ממ"ן 12 בקורס 10139 - "סוגיות בחינוך מיוחד"
חזרה לכל העבודות בקורסשיוך: מדעי החברה / חינוך
הקורס דן בסוגיות מרכזיות של החינוך המיוחד, תוך התמקדות בליקויים קוגניטיביים, התנהגותיים, רגשיים וחושיים. בקורס מוצגות גישות שונות להבנת הלקויות, דרכי אבחון, טיפול ושיקום ומניעה. הקורס דן גם בנושאים המשותפים לכל אוכלוסיות החינוך המיוחד: עקרונות עבודה מרכזיים, שירותי עזר והתמודדות המשפחה עם גידולו וחינוכו של ילד עם צרכים מיוחדים. דגש מיוחד מושם על העיון והמעש בתחום זה במדינת ישראל.
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1: הינו מדריך ההפרעות הקליניות במיוחד לפסיכולוגים ולפסיכיאטריים. DSM5א. מקובל בארצות הברית ובמדינות אחרות בעולם, כולל ישראל. הגדרה למוגבלות שכלית התפתחותית ע"פ מדריך זה: מוגבלות שכלית התפתחותית היא הפרעה שבאה לידי ביטוי בשלב ההתפתחותי של האדם, הכוללת מוגבלות אינטלקטואליות ותפקודיות הסתגלותיות בפן התפיסתי, החברתי והמעשי. יש שלושה קריטריונים החלים על מוגבלות זו: 1. חסך […]
סוגיות בחינוך מיוחד בדוק
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
א. מדריך האבחון העדכני DSM – 5 הוא מדריך של הגדרות פסיכיאטריות. מדריך שמתעדכן פעם בכמה שנים והוא מכיל את כל ההגדרות לכל סוגי ההפרעות הפתולוגיות, בעיות התפתחות, בעיות נפשיות ולקויות שונות עם קריטריונים ברורים להבחנה. מדריך שבו משתמשים אנשי מקצוע, פסיכולוגים, פסיכיאטרים וכו'. המהדורה החמישית יצאה בשנת 2013 וזה העדכון האחרון שיצא עד היום. […]
10139 סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 94
ממ"ן
שאלה 1( ליחידה 2( )50 נקודות( קראו את הקטע הבא וענו לשניים מהסעיפים שלאחריו: "החברה עוד לא השתכנעה שאנשים עם מוגבלויות הם שווים" "מעל הארון בחדרו של אורן ניצבת תמונה גדולה שממנה מחייכים שני ילדים. "את רואה את הילדה שם?", הוא אומר בגאווה, "זאת ליהיא שלי. היא בת 11 ,והיא "ילדה מיוחדת". ילדים תמיד משנים […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
ממן 12 סוגיות בחינוך מיוחד סמסטר: 2021ב תשובה 1: א. המדריך הדיאגנוסטי 5־ DSM : – מצמצמת את תחומי הלקות לתחומי למידה מובחנים: קריאה כתיבה, חשבון. אך לו דווקא שלילד יש את שלושת הלקויות יחד, אך ייתכנו שילובים של הלקויות. – ארבעה קריטריונים דיאגנוסטיים – ( אבחנתי ) ללקות: א. קשיים ללמוד ולהשתמש במיומנויות אקדמיות […]
סוגיות בחינוך מיוחד 2021א- שאלות + תשובות !!!!
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
לעוד עבודות בנושא סוגיות בחינוך מיוחד שאלה 1: ב. פרטו את מסגרות החינוך והשיקום לצעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המוזכרים בכתבה. בחרו אחת מהן, תארו אותה בפירוט והסבירו את חשיבותה בשיקום של טל. הקפידו להסביר את תרומת המסגרת תוך קישור למקרה של טל. מסגרות החינוך והשיקום לצעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המוזכרים בכתבה הינם: בית […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
ממן 12 סוגיות בחינוך מיוחד ציון 90 ממ"ן 12 סוגיות בחינוך מיוחד: שאלה 1: א: מוגבלות שכלית התפתחותית: לפי המדריך הדיאגנוסטי DSM-5שפורסם במאי 2013 היא הפרעה שמופיעה בשלב ההתפתחותי של האדם הכוללת מגבלות אינטלקטואליות ובעיות של הסתגלות בתחומים שונים: תפיסתי, חברתי ותחום מעשי. ישנם שלושה מרכיבים עיקריים: 1: קוגניציה – חסך בתפקודים אינטלקטואלים לקות זו […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 א. איזו הגדרה למוגבלות שכלית התפתחותית יכולה לסייע בקביעת תכנית טיפולית לילד? נמקו תשובתכם. )בססו תשובתכם לשאלה זו על סמך פרק העדכון של יחידה 2. ) ב. הציגו בקצרה ובאופן ממוקד את הוויכוח תורשה-סביבה בהקשר למקורה התפתחותה של מוגבלות שכלית התפתחותית ואת השלכותיו לחינוך התלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. ג. אילו סיבות עלולות […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 : א. הגדרת ה 5 DSM ( ספר האבחנות הפסיכיאטרית 2013 ) מוגבלות שכלית התפתחותית נמצאת בקטגוריית הפרעות התפתחותיות, הפרעה שבאה ע"י ביוטי בשלב התפתחותי של האדם וכוללת מגבלות אינטלקטואליות ותפקודיות הסתגלותיות. 1. חסך בתפקודים אינטלקטואלים – נבדקים ע"י הערכה קלינית ומבחן משכל. 2. חסכים בתפקוד ההסתגלותי ( ביחס לסטנדרט המצופה מבני הגיל […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
ממן 12 סוגיות בחינוך אשמח אם הורדה העבודה לא תהיה בשבת, תודה ממ"ן 12 סוגיות בחינוך מיוחד: שאלה 1: א: מוגבלות שכלית התפתחותית: לפי המדריך הדיאגנוסטי DSM-5שפורסם במאי 2013 היא הפרעה שמופיעה בשלב ההתפתחותי של האדם הכוללת מגבלות אינטלקטואליות ובעיות של הסתגלות בתחומים שונים: תפיסתי, חברתי ותחום מעשי. ישנם שלושה מרכיבים עיקריים: 1: קוגניציה […]
בקורס סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
סוגיות בחינוך מיוחד ממן 12 שאלה מס' 1 א. בשתי ההגדרות יש שלושה קריטריונים למוגבלות שכלית התפתחותית, כאשר שני הקריטריונים הראשונים דומים – קוגניציה, הכוללת מנת משכל של 70 ומטה (הגורמת לקושי בלמידת מיומנויות, העברת מסרים והבנתם, פוגעת בזיכרון לטווח קצר וארוך, משבשת יכולות תקשורתיות), והתנהגות מסתגלת, שהיא יכולת ביצועית של מיומנויות תפיסתיות, חברתיות או […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 קורס: סוגיות בחינוך מיוחד, 1 0139 שאלה 1: א. על פי האגודה האמריקאית לפיגור שכלי משנת 2 002, כדי שהאדם יוגדר בעל מוגבלות שכלית התפתחותית, צריכים להתקיים 3 המרכיבים הבאים: 1 . תפקוד שכלי לקוי: יכולת קוגניטיבית לקויה (מנת משכל 70 ומטה) היא המאפיין השכיח ביותר וגם המגדיר באופן החד ביותר […]
סוגיות בחינוך מיוחד (10139)
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 12 מועד אחרון להגשה : 06.05.16 שאלה 1: א. מוגבלות שכלית התפתחותית מבטאת את מצב תפקודו הנוכחי של האדם, שמקורו בתקופת ההתפתחות, המאופיין במגבלות במיומנויות שכליות ובמיומנויות הנדרשות להסתגלות בחברה שלו בפן התפיסתי, החברתי והמעשי. עפ"י המדריך הדיאגנוסטי לתיאור הפרעות ומוגבלויות DSM-5 שיצא לאור בשנת 2013 ישנם שלושה קריטריונים אשר מגדירים אדם כלוקה במוגבלות […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 1 2 שאלה 1 א. לדעתי אורי כן מתאים להגדרה זו מכיוון שאורי הוא ילד פיקח מאוד כלומר יכולתו האינטלקטואלית לפי ההגדרה היא ממוצעת ומעלה, אך יש לו קשיים בתפקוד הקוגניטיבי בשפה,קשה לו להתבטא,הוא משבש מילים ויש לו מחסור במילים. כמו כן יש לו בעיה לפי ההגדרה בהתמצאות במרחב ובתאום התפיסתי תנועתי,הוא נתקל בקוביות […]
סוגיות בחינוך מיוחד - + הערות מנחה
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 80
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 12[A1] הקורס: 10139 –סוגיות בחינוך המיוחד סמסטר: ב2013 מועד אחרון להגשה: 19.4.2013 שאלה 1 (ליחידה 4) (40 נקודות) קראו את המקרה (סיפורו של נועם) שלפניכם וענו לשאלות שלאחריו. (משפטים נק') א. זהו את ליקויי הלמידה האקדמיים מהם סובל נעם ומה הקשר שלהם לליקויי למידה התפתחותיים. (משפטים נק') ב. כיצד תציג כל אחת […]
סוגיות בחינוך מיוחד -!
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 12 א. ליקויי הלמידה המופיעים אצל דורון הם: ליקויים התפתחותיים: ליקויים תפיסתיים מוטוריים- ליקויים במוטוריקה גסה- המתבטאים בקושי להפעיל את מע' השרירים הגדולים בגוף. גורם ל: סרבול של הגוף, קשיים בשמירה על שיווי משקל, על יציבה נכונה ועל איזון גופני. קשיים בתנועה נכונה במרחב, קשיים בתודעת הכיוון וכו'. ניתן לראות אצל דורון כי […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
1 . * ליקויים התפתחותיים = סטיות התפתחותיות במיומנויות יסוד, המתגלות בגילאי טרום בי"ס. ליקויי למידה התפתחותיים כוללים: ליקויי קשב (המבטאים קושי ביכולת לבחור מתוך כלל הגירויים המופעלים על האדם בזמן נתון, את הרלוונטיים לסיטואציה), ליקויי זיכרון (קשיים בקידוד, זיהוי והיזכרות ברמת הזיכרון החושי, הזט"ק או הזט"א), ליקויים בתפיסה החזותית (אם בנושא הדיוק בתפיסה, בתיאום […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12
ממ"ן
הנושאים בממ"ן זה: הקשר בין ליקויי למידה אקדמאיים לליקוי למידה התפתחותיים. המקור לליקויי הלמידה על פי הגישות השונות.סווג גורמים:פסיכולוגיים,חברתיים וסביבתיים. מניעה והתמודדות עם עבריינות נוער.התחיקה,בית המשפט לנוער ועוד.. 1 . ליקויי הלמידה ההתפתחותיים הן סטיות התפתחותיות הקשורות במיומנויות בסיס / יסוד. ליקויים אלה מתגלים בגילאי טרום בית ספר ע"י אבחונים נוירולוגים בעיקר והערכה פסיכולוגית. בליקויים […]
בסוגיות בחינוך מיוחד. הנושאים בממ"ן זה: הקשר בין ליקויי למידה אקדמאיים לליקוי למידה התפתחותיים. המקור לליקויי הלמידה על פי הגישות השונות.סווג גורמים:פסיכולוגיים,חברתיים וסביבתיים. מניעה והתמודדות עם עבריינות נוער.התחיקה,בית המשפט לנוער ועוד..
קורס 10139 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממ"ן 13 סוגיות בחינוך מיוחד 1 .א הערכת ההפרעה הרגשית של רונית בהתאם לגישה הפסיכיאטרית היא הפרעה בתפקוד הרגשי שבאה לידי ביטוי בפחדים מעזיבה – פרידה . לילדים הסובלים מהפרעה בתפקוד הרגשי יש קושי להתמודד עם קונפליקטים פנימיים וחרדות. ההפרעה שזה יכול להתבטא בה , תהיה בפחד וחרדה סביב עניין הנטישה וקושי עצום להיפרד מההורים. […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12
ממ"ן
סוגיות בחינוך מיוחד ממ"ן 12 תשובה לשאלה 1: א. הליקויים מיחידה 4 הניכרים בסיכום המקרה של דורון הינם: * קושי ברכישת קריאה – ליקוי אקדמי זה יכולה להעיד על קושי בתהליך התפישתי, התהליך התפישתי שבאמצעותו קיים הפענוח החזותי – זיהוי הסמלים ושימור רצף הסמלים אשר ירכיבו את המילה כל זאת במקביל לתהליך השמיעתי המתרגם את […]