תכנון לימודים הוראה והערכה
קורס 10106 , ממ"ן 13 , ציון 97
ממ"ן
ממן 13-תכנון לימודים הוראה והערכה (10106)
ממן 13-תכנון לימודים הוראה והערכה (10106)
שאלה 1 )40 נקודות( סעיף א הנחות יסוד של שיטות הוראה-למידה ממוקדות מורה: מלכתחילה שיטות ממוקדות מורה הן שיטות ששמות את המורה במרכז, כלומר המורה הוא הדומיננטי. קבוצה זו מאמינה בשוויון בין בני אדם, רעיון זה נוצר כתוצאה מתקופת העליות שכן הגיעו אנשים חדשים וגם שונים אחד מהשני, אז השלטון רצה ליצור אחידות, ושוויון בין […]
שאלה 1 א. הוראה-למידה הממוקדת במורה מזוהה עם הגישה המסורתית, שראשיתה במחצית השנייה של המאה ה19 כאשר הקימו את בתי הספר להמונים, כאשר המטרה הייתה להקנות חינוך להמונים על מנת שישתלבו בתעשייה. שיטות ההוראה המסורתיות הממוקדות במורה מזוהות עם המונח "הוראה פרונטאלית לפי דירוג קבוצות גיל". הרציונל העומד בבסיסן של שיטות אלו טמון בין היתר […]
תכנון לימודים הוראה והערכה – ממן 13 ציון 95 שאלה 1( 30 נקודות( א. מהן הנחות היסוד של קבוצת שיטות ההוראה למידה ממוקדות תלמיד? הסבירו. ב. בחרו שתי שיטות הוראה ממוקדות תלמיד והסבירו מה תפקיד המורה ומה תפקיד התלמיד בכל גישה. שאלה 2( 30 נקודות( בשנים האחרונות אנו עדים לכניסה מואצת של טכנולוגיות דיגיטליות לבית […]
שאלה 1( 30 נקודות( א. מהן הנחות היסוד של קבוצת שיטות ההוראה למידה ממוקדות תלמיד? הסבירו. ב. בחרו שתי שיטות הוראה ממוקדות תלמיד והסבירו מה תפקיד המורה ומה תפקיד התלמיד בכל גישה. שאלה 2( 30 נקודות( בשנים האחרונות אנו עדים לכניסה מואצת של טכנולוגיות דיגיטליות לבית הספר. טכנולוגיות אל הפותחות בפני התלמידים והמורים אפשרויות רבות, […]
א. הציגו את הנחות היסוד העומדות בבסיס כל אחת משלוש שיטות ההוראה-למידה: שיטות ממוקדות מורה, שיטות ממוקדות תלמיד, שיטות ברצף שבין ממוקדות מורה לממוקדות תלמיד. שיטות ממוקדות מורה: השיטות ממוקדות המורה נשענות על הנחת היסוד הדוברת על שיווין בין בני אדם. הוראה למידה מסוג זה מזוהה עם ההוראה הפרונטלית כאשר המורה במרכז והחינוך הוא חינוך […]
שאלה 1 א. מהן הנחות היסוד של קבוצת שיטות ההוראה למידה ממוקדות תלמיד? הסבירו. הרעיון העומד בבסיס שיטות ההוראה ממוקדת תלמיד הוא להתמקד בצורכי הלומד ולאפשר לו לקחת חלק בתהליך למידתו מתוך אמונה שדבר זה יעצים את חווית הלמידה ויפתח את יכולותיו באופן מקסימלי. בניגוד להוראה ממוקדת מורה בה התלמיד סביל ותפקידו הוא לקלוט את […]
שאלה 1 א. מה הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדות תלמיד. הסבירו. הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדת תלמיד הוא להתאים את ההוראה לצורכי הלומד, לאפשר לו לקחת אחריות על למידתו, לממש את הפוטנציאל הטמון בו ולפתח לומד אחראי ואוטונומי. הוראה הממוקדת בתלמיד מזוהה ביסודה עם הגישה הפידוצנטרית השמה במרכז את הלומד ואת […]
שאלה 1: א. מה הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדת תלמיד? הסבירו הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדת תלמיד הוא להתאים את ההוראה לצורכי הלומד, לאפשר לו לקחת אחריות על למידתו, לממש את הפוטנציאל הטמון בו ולפתח לומד אחראי ואוטונומי. מזוהה ביסודה עם הגישה הפיידוצנטרית ששמה במרכז את הלומד ואת צרכיו. כל תלמיד […]
ממן 13 – תכנון לימודים , הוראה והערכה – ציון 87 מטלת מנחה (ממ"ן) 13 קורס 10106 תכנון לימודים, הוראה והערכה יום ד' סמסטר ג' 2019 שאלה 1 ישנן 3 שיטות הוראה- הנחות היסוד של שיטות ממוקדות מורה- שיטה זו מזוהה עם השיטה המסורתית, שמטרתה היא להקנות חינוך המונים בכדי שיהיה שילוב בתעשייה. לכן, שיטה […]
קורס: תכנון לימודים ממן 1 3: קריאה מהנה J תשובה 1: א. הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדות תלמיד הוא: ההבנה שיש להתאים את ההוראה לצורכי הלומד ובכך לאפשר ללומד לקחת אחריות על תהליך הלמידה ולממש את הפוטנציאל החבוי בו ולהוציאו אל האור. ע"י כך הלומד יפתח חופש ואחריות כלפי עצמו וכלפי למידתו. יישום […]
ממ"ן 13 שאלה 1 א. הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה ממוקדות תלמיד הוא להתמקד בצורכי הלומד ולאפשר לו לקחת חלק בתהליך למידתו מתוך אמונה שדבר זה יעצים את חווית הלמידה ויפתח את יכולותיו באופן מקסימלי. בניגוד להוראה ממוקדת מורה בה התלמיד סביל ותפקידו הוא לקלוט את המידע שהמורה מעביר, בהוראה ממוקדת תלמיד, התלמיד הוא במרכז […]
17 מאי 2016 הקורס: "תכנון לימודים, הוראה והערכה"- 10106 מגישה: חן-חנה חסן חומר הלימוד למטלה: יחידות 4,5 ת.ז: 034653402 ממ"ן 1 3 שאלה 1 א. שיטות ההוראה-למידה הממוקדות מורה מבוססות על גישות ההוראה המסורתיות אשר בהן מתבצעת חלוקת חומרי הלימוד וקבוצות התלמידים לפי גילם הכרונולוגי של התלמידים. ההוראה המסורתית נועדה בכדי לענות על […]
הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדות תלמיד:מאחורי ההשקעות האדירות בכלכלה ובכוח אדם,בשילוב חדשנות טכנולוגית עומד הרציונל, שלפיו שיפור התשתיות הטכנולוגיות במערכות חינוך והשכלה יאפשר להעצים את התלמידים והמורים באמצעות קידום הבניית ידע ורכישת-. שיטת החקר- הדגש מושם בתלמיד עצמו ובפעילותו. הדגש הוא על הצורך להתנסות במדע,כבתחום הנתון להשתנות מתמדת בעולם המודרני.ובנוסף עוסק התלמיד בגילוי […]
ממ"ן 13- תכנון לימודים הוראה והערכה. שאלה 1. א. שיטות ההוראה בלמידה ממוקדות מורה מתבססת על הגישה המסורתית שמטרתה שילובם של התלמידים בחברה התעשייתית ומתאפיינת בכך שהמורה צריך להעביר ידע לתלמיד. תהליך הלמידה כולו מתבצע על ידי העברת חומר בידי המורה ולפיכך המורה הוא האחראי על תהליך ההוראה החל מהתכנון ועד לשיטת הלמידה וביצועה: הלמידה […]
שאלה 1 רמה זו הינה אחת שתי רמות עליהן דיבר מורטנסן בהנחה הרביעית שלו הקובעת שתקשורת הינה ,פעילות גומלין" בין שני אנשים. תקשורת זו יכולה להתרחש כאמור בשתי רמות, אישית ובינאישית. ברמה האישית. מדובר בהתנהגות הפרט בינו לבין עצמו. לדוגמא; מורה המשתמש בשאלון בו התלמיד מבצע פעילויות של עיבוד מידע, זהו מדיום בו התלמיד מעבד […]