכיתה. עימאד זועבי, פרמדיק מד"א, סיפר לוואלה חדשות: "קיבלנו […]
בקורס סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממן 13 סוגיות בחינוך מיוחד שאלה מס' 1 א. גילויי העבריינות המופיעים בכתבה הם: · עבירות מוסר וסמים, השייכים לסוג עבריינות ה"כיף" בו העבריינים משתמשים בחומרים כמו סמים ואלכוהול כדי להשיג ריגושים, ומעשי העבריינות עוזרים להם לספק את האמצעים להשגת הנאות ומשמשים כריגוש. הכתבה מציינת שעברייני הנוער העולים מעורבים בגילוי עבריינות מסוג מוסר וסמים בשיעור […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 95
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 קורס: סוגיות בחינוך מיוחד, 1 0139 שאלה 1: א. הגילויים והביטויים של עבריינות נוער, הם מעשים שאותם מבצעים ילדים ובני נוער ויש בהם עבירה על החוק. המעשים המופיעים בכתבה שייכים למס סוגי עבריינות: האחד, עבירות רכוש שבולטת וחמורה בקרב בני נוער שעלו מאתיופיה. המטרה בעבירות אלו היא בעיקר חומרית, רצון להשיג […]
סוגיות בחינוך מיוחד (10139)
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 מועד אחרון להגשה : 20.05.16 שאלה 1 א. גישה סאתרלנד פסיכו-אנליטית אלברט כהן מקורות · משפחה · שכונה · עיור · עימות בין חברות · אלה גישות בפני עצמן, לא שייכות לסתארנלד. · מערכת היחסים הראשונית והראשונה · האישיות האנטי חברתית · רגשי אשם · התמודדות עם בעיות הסתגלות וחרדה […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממן 1 3 שאלה 1 בחירת מסגרת חינוכית טיפולית צריכה לענות על המטרות הבאות: מציאת מסגרת שתענה על הקשיים של הילד ועל צרכיו הייחודיים ושתהיה דומה ככל האפשר למסגרות חינוך רגילות. חוזר משרד החינוך מגדיר מי הם הילדים המופנים לחינוך מיוחד וע"פ סוג ההפרעה וחומרתה נקבעת מסגרת השמה הנדרשת לילד על מנת לעזור לו ולפתח […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
א) ייתכן שרונית סובלת מהפרעות בתפקוד הרגשי, המתבטאות בהפרעות הבאות – · פחדי עזיבה-פרידה: ילד הסובל מהפרעה זו חושש לעזוב את הוריו כשהוא הולך לישון, מסרב להישאר לבד, חושש באופן מוגזם מההליכה לגן או לביה"ס ונצמד להוריו ("לרונית קושי גדול להיפרד מאמה, גם בעת ההליכה לביה"ס וגם כשעליה ללכת לפגוש חברות"; "הילדה מסרבת להיפרד מהאם […]
בסוגיות בחינוך מיוחד. הנשאים:בעיות רגשיות בגיל הגן,הפרעות רגשיות, אבחון ילדים והקושי באבחונם.ליקויי ראייה ותפקוד הלקוי ראייה בכיתה. ממ"ן !!!
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 13 סוגיות בחינוך מיוחד 1 .א הערכת ההפרעה הרגשית של רונית בהתאם לגישה הפסיכיאטרית היא הפרעה בתפקוד הרגשי שבאה לידי ביטוי בפחדים מעזיבה – פרידה . לילדים הסובלים מהפרעה בתפקוד הרגשי יש קושי להתמודד עם קונפליקטים פנימיים וחרדות. ההפרעה שזה יכול להתבטא בה , תהיה בפחד וחרדה סביב עניין הנטישה וקושי עצום להיפרד מההורים. […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13
ממ"ן
סוגיות בחינוך מיוחד ממ"ן 13 תשובה לשאלה 1. הגישה הפסיכולוגית-חינוכית: הגישה מגיעה מתוך הצוות המחנך של הילד הכולל את המורים והיועצים בביה"ס, הגישה מתייחסת להפרעה רגשית ומזהה סטיות בהתנהגות בלבד, תוך כדי פעילות הילד במסגרת בית הספר. הגישה נועדה להגדיר מצב נתון ובשל הצורך לטפל בהתנהגות החריגה של הילד המפריעה להתנהלותו התקינה במסגרת החינוכית (גן […]