כל העבודות בקורס 10664 - "ג'נוסייד (רצח עם)"
העבודות בקורס: סיכום למבחן, סיכום, ממ"ן 11, ממ"ן 12, ממ"ן 13, ממ"ן 14, ממ"ן 15,
שיוך ראשי: מדעי החברה / מדע המדינה ויחסים בין-לאומיים / מדע המדינה
שיוך נוסף: מדעי החברה / מדע המדינה ויחסים בין-לאומיים / יחסים בין-לאומיים
שיוך נוסף: מדעי החברה / סוציולוגיה ואנתרופולוגיה
שיוך נוסף: מדעי הרוח / היסטוריה / היסטוריה של העת החדשה
מקרי השמדת המונים מלווים את ההיסטוריה האנושית לדורותיה. אולם נראה שבמאה-20 בוצעו מעשי ג'נוסייד, או מעשים בעלי אופי של ג'נוסייד, רבים יותר מאשר בכל מאה אחרת.
מטרתו הכללית של הקורס היא להקנות לסטודנטים ידע בסוגיית הג'נוסייד ויכולת לנתחה כתופעה היסטורית, במיוחד בהתייחס למקרים של השמדת המונים שבוצעו במאה ה-20; אחת ממטרותיו הספציפיות היא לעורר את רגישות הסטודנטים להיבט זה בחיי האנושות, ולעודד את התלבטותם האישית בנושא. גם אם אין בידינו את כל התשובות לכך, יש לנסות להבין למה, כיצד ומתי מתרחשים מעשי ג'נוסייד. על כן הקורס מנסה לברר מי מעורב בביצוע מעשים אלה, מהן הנסיבות המידיות, המקומיות, האזוריות והבין-לאומיות שבהן הם בוצעו, ומה היו התהליכים, הזרמים והכוחות ההיסטוריים שהובילו להתרחשותם. ננסה להבין גם כיצד קורה שמשטרים פוליטיים מוכרים מחליטים, אף בימינו, שהדרך לפתור סכסוך – אמיתי או מדומה – עם בני קבוצה אחרת היא באמצעות חיסול בני אותה הקבוצה.
קורס 10664 , ממ"ן 12 , ציון 92
ממ"ן
שאלה 2 – תארו את תכנית הקולקטיביזציה ואת הרעב היזום בבריה"מ. חוו דעתכם בהתבסס על אמנת האו"ם: האם מדובר בג'נוסייד מתוכנן מתוך כוונה מראש? שאלה 3 – מה היה תפקידם של "הטורקים הצעירים" בתכנון וביצוע הג'נוסייד הארמני? סקרו בתשובתכם את החזון הפאן – טוראני ותקפידו במדיניות "הטורקים הצעירים" כלפי מיעוטים בכלל וכלפי הארמנים בפרט.
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12 , ציון 92
ממ"ן
שאלה 2 – תארו את תכנית הקולקטיביזציה ואת הרעב היזום בבריה"מ. חוו דעתכם בהתבסס על אמנת האו"ם: האם מדובר בג'נוסייד מתוכנן מתוך כוונה מראש? שאלה 3 – מה היה תפקידם של "הטורקים הצעירים" בתכנון וביצוע הג'נוסייד הארמני? סקרו בתשובתכם את החזון הפאן – טוראני ותקפידו במדיניות "הטורקים הצעירים" כלפי מיעוטים בכלל וכלפי הארמנים בפרט.
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 80
ממ"ן
ממן 11 , בקורס ג'נוסייד .
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
10664 – ג'נוסייד 2016 ג ממ"ן 14 שאלה 1. א. מרביתהמהגרים הראשונים שהיגרו מאנגליה לצפון אמריקה היו נוצרים- פרוטסטנטים, אשר הוגלו מרצון ע"י הכתר בגלל אמונתם השונה. מטרת ההגירה הייתה לשם מגורי-קבע, ולא לשם מסעות גילוי הרפתקניים שאפיינו את המהגרים הספרדים. בהתאם לכך הייתה זו הגירה משפחתית ולא יחידנית. הם היו בלתי רצויים באנגליה בשל […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
2016 ג ג'נוסייד ממ"ן 11 שאלה 1. בשנת 1948 אושרה האמנה בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת-עם באו"ם. הסעיף הראשון באמנה מהווה הסכמה בין בעלי האמנה כי השמדת עם הוא פשע ע"פ החוק הבינלאומי בכל מצב, שיש עליו ענישה ועל בעלי האמנה למנעו. כלומר, יש קונצנזוס בין החתומים על האמנה כי השמדת-עם היא פשע בכל […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 13 , ציון 88
ממ"ן
10664 – ג'נוסייד 2016 ג ממ"ן 13 שאלה 2. במהלך שנות השלושים והארבעים של המאה העשרים ביצע משטרו של סטאלין בברית המועצות טיהורים אתניים המוניים. בשנת 1937 גורשו 171,781 קוריאנים מאזור מגוריהם בגבול בריה"מ ויפן. הסיבה לגירוש הייתה חשש של בריה"מ משיתוף פעולה בין הקוריאנים ליפן, שהייתה במתיחות עם בריה"מ. הקוריאנים גורשו בשני שלבים, בספטמבר […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1 בתשובתי אני אעשה הבחנה בין העצרת הכללית של האום משנת 1946 , לבין אמנת האום בשנת 1948. העצרת הכללית של האו"ם בשנת 1946 מוציאה מסמך רשמי בו היא מצהירה כי רצח עם הוא פשע חמור שכעת יעוגן ע"פ החוק הבין לאומי וכי אינו עניין פנימי יותר של מדינה. עצרת האו"ם מגבשת הצהרה רחבה […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 טורקיה מפעילה מנגנון הכחשה תמידי ומשקיעה מאמצים רבים לאורך כל השנים מאז על מנת לטשטש כל טענה נגדה בעקבות המעשים שבוצעו בארמנים בתקופת האימפריה העות'מאנית. בראש מעיניה של האימפריה העות'מאנית הייתה הגשמת החזון הפאן טוראני שבעקבותיו "נאלצו" להזיז מדרכם ומשטחם את הארמנים. החזון הביא בסופו של דבר נטבחו נהרגו ונרצחו המונים מהארמנים אך […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 טורקיה מפעילה מנגנון הכחשה תמידי ומשקיעה מאמצים רבים לאורך כל השנים מאז על מנת לטשטש כל טענה נגדה בעקבות המעשים שבוצעו בארמנים בתקופת האימפריה העות'מאנית. בראש מעיניה של האימפריה העות'מאנית הייתה הגשמת החזון הפאן טוראני שבעקבותיו "נאלצו" להזיז מדרכם ומשטחם את הארמנים. החזון הביא בסופו של דבר נטבחו נהרגו ונרצחו המונים מהארמנים אך […]
קרא עוד
קורס 10664
סיכום למבחן
שאלות ותשובות לבחינת קורס ג'נוסייד רואנדה מהו המרכיב הקולוניאלי בג'נוסייד ברואנדה? מדוע אין זה נכון לראותו כמרכיב היחיד? רואנדה הייתה תחת שלטון קולוניאלי משנת 1898 ועד שנת 1962 (ב- 1916 התחלף השלטון הגרמני בשלטון בלגי). שלטון ממושך זה השפיע באופן משמעותי על רואנדה: התשתית הקיימת ברואנדה הייתה של שלטון טוטסי על ההמון ההוטו. ההוטו נדרשו […]
קרא עוד
קורס 10664
סיכום למבחן
מושגים לבחינה בקורס ג'נוסייד 1776 ברביעי ביולי 1776 שלוש עשרה המושבות האמריקניות הכריזו על עצמאותן מהאימפריה הבריטית. בריטניה עצמה הכירה בעצמאותה של ארה"ב רק בחוזה פריז שנחתם ב1783 לאחר שהובסה במלחמת העצמאות האמריקאית. מלחמת העצמאות האמריקאית פרצה בעקבות זעמן של המושבות על נסיונות הכתר הבריטי להטיל מיסים על המושבות שהחלו משגשגות ועל כן משכו את […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
ג'נוסייד ממן 11 "ן 11 ג'נוסייד (רצח עם): שאלה 1: אמנת האו"ם: אמנת האו"ם הוא מסמך האומר שהשמדת עם הוא פשע על פי החוק הבינלאומי מסמך זה נועד למניעת פשע חמור להשמדת עם וענישת הגורמים המשתתפים בפשע זה . אתייחס לששת הסעיפים הראשונים באמנה: 1: כל המדינות החתומות על האמנה מאשרות שהשמדת עם הוא פשע […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12
ממ"ן
ג'נוסייד ממן 12 שאלה 1 א.המילת הארמני והגורמים לשינוי מעמדם של הארמנים באימפריה העותמאנית: מילת – הינה קהילה דתית פוליטית שהוגדרה בהתאם לדתה , קב' מאוחדת בעלת סממנים ומנהגים ייחודים שנבדלים מכלל האוכלוסייה ומוגדרים כאזרחים מדרגה שנייה במדינה בה הם חיים. קב' המילת בעלת מעמד משפטי וחבריה יכולים לנהוג בהתאם למנהגם ודתם ובלבד […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 13
ממ"ן
ג'נוסייד ממן 13 שאלה 2 א. "הזינוק הגדול קדימה" (הקולקטיביזציה בשנות ה-50) הוא מבצע גדול שעליו החליטה המפלגה הקומוניסטית הסינית במטרה לנצל את מאגרי כח האדם והמשקים הפרטיים העצומים של המדינה ולחולל בה תיעוש מזורז והתייעלות לטובת הכלל, כדי להצעיד את סין קדימה. כל המשקים הפרטיים הועברו לבעלות המדינה, כולל הלאמה של אמצעי היצור […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 14
ממ"ן
ג'נוסייד ממן 14 שאלה 1 א. המאפיינים של המהגרים מאנגליה לצפון אמריקה וכיצד השפיעו מאפיינים אלה על יחסם כלפי האינדיאנים: המהגרים האנגלים שהגיעו לאמריקה במאה ה17 התיישבו בעיקר בצפון אמריקה ובמרכז אמריקה ודרומה התיישבו בעיקר הספרדים ובוצעה למעשה חלוקה בין הקולוניה הספרדית לקולוניה אנגלית. בניגוד לספרד ששמרה על משילותה בקולוניה הספרדית באמריקה […]
קרא עוד
קורס 10664
סיכום
ג'נוסייד, גנוסייד, רצח עם, סיכום קורס ג'נוסייד האוניברסיטה הפתוחה, נקודות מרכזיות – רואנדה היו הוטו, טוטסי וטווא. במשך שנים חיו כאשר הטוטסי היו המעמד השולט וההוטו היו הנתינים (וכל זאת ע"פ אגדה.) בתקופת השלטון הקולוניאלי-הבלגי בין השנים 1916-1962, ראו הבלגים בטוטסי נעלים לעומת ההוטו. הבלגים שהושפעו ע"י תיאוריות גזעיות שהיו נפוצות באותה תקופה ראו […]
קרא עוד
קורס 10664
סיכום
ג'נוסייד – רצח עם – סיכום קורס
קרא עוד
קורס 10664
סיכום למבחן
הקובץ כולל מושגים ותשובות לשאלות לדוגמה, בקובץ ניתן למצוא את החומר הבא: מחשבות על הבלתי נתפס: מושגים: 1. רפאל למקין. 2. אמנת האו"ם למניעת וענישת הפשע ג'נוסייד. תשובות לשאלות: 1. האם דת יכולה להיות גורם מחולל ג'נוסייד? חוו דעתכם ותארו שני מקרים שנלמדו במסגרת הקורס, בהם התקיימו הבדלי אמונה בין המבצעים לבין הקורבנות: מקרה אחד […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 13 , ציון 95
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 2: בשנת 1776 התגוררו בצפון אמריקה בין 6-10 מיליון ילידים. בשנת 1890 נספרו בארה"ב 237000 ילידים בלבד. העריכו ונמקו: האם מדובר בדלדול אוכלוסין טראגי או שמא בג'נוסייד מכוון? שאלה 3: "מקרה הבוחן של השמדת הילידים האמריקנים מאופיין ברדיפה על רקע דתי, אתני וגזעי". הסבירו, בקרו ונתחו קביעה […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12 , ציון 78
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: עד היום קיימת מחלוקת בנוגע לאירועי הג'נוסייד הארמני (1915) בין הנארטיב הטורקי לבין הנארטיב הארמני. תארו בקצרה את שני הנראטיבים והסבירו: האם אכן מדובר בג'נוסייד ע"פ אמנת האו"ם? (קיבלתי על שאלה זו 33 נקודות מתוך 50) שאלה 3: האימפריה העות'מנית העניקה עצמאות במהלך המאה ה19 ליוונים, […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: א. נתחו את סעיף 2 של אמנת האו"ם למניעת וענישת הפשע השמדת עם משנת 1948 (עמ' 32, יחידה 1). מהי ההגדרה לג'נוסייד ע"פ סעיף זה? מהי הבעייתיות של הגדרה זו? ב. כיצד מנסה המחקר המודרני לפתור את הבעייתיות הזו? התייחסו בתשובתכם לטיפולגיית הג'נוסייד "פוליטיסייד" ו"אתנוסייד" (השמדת […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
ציון 92 שאלה 1 סעיף ב: החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946 נוסחה בעקבות פועלו של רפאל למקין, משפטן יהודי יליד פולין אשר דחק באו"ם לאשר את עקרונות הפעולה של בית הדין הצבאי בנירנברג אשר שפט מנהיגים נאצים בגין פשעים נגד האנושות. נוסח ההחלטה קובע תחילה הגדרה למונח ג'נוסייד כלומר רצח עם ההגדרה […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 13 , ציון 97
ממ"ן
ממן 13- ג'נוסייד 13 יש להגיש על פי ההנחיות בגופן דוד או אריאל ובריווח בין השורות של 1.5 או 2. שאלה 2 . בשנת 1951 נחתם הסכם 17 הנקודות (כשמו כן הוא, בעל 17 סעיפים) בין סין לטיבט, הצדדים החותמים הם מאו שליט סין, והדלאי למה השליט בן ה-14 של טיבט בימים ההם (ועד היום). […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 קורס: 10664 – ג'נוסייד חומר הלימוד: בריה"מ, טיבט (יחידות 9+10) סמסטר: 2017א' שאלה 1 (50 נקודות) תכנית הקולקטיביזציה בחקלאות בבריה"מ משנת 1929 תכנית הקולקטיביזציה שהייתה חלק מתכנית החומש אותה הנהיג סטלין, תכנית שנועדה להפוך את בריה"מ למדינה קומוניסטית, משמע לקחת את בריה"מ המדינה האגררית (חקלאית) ולהפוך אותה למדינה מתועשת […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12 , ציון 98
ממ"ן
קורס 10664 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממ"ן 1 2- קורס 10664- ג'נוסייד שאלה 1: הסיבה המרכזית לג'נוסייד הארמני הוא ההתעוררות הלאומית הארמנית מחד וההתעוררות הלאומית והרעיון הפאן טורניפאן טורקי, של הטורקים הצעירים מצד שני. רוב ארמניה ההיסטורית נשלטה ע"י האימפריה העות'ומנית. המילת (קהילה דתית-פוליטית באימפ' שהורשו לנהל אוטונומיה בתחום החינוך ומשפט לפי דתן) הארמני נבדל מבחינת שפהכתבדת, הכנסייה הארמנית נפרדה מהביזנטית […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממ"ן 13- קורס 1 0664- ג'נוסייד שלטונו של סטלין רדף קבוצות רבות, אתניות ופוליטיות ,דתיות, חלקן אמיתיות חלקן מדומיינות, רוב מתנגדי ואויבי הקומוניזם חוסלו או נמלטו כבר לאחר מלחמת האזרחים ב 1922. אך על מנת לשמר את השלטון ולהוכיח את הצורך בטרור וביד חזקה המשיכו לרדוף קבוצות שונות שאף לא הגדירו עצמן כקבוצה. אתייחס לשלוש […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12
ממ"ן
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
קורס 10664 , ממ"ן 13
ממ"ן
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
1 0664 ג'נוסייד – ממ"ן 11 שאלה 1 הגדרת המושג ג'נוסייד (מיוונית: genos = גזע,אומה ומלטינית:cide = רצח,טבח) החלה לרקום עור וגידים במוסדות האו"ם בשנת 1946 בעקבות מעשי הזוועה שהתבצעו במהלך מלחה"ע ה-II. בשנה זו החליטה העצרת הכללית של האו"ם כי "רצח עם הוא שלילת הזכות לחיים מקבוצות שלמות של בני אדם". כמו כן קראה […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
שאלה .: לדעתי התאפשרה קבלת אמנת האו"ם באיזו שנה? זה חשוב כיוון שהשאלה דנה ברוח התקופה ובאקלים הבינלאומי למניעת וענישת הפשע ג'נוסייד מ 2 סיבות: א. השואה – התרחשותה של מלחמת העולם השנייה ורדיפת המיעוטים גרמה להתעוררות בעולם כולו אשר דרשה לבודד כל אותם מקרים. מה הכוונה לבודד? להוקיע? מה הייתה התובנה שמלה"ע השנייה גררה? […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
בס"ד מטלת מנחה 1 1 מגיש : ליאור שרעבי ת.ז 028691483 . תשובה לשאלה 2 א' המדיניות הבלגית השפיעה על הרחבת הפערים בין הטוטסי להוטו בתקופה הקולוניאליסטית . בתשובה זו אסביר על התקופה הקולינארלית ומדיניות הבלגית ברואנדה באותה תקופה ולאחר מכן נוכל להבין כיצד השפיעה מדיניות זאת באותה תקופה על הרחבת הפערים בין הטוטסי להוטו […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 14 , ציון 93
ממ"ן
ממ"ן 1 4 ג'נוסייד: מדוע בממ"ן השלישי בסמסטר עדיין הממ"ן אינו בהתאם להנחיות הטכניות של גופן 12 וריווח 1.5 בין השורות תוך הקפדה על מגבלת 4 עמודים? (שאלה 1:בחירה) תשובה לשאלה 2: במשך כ-10 שנים התנהלה בין השבטים האינדיאנים לבין החיילים הפדרלים מלחמה שכונתה "מלחמת המישורים-"שהתנהלה באזורי המישורים הגדולים של צפון אמריקה שהם למעשה חבל […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 13 , ציון 94
ממ"ן
ממ"ן 13 ג'נוסייד: הערה חשובה: שוחחנו טלפונית ועקב הנסיבות שציינתי אישרת לי את הגשת הממן עד רביעי בבוקר ה-21.06,תודה על ההתחשבות! (שאלה 1 בחירה) יש להגיש ממנים בהתאם להנחיות: גופן 12 וריווח 1.5 בין השורות תשובה לשאלה מס' 2: ב-1929 עם הודעת סטאלין על הקולקטיביזציה=שיתופיות, הלאמת והעברת בעלות של כלל השדות החקלאיים וכל משק החי […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 15 , ציון 88
ממ"ן
א. מחבר "וביערת הרע מקרבך", ישראל טשרני, טוען רבות על התהליך שמביא אנשים נורמטיביים להשתתף ברצח עם. טשרני תומך בעובדה כי רוב האנשים שהשתתפו ברצחי עם לאורך ההיסטוריה, היו פסיביים, חסרי אסרטיביות, צייתנים, מקטיני ראש, הולכים עם העדר ומנסים להיסחף אחרי שגרתיות התהליך. אופי האדם ומבנה אישיותו כמובן חשובים להסבר זה, למשל – פסיביות, משמעה […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממ"ן 11 שאלה 1 א. רפא"ל למקין (1901-1959) משפטן יהודי יליד פולחן שהיגר לארה"ב .רפאל למקין זכור בעיקר כ"אבי" אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח עם והענשת מבצעיו. למד משפטים באוניברסיטת לבוב ולאחר שסיים את לימודיו התמנה לתובע המחוזי. בתחילת מלחמת העולם השנייה, הצטרף למקין למחתרת הפולנית ולאחר זמן מה ביקש מקלט מדיני בשוודיה. לאחר שהות […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 – ג'נוסייד 1 . א. המונח ג'נוסייד מורכב משתי מילים: genos ביוונית: גזע, אומה, שבט. Caedes=cide בלטינית = טבח, רצח, המונח נטבע בימי מלחמת העולם השנייה בידי המשפטן היהודי רפאל למקין. ג'נוסייד הוא הפרה חד משמעית וקיצונית ביותר של זכויות האדם הבסיסיות , ג'נוסייד הוא השמדת עם הוא מקרה קיצוני של פגיעת בני […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 89
ממ"ן
קורס ג'נוסייד- מטלה 11: שאלה 1 א: בעקבות פעילותו של רפאל למקין להגדרתו המשפטי של המונח רצח עם והשפעתו על האו"ם לאימוץ אמנה בעניין, התייחס לכך האו"ם כעניין הנוגע לקהילה הבינלאומית כולה ולא עוד כנושא השמור לעניינים הפנימיים במדינות בהם בוצעו מעשים אלו, מתוך העיקרון כי פשעים מסוג אלו הם בניגוד לרוחן ומטרתן של האומות […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12
ממ"ן
מטלת מנחה 12 שאלה 1: 1) היחלשותה של האימפריה העותומאנית מתחילהבאמצע המאה ה19 ואילך ובראשה שחיתויות המושלים במחוזות הפזורים באימפריה. אלה גובים מיסים מקבוצות ה'מילת' אך לא מוסרים אותם הלאה לצמרת השלטון הטורקי, דבר המביא להיחלשותה הכלכלית של האימפריה. עקב כך השלטון הופך חלש כי אין לו האמצעים לנהל מדיניות יציבה, הכלכלה רעועה והצבא מחזיק […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 13
ממ"ן
מטלה 13 שאלה 2: א: עם שובו של קולומבוס מגילוי ה'עולם החדש' יוצא צו בולה של האפיפיור ה16 הטוען לזכותה של ספרד על האדמה ושטחיי היבשת החדשה. עמדתה הרשמית של הכנסייה הקתולית בראשות האפיפיור כלפי האינדיאנים בדרום אמריקה הייתה גישה שהכירה בהם כבני אדם וככאלה הראויים להינצל, אך על מנת להינצל ולחיות בשלטון ספרדי, עליהם […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
מ"מן 11 – ג'נוסייד שאלה 1: עפ"י החלטת העצרת הכללית של האו"ם רצח עם מוגדר כשלילת הזכות לחיים מקבוצות של אנשים ולא מן הפרט. פעולה של רצח עם אמורה לזעזע את האנושות כולה, והיא נוגדת לחלוטין את האמונות והמטרות של האו"ם. רצח עם מתבצע כאשר קבוצות גזעיות, דתיות, פוליטיות, וכ"ו מושמדות ( חלקן או מקצתן […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממ"ן 14 – ג'נוסייד שאלה 1: א. המאפיינים של המהגרים מאנגליה לצפון אמריקה היו שונים ממאפייניהם של המהגרים הספרדים. לאנגליה היו מועמדים רבים להגירה ולקולוניזציה, בראשית המאה ה- 17 הערים האנגליות הוצפו בתושבים, התיעוש הביא להפחתה במקומות עבודה מה שהביא לאבטלה … ב. שלושת האירועים המרכזיים במאה ה- 19 הם: 1. חוק גירוש האינדיאנים- כשעלה […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 14 – ג'נוסייד שאלה 1: א. המאפיינים של המהגרים מאנגליה לצפון אמריקה היו שונים ממאפייניהם של המהגרים הספרדים. לאנגליה היו מועמדים רבים להגירה ולקולוניזציה, בראשית המאה ה- 17 הערים האנגליות הוצפו בתושבים, התיעוש הביא להפחתה במקומות עבודה מה שהביא לאבטלה … ב. שלושת האירועים המרכזיים במאה ה- 19 הם: 1. חוק גירוש האינדיאנים- כשעלה […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ג'נוסייד- ממ"ן 1 1 שאלה1: א. הקדמה קטנה על חלוץ הגדרת המונח: רפאל למקין (1959-1901), יליד פולין, משפטן יהודי, שלמד באוניברסיטת לבוב, ובסיום לימודיו התמנה לתובע מחוזי. בעקבות פלישת הנאצים לפולין היגר לארצות הברית, ושם כתב טיוטה לחוק בין-לאומי למניעת השמדה מכוונת של קבוצות אתניות, לאומיות ודתיות, נושא שהעסיק אותו מנעוריו. רפאל למקין זכור בעיקר […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 13 , ציון 86
ממ"ן
ג'נוסייד- ממ"ן 13 שאלה1: הזינוק הגדול והשפעתו על טיבט קודם כל נבין מהו הזינוק הגדול קדימה שהיה שם של מבצע בעל קנה מידה עצום שקיימה המפלגה הקומוניסטית בסין בשנים 1958-1960. מטרתם של המפלגה הייתה לנצל את מאגרי הכוחות הלא נגמרים של סין ולעשות לה תיעוש מזורז. הסינים רצו לנצל את שיטת הקולקטיביזציה שהייתה אז בחקלאות […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 12 , ציון 83
ממ"ן
ג'נוסייד- ממ"ן 12 שאלה1: א. לפני שאסביר בתשובתי מהם הגורמים שהביאו לשינוי במעמדם בתקופה זו אסביר את המושג "מילט". מילט- השם שניתן באימפריה העות'מאנית לכל עדה או קהילה מוכרת ומוגנת ע"י החוק. השם מתייחס גם לדת השולטת המוסלמית הסונית שבה ראש המילוט היה שייח של אסאלם. היחס למילט היה יחס של פלורליזם (שיווין זכויות) לא […]
קרא עוד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
גנוסייד 1 0664- ממן 11 שאלה 1. א. תחילה אסביר מהי העצרת האום- העצרת הכללית של האומות המאוחדות היא אחד מששת הגופים העיקריים של ארגון האומות המאוחדות. העצרת מתכנסת מדי שנה, והיא היחידה מבין גופי האו"ם שכל המדינות החברות באומות המאוחדות, חברות גם בה. … ב. סעיף 1- רצח עם יכול להתרחש במצב מלחמה או שלום. בעלי […]
קרא עוד
טען עוד