ממ"ן 11 בקורס 10712 - "קלאסיקה בחקר התקשורת: מבט מחודש"
חזרה לכל העבודות בקורסקלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11 , ציון 81
ממ"ן
ממן 1 2 1 )א. ההבדלים בין פועלו האומנותי של שחקן התיאטרון לבין זה של שחקן הקולנוע נעוץ בראש ובראשונה בעובדה ששחקן התיאטרון משחק אל מול קהל חי, כאן ועכשיו[u1] , ברצף עלילתי מתחילת ההצגה ועד לסופה, מה שניתן להגדיר כשחקן של טייק אחד. לעומתו שחקן הקולנוע משחק אל מול מצלמה, כאשר מספר אנשי צוות בלבד […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11 , ציון 88
ממ"ן
שאלה 1: סעיף א' 3 תפקודים של תקשורת ההמונים על פי לזרספלד ומרטון: 1. הענקת מעמד לאישים ולסוגיות ציבוריות- מצב שבו תשומת הלב התקשורתית לנושא, סוגיה או אדם כלשהו גורמת לעלייה במעמד החברתי של מושא הסיקור בעיני הקהל. לדעת החוקרים מדובר בקשר מעגלי שלפיו אם אתה מסוקר אתה נתפס כחשוב וברגע שאתה נתפס כחשוב התקשורת […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
שאלה 1 א. לזרספלד ומרטון אמנם סבורים שלתקשורת אין השפעה כה רבה על החברה (זו אמירה שאיננה מדויקת, אבל זה כבר רלוונטי לסעיף ד'), אך הם מדגישים את ההשלכות החברתיות של התקשורת: הענקת מעמד לאישים ולסוגיות ציבוריות – בכוחם של אמצעי התקשורת להעניק מעמד לאישים, לארגונים למדינות ולסוגיות, או לחזק מעמד קיים. כאשר זוכים לתשומת […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11 , ציון 93
ממ"ן
ממ"ן 11 – קלאסיקה בחקר התקשורת 10712 ציון 93 שאלה מספר 1: שלושת התנאים לתעמולה יעילה למען מטרות חברתיות הינם : מונופוליזציה- מצב זה נוצר כאשר תקשורת ההמונים עוזרת ביצירת עמדה אחת בלבד ומאפשרת קידום של עמדה זו באופן חד משמעי. מונופוליזציה על אמצעיי התקשורת מתאפשרת במצב בו אין התנגדות- שאלה מספר 2 : א. […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
ממ"ן 1 1 20.03.13 קורס:10712 -קלאסיקה בחקר התקשורת מנחה: שרון אשכנזי מצוין! שאלה 1: א. שלושת תפקודי התקשורת ע"פ לזרספלד ומרטון: תפקודים חיוביים: 1. הענקת מעמד: הסיקור התקשורתי של אישים מסוימים,ארגונים או נושאים שונים מפנה תשומת לב ציבורית אליהם והמעמד החברתי שלהם עולה. נושא או אדם שמסוקר בתקשורת,נתפס כחשוב בעיניי הציבור,לדוגמא: סלבריטאי שיופיע בסרט או […]
קלאסיקה בחקר התקשורת: מבט מחודש
קורס 10712 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11- קלאסיקה בחקר התקשורת- מבט מחודש 1 . א. על פי לזרספלד ומרטון, אלו הם תפקודי (השלכות) של תקשורת ההמונים: *הענקת מעמד לאישים ולסוגיות ציבוריות- כאשר אנשים, ארגונים, מדינות או סוגיות מופיעים באמצעי התקשורת, מעמדם בעיני הציבור עולה. מדובר למעשה במעגל קסמים- אם מישהו חשוב הוא יופיע באמצעי התקשורת, וכשהוא מופיע באמצעי התקשורת הוא […]
קלאסיקה בחקר התקשורת: מבט מחודש
קורס 10712 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 1 1 1 . שלושת התנאים לתעמולה יעילה למען מטרות חברתיות: בחלק האחרון במאמר מראים לזרספלד ומרטון כיצד לטענתם שלתקשורת אין השפעה חזקה ,משתלבת עם מצבים בהם דווקא יש לתקשורת השפעה חזקה. ולכן, מציגים שלושה תנאים,שמספיק קיומו של אחד מהם בלבד כדי לומר שלתקשורת יש השפעה חזקה: 1.מונופוליצזיה- התנאי הראשון מופיע בעיקר במדינות לא […]
בקלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממן 1 1 בקורס קלאסיקה בחקר התקשורת שאלה 1: שימוש בתקשורת לתעמולה למען מטרות חברתיות: החוקרים לזרספלד ומרטון מנסים להתמודד עם הסתירה בין הטענה שלהם, שלתקשורת אין השפעה מוחלטת/חזקה לבין מחקרים אחרים שהראו והוכיחו מצבים שבהם לתקשורת דווקא כן יש השפעה חזקה, בעיקר בכל מה שקשור לתעמולה למען מטרות חברתיות ולשינוי עמדות בנושאים פוליטיים וחברתיים. […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11
ממ"ן
א. החששות אותם מעלים לזרספלד ומרטון הם: חשש מעוצמת התקשורת- החשש נובע מכך שאמצעי התקשורת נמצאים בכל מקום- טלוויזיה, רדיו ועיתונים עפ"י המאמר של סימונסון ווימן הביקורת שנמתחה על לזרספלד ומרטון במשך השנים אנשי התאוריות הביקורתיות האשימו אותם כי הם מייחסים לתקשורת רק השפעות מוגבלות והם מנסים למדוד בצורה אמפירית נתונים שלא ניתנים למדידה. חשיבות […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11
ממ"ן
קלאסיקה בחקר התקשורת – ממ"ן 11 שאלה 1 : א. בתת הפרק "מבנה הבעלות והשליטה", מעלים לזרספלד ומרטון טענות ביקורתיות על תקשורת ההמונים: כותבי המאמר הם פונקציונליסטים בהשקפתם והדבר ניכר בכמה נקודות במאמר. ראשית, הם אמנם מציגים את החששות הקיימים בציבור מפני תקשורת ההמונים, אבל לא בהכרח מסכימים עם כל החששות הללו. הם אינם […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11
ממ"ן
מטלת מנחה 11 1 . א. שלושת החששות הרווחים מפני תקשורת ההמונים,עפ"י המאמר של לזרספלד ומרטון: שליטה חברתית נתונה בידי קבוצות אינטרס חזקות בחברה. קבוצות הכוח העיקריות נוטות יותר ויותר לנקוט שיטות של השפעה על ההמונים באמצעי תעמולה במקום באמצעי שליטה ישירים יותר. ניצול פסיכולוגי, בעיקר ע"י הפצת תעמולה באמצעי תקשורת ההמונים. קונפורמיות חברתית. התאגידים […]
בקורס קלאסיקה בחקר התקשורת,הממ"ן עוסק באסכולת קולומביה ובסכולת השימושים והסיפוקים
קורס 10712 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
א. שלושת החששות הרווחים מפני השפעת אמצעי תקשורת המונים: (1) חשש מן הכוח הרב הטמון באמצעי התקשורת – חשש הנובע מן העובדה שאמצעי התקשורת נוכחים באופן מתמיד ומאסיבי בכל מקום ובכל תחומי החיים,הימצאות מתמדת זו מקנה להם מעמד של מכשיר רב עוצמה שבכוחו טמון פוטנציאל עצום להשפעה לטוב או לרע. הנוכחות המאסיבית הזו גורמת לתחושה […]