ממ"ן בתקשורת - כל העבודות
דף זה מכיל את כל העבודות בתקשורת מסוג ממ"ן.
מוסיקה פופולארית
ממ"ן 11
ממ"ן
מוסיקה פופולארית ממן 11 שאלה 1 – שירי ארץ ישראל- מאפיינים טקסטואליים נושא השירים נועדו לפאר את הלאומיות היהודית ואת ההתיישבות והאידיאולוגיה הציונית אשר הדגישו תיאורים של נופים, אתרים בארץ ישראל, מקומות בעלי ערך ציוני, עבודות אדמה, הגנה על הארץ ותחושת השייכות. השפה בשירים הינה שפה גבוהה מאוד המשלבת שימוש באמצעים אומנותיים כמו חריזה, מטפורה, […]
לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט
קורס 10698 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 12 לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט ממ"ן 12 לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: שאלה 1: א: על פי הגישה המגוננת ההתפתחות של הילדים יכולה לפגוע להם בהבנת הפרסומות והם יכולים להתפתות לקניות מיותרות, המפרסמים מעודדים את הילד לקניות על ידי פרסומות מבדרות כדי להבטיח את התוצאה הרצויה של המפרסמים. מאפייני ילדים: קושי הבחנה בין דיון ובין […]
לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט
קורס 10698 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממן 11 לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט "ן 11 לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: שאלה 1: א: הגישה המגוננת היא גישה ביקורתית כנגד השפעה שלילית של הTV על הילדים גישה זו אומרת שיש הבדל גדול בין הילדים למבוגרים, הילדים אינם מפותחים שכלית כדי להתמודד עם תכנים מסוימים מה שהופך אותם לפגיעים וחשיפה לתכנים שאינם לגילם יכולה לפגוע […]
סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
ממ"ן 13
ממ"ן
ממן 13 – סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
ממ"ן 13
ממ"ן
ממן 13 – סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
האם המרחב הטכנולוגי המתפתח גורם לאנשים להיות יותר מעורבים ופעילים בהקשר הפוליטי? - סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921 C בדוק
ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממן 13 – סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921 C בדוק ציון 100 שאלת מחקר- האם המרחב הטכנולוגי המתפתח גורם לאנשים להיות יותר מעורבים ופעילים בהקשר הפוליטי?
סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
ממ"ן 12 , ציון 91
ממ"ן
הגשת ממן 12 – סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921 ציון 91
לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט
קורס 10698 , ממ"ן 11
ממ"ן
מטלת מנחה 11 לקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט ציון 90 שאלה 1: ע"פ עיקרי הגישה המגוננת, מאחר והילדים אינם מפותחים קוגניטיבית כמו ההורים ואין להם ניסיון בכלל בחיים ובפרט במדיה, הם פגיעים ונוחים להשפעה. על כן המדיה היא גורם להשפעה שלילית על הילדים מאחר והיא מלאה בתכנים שליליים (כמו אלימות, פורנוגרפיה ומציאות שאינה מסוננת). תפקיד […]
קורס לגדול עם הטלוויזיה
קורס 10698 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
שאלה 1 סעיף א' הגישה המגוננת מבוססת על תאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית של פיאז'ה. התאוריה טוענת כי עד גיל הבגרות האדם עובר תהליך של התפתחות קוגניטיבית וכי על פי סכמות ושלבים אפשר להסביר דרכה את הרמות השונות בהבנת טקסטים במדיה. כמו השם שלה, היא נועדה לגונן על הילד מההשפעות השליליות של הטלוויזיה עליו והיא קובעת כי […]
התנהגות ארגונית מקרו
קורס 10434 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
התנהגות ארגונית מקרו ממ"ן 12 ציון 95 שאלה 1 א.מנהיגות היא יכולת של אדם או קבוצה להשפיע על אנשים ולהובילם למטרה משותפת , לבצע משימות ברמת מחוייבות ללא כפייה. מנהיגות מבוססת על יכולות אנושיות מסוימות כמו – הצגת חזון, מטרה, דוגמא אישית, יכולת לבטא ערכים שבהתאם להם מצופה מאנשים לפעול, הובלת שינוי, יכולת ארגונית וכדומה. […]
התנהגות ארגונית מקרו
קורס 10434 , ממ"ן 11 , ציון 85
ממ"ן
ממן 1 1 קורס התנהגות ארגונית מקרו ציון 90 שאלה 1 א' תרבות ארגונית היא מונח כולל המגדיר את הערכים הנורמות והמנהגים הקיימים בארגון – מה שמייחד כל ארגון ומייצר את האווירה שלו, הנורמות שקובעות את ההתנהגות בו. מה שמשותף לתרבות הארגון ולתרבות הרחבה הוא ששתיהן משפיעות: … שאלה 1 ב' תרבות הארגון של חברת […]
תקשורת טכנולוגיה חברה ותרבות
קורס 10439 , ממ"ן 11
ממ"ן
תקשרות טכנולוגיה חברה תרבות שאלה מס' 1 א. ישנם שלושה הגדרות בסיסיות של טכנולוגיה : 1. טכנולוגיה כמכשיר: זוהי ההגדרה הבסיסית ביותר של טכנולוגיה. מסתכלת על הטכנולוגיה כעצם פיזי כמו עט, מכונית, רמזור או שואב אבק. הגדרה זו היא הגדרה צרה מאוד מכיון שהיא מסתכלת על טכנולוגיה כמוצר סופי ולא כתהליך . נוסף על כך, […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 1 2 שאלה 1 א. מאמרם של לאנג ולאנג נכתב על רקע שנת 1953 בארצות הברית כאשר בתקופה זו מתחוללת מלחמה בין ארצות הברית לבין קוריאה . החוקרים ביצעו את מחקר הגישוש בצל המתיחות הנוצרת בין הנשיא טרומן לגנרל מקארתור ומטרתם הייתה לבדוק כיצד נצפה אירוע טלוויזיוני בעיני הצופים מהבית לעומת נראות האירוע מהמקום […]
מבוא ללימודי תקשורת 10408
קורס 10408 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 1 1 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1 א) לא נכון – ישנם 3 מודלים לינאריים, ולא כולם מתמקדים בהשפעה על הנמענים: 1. מודל לאסוול – מודל זה אכן מתמקד בהשפעה של הנמענים מהמסרים אותם הם מקבלים מהתקשורת באופן ישיר. 2. מודל שאנון-ויבר – על פי מודל זה אין התייחסות כלל על ההשפעה של […]
מבוא ללימודי תקשורת 10408
קורס 10408 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממ"ן 12 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1 א) "אסכולת פרנקפורט" – היא כינוי לקבוצת חוקרים סוציולוגים מאוניברסיטת פרנקפורט שבגרמניה, הם פיתחו תיאוריה ביקורתית חברתית המבוססת על השקפת העולם המרקסיסטית שממנה הם הושפעו, זאת על מנת לנתח את היחסים החברתיים המצויים בתוך החברה הקפיטליסטית. אסכולה זו רצתה להבין לעומק מדוע החזון של מרקס; על בואה […]
מבוא ללימודי תקשורת 10408
קורס 10408 , ממ"ן 14
ממ"ן
ממ"ן 1 4 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1 א) תיאוריית הזרימה הדו-שלבית היא השערה שלפיה השפעתם של המסרים המוזרמים מהתקשורת על הנמענים איננה ישירה, המידע זורם מאמצעי תקשורת ההמונים אל מנהיגי הדעה ומשם אל הקהל. במחקר הנערך על ידי כ"ץ ולזרספלד, שעסק במערכת בחירות ובהשפעתה של התקשורת על הנמענים הבוחרים, נמצא כי הרבה מאוד […]
מבוא ללימודי תקשורת 10408
קורס 10408 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממ"ן 1 3 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1 א) סוגים שונים של תקשורת גלובאלית: 1 . כלי תקשורת בינלאומיים – אלה הם ערוצי תקשורת בינלאומיים שמשודרים בכל רחבי העולם, התוכן מופץ בכל העולם וקהל היעד הוא העולם. 2. פרטי תוכן – אלו הם פרטי תוכן שיצרו אותם במדינה מסוימת על בסיס התרבות, הערכים והשפה […]
עבודה בקורס מבוא לתקשורת המונים", יש היגדים, ההבדלים העיקריים בין גישת הקונצנזוס לגישת הקונפליקט
ממ"ן
ממן 11 א. נכון. המודלים הלינאריים היו הניסיון הראשון לחקור את "תקשורת ההמונים" (למרות שכיום מבחינה מחקרית הם לא נכונים.).המודלים הלינאריים מתארים מצב חד סטרי של העברת מסר ממוען לנמען. הנמען הוא פסיבי, ללא יכולת להגיב.√ ב.לא נכון. במודל ההעברה איש התקשורת אינו משמש כ"המוען השולט" בתהליך אלא שלל אירועים וקולות בחברה. הנמענים אינם […]
לשון ותקשורת - + הערות מנחה
ממ"ן 15 , ציון 100
ממ"ן
1 00 מ"מן 15 1 א. הסיבה הראשונה שבגללה נוצרה שפת הפידג'ין היא העובדה שבחברה מסוימת מדברים שתי שפות או יותר ולא כל הדוברים שולטים בהן שליטה מלאה. דבר זה מביא לבעיית תקשורת בין דוברי לשונות שונות ובשלב מאוחר יותר ליצירת שפה מעורבת. הסיבות החברתיות וההיסטוריות להיווצרות לשון הפידג'ין אינן אחידות, אך ישנם […]
אמצעי תקשורת המונים
ממ"ן 14 , ציון 93
ממ"ן
ממן 14 שאלה 1: א.פיקוח אינסטרומנטלי-בודק את המערכת הבטחונית מתוכה,כלומר, התקשורת היא חלק מהסדר החברתי הקיים ולכן הביקורת תיהיה נקודתית.( מפעילה שיקולי יעילות) פיקוח מהותי-בוחן את המערכת הבטחונית מבחוץ, פיקוח נורמטיבי. כלומר בוחן מערכת ע"פ ערכים ונורמות כלליות ואזרחיות.(בוחן את הנחת היסוד של תפיסת הבטחון) ב.הפיקוח שהונהג בשנים הראשונות של המדינה הוא: פיקוח אינסטרומנטלי, מכיוון […]
דיני תקשורת
קורס 10724 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ממן 11- דיני תקשורת (10724) 1 ) א. הוודאות הקרובה- לפי החלטת העצמאות הכרזת העצמאות אינה זו שקובעת מהי ודאות קרובה, קבע זאת השופט אגרנט בפס"ד קול העם. פסק דין שבמהלכו הוא "נעזר" במגילת העצמאות כדי לבסס את חופש הביטוי כזכות יסוד בישראל. הפירוש של המילה "עלול" בסעיף החוק המנדטורי היא בעלות זהה למעמדה "קרוב […]
לשון ותקשורת
ממ"ן 14 , ציון 88
ממ"ן
88 מ"מן 14 1 א. המחקרים שנעשו בנושאי הבדלי מין ומגדר לשון העלו שאכן נשים מוצגות כשמרניות יותר מן הגברים אך מצד אחר הן מרבות להשתמש בתחדישים לשוניים ובצורות נורמטיביות הנחשבות ל"יוקרתיות" יותר. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהחברה מצפה מנשים להתנהגות "טובה" יותר מזו של גברים, והדבר בא לידי ביטוי גם באופן הדיבור ובעיקר […]
תקשורת המונים
ממ"ן 13 , ציון 96
ממ"ן
ממ"ן 13 1 )א. התיאוריה של "התקשורת האומניפוטנטית" יחסה לאמצעי התקשורת השפעה חזקה מאוד- מהירה, ישירה ואחידה על כל הפרטים הנחשפים אליהם. בתאוריה זו הקהל מתואר כיעד סביל וחסר אונים, מעורטל מקשריו הבינאישיים בחברה וחשוף לחלוטין לתוכן "המזרק". במסורת הראשונה שרווחה בארבעת העשורים הראשונים של המאה העשרים, הקהל מוצג כקהל בעל דעות, הרגשות והתנהגויות אחידות. […]
תקשורת כתרבות - + הערות מנחה
קורס 10532 , ממ"ן 12 , ציון 87
ממ"ן
ממן 12 1 )א. סיכום המאמרים: סטיוארט הול: הצפנה, פענוח התיאוריה התקשורתית של סטיוארט הול מבוססת על ארבעה שלבים אוטונומיים יחסית: הפקה, הפצה, שימוש (התפלגות או צריכה) ושעתוק. השלבים הם נפרדים אך קשורים אחד בשני. הפקה והפצה הם קודים מקצועיים, פענוח הוא בהתאם לידע, לזהות, לתרבות לזמן ולמקום. שעתוק הוא בהתאם למשוב הקהל ולרצון המפיצים. […]
דיני תקשורת + הערות מנחה
קורס 10724 , ממ"ן 12 , ציון 92
ממ"ן
ממן 1 2 עבודה יפה! 1 )א. ע"פ סעיף 117 לחוק העונשין מדליף הוא כל עובד ציבור המוסר ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו,לגורם בלתי מוסמך (מבלי אישור) אין זה משנה אם מסירת הידיעה גורמת נזק – מסירתה היא עבירה. √ 9/10 ב. עצם העובדה ששופט צריך להצדיק הסרת החיסיון העיתונאי ע"י המבחן המשולש מפחיתה מכוחו […]
מבוא לחשיבה חברתית - בדוק - + הערות מנחה
קורס 10161 , ממ"ן 12 , ציון 92
ממ"ן
ממן 12 1 ) א. שלושת היעדים אותם רוצה להשיג מחבר כרך ב': היעד הראשון – להראות שטבע וחברה אינם גורמים "טהורים" אלא שלובים – בני האדם נוהגים לחשוב שטבע וחברה הם קטגוריות נפרדות זה מזה. אם דבר מה הוא טבעי אנחנו נוטים לשלול אפשרות שיש לו נגיעה חברתית מחשבה זו נקראת גישה מטוהרת. יעד […]
תקשורת המונים
ממ"ן 14 , ציון 92
ממ"ן
מ"מן 14 1 ) דה מאסיפיקציה- תפיסה הטוענת כי בגלל ריבוי הערוצים של תקשורת ההמונים מתפצל קהל התקשורת לקהלים קטנים, כלומר, זהו תהליך טבעי של קיטוע ופיצול. ההנחה היא שתהליכי ההתפתחות של תקשורת המונים מעודדים פיצול וקיטוע של קהל התקשורת לקהלים קטנים, שלכל אחד מהם יש צרכים ותחומי התעניינות שונים, ומכאן שאמצעי תקשורת ההמונים יכולים […]
דיני תקשורת
קורס 10724 , ממ"ן 14 , ציון 95
ממ"ן
ממן 1 4 2 )א. האפשרות להשתמש בצנזורה הצבאית הוגבלה לראשונה ב-1989 בעקבות פרשת שניצר (בג"ץ 88680 שניצר נ' הצנזור הצבאי הראשי), הגבלה זו חלה משום שסמכות זו של הצנזור סותרת ערכי יסוד של דמוקרטיה ושל מדינת חוק מתוקנת, היא מאפשרת לקצין צבא, הצנזור הצבאי הראשי, לתפקד בעת ובעונה אחת כקטגור, כשופט וכתליין של העיתון: […]
תקשורת המונים
ממ"ן 15 , ציון 91
ממ"ן
ממן 15 1 ) המפקחים- מוסד התקשורת ואירגוני התקשורת המרכיבים אותו נתונים לפיקוח מצד גורמים וגופים שונים. הגורמים השונים מפקחים על אירגון התקשורת, הם למעשה הן ה"ספקים" והן ה"לקוחות" שלו. הם מספקים לו משאבים כלכליים, שירותים לוגיסטיים ומידע, ומקבלים ממנו מגוון תפוקות, בד"כ של מידע ובידור. סוגי מפקחים: 1. הבעליםמשקיעים- כמעט כל הבעלים של העיתונות […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 11 , ציון 81
ממ"ן
ממן 1 2 1 )א. ההבדלים בין פועלו האומנותי של שחקן התיאטרון לבין זה של שחקן הקולנוע נעוץ בראש ובראשונה בעובדה ששחקן התיאטרון משחק אל מול קהל חי, כאן ועכשיו[u1] , ברצף עלילתי מתחילת ההצגה ועד לסופה, מה שניתן להגדיר כשחקן של טייק אחד. לעומתו שחקן הקולנוע משחק אל מול מצלמה, כאשר מספר אנשי צוות בלבד […]
קלאסיקה בחקר התקשורת - בדוק + הערות מנחה
קורס 10712 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממן 1 3 1 ) א. ההבדלים[u1] העיקריים בין החוויה של הקהל שנכח באירוע עצמו לבין החוויה של הקהל שצפה בשידור האירוע בטלוויזיה (אירועי יום מקארתור): השידור בטלוויזיה שימר את הציפיות המוקדמות, יצר תחושה של אירוע מרגש ושל המון מתלהב ולא הזכיר כלל את תחושות האכזבה שהיו בשטח. התצפיתנים בטלוויזיה טענו שקיבלו רושם של המון […]
קלאסיקה בחקר התקשורת - בדוק + הערות מנחה
קורס 10712 , ממ"ן 14 , ציון 93
ממ"ן
ממן 1 4 חלק א 1 ) המאמר שבחרתי הוא: יצירת האומנות בעידן השעתוק הטכני – וולטר בנימין. א. וולטר בנימין משתייך לאסכולת פרנקפורט, אסכולה ביקורתית ניאו-מרקסיסטית, המניחה כי החברה מחולקת למעמד שליט ומעמד נשלט כאשר המעמד השליט שולט גם על אמצעי הייצור וגם על התרבות. ישנו ניצול, המעמד העליון מנצל את מעמד הפועלים באופן […]
תקשורת כתרבות - + הערות מנחה
קורס 10532 , ממ"ן 11 , ציון 83
ממ"ן
ממן 1 1 1 )א. אלכסנדר ותומפסון (2008): עיקרי הגישה הפוליטית כלכלית : שייכת לגישת ניאו מרקסיזם. מתמקדת בשיתוף הפעולה בין התקשורת לכוחות פוליטיים וכלכליים. המטרה היא רווח כלכלי ושימור האידיאולוגיה … עיקרי גישת חקר התרבות: גישת השימושים והסיפוקים חקר התרבות שונה משימושים וסיפוקים כפי שנלמד, ממשיכה ומפתחת אותה.. מתמקדת בצורה ובתוכן של הטקסטים ואיך […]
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממן 1 1 1 )א. דעת קהל- תוצאת חשיבה של דמוקרטיה. חמשת התנאים הדרושים להתהוות דעת קהל הם: 1.הנושא שנוי במחלוקת – על מנת שתיווצר דעת קהל, חייבים להיות מספר דעות שונות בקרב הקהל. דעת קהל היא תוצר של אי הסכמה, ברגע שישנו נושא ללא מחלוקות אין צורך בדעת קהל. על פרק היום צריך לעלות […]
תרבות ופנאי בישראל - - בדוק + הערות מנחה
קורס 10503 , ממ"ן 11 , ציון 82
ממ"ן
ממן 11 8 2 1 )א. לימינאליות – זהו שלב בו תהליך שעובר על המשתתפים במהלך טקס המעבר. הכוונה לכך שבטקס המעבר יש מצב של בין לבין – מעבר מסטאטוס מסוים לסטאטוס אחר, כשהדגש הוא על המעבר. המצב הלימינאלי זה המצב של הטקס עצמו. טקס הוא תהליך שמעביר את ההגמוניה הלאה. למה הכווונה מעביר הלאה????במצב […]
להבין סרטים-+ הערות מנחה
קורס 10640 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממן 1 1 עבודה טובה! 1 )א. חופש הביטוי יסוג במקרה שישנה וודאות לפגיעה ממשית באינטרס ציבורי. נכון, אך עדין לא הסברת מה המשמעות של המילים ודאות קרובה- הכוונה להסתברות גבוהה מאוד 7/10 ב. ע"פ פס"ד "קול העם", הדבר שצריך לקרות בוודאות קרובה כדי שיהיה מותר לפגוע בחופש הביטוי הוא שתיהיה הסתברות גבוהה, קרובה לוודאי, […]
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 12 , ציון 96
ממ"ן
ממן 12 1 )א. מודל סבירות עיבוד המידע – זהו מודל המציג שני ערוצים שדרכם מגיע אלינו מסר חדש שנקלט אצלנו והיכול ליצור שינוי דעה. 1. הערוץ המרכזי – הוא אותו ערוץ שדרכו האדם קולט ומעבד את המידע שמרכיב את המסר. … ב. ניתוח הצלחת הקמפיין שערך טוני בלייר ע"פ עקרונות ומושגי מודל סבירות עיבוד […]