ממ"ן 11 בקורס 10664 - "ג'נוסייד (רצח עם)"
חזרה לכל העבודות בקורסשיוך ראשי: מדעי החברה / מדע המדינה ויחסים בין-לאומיים / מדע המדינה
שיוך נוסף: מדעי החברה / מדע המדינה ויחסים בין-לאומיים / יחסים בין-לאומיים
שיוך נוסף: מדעי החברה / סוציולוגיה ואנתרופולוגיה
שיוך נוסף: מדעי הרוח / היסטוריה / היסטוריה של העת החדשה
מקרי השמדת המונים מלווים את ההיסטוריה האנושית לדורותיה. אולם נראה שבמאה-20 בוצעו מעשי ג'נוסייד, או מעשים בעלי אופי של ג'נוסייד, רבים יותר מאשר בכל מאה אחרת.
מטרתו הכללית של הקורס היא להקנות לסטודנטים ידע בסוגיית הג'נוסייד ויכולת לנתחה כתופעה היסטורית, במיוחד בהתייחס למקרים של השמדת המונים שבוצעו במאה ה-20; אחת ממטרותיו הספציפיות היא לעורר את רגישות הסטודנטים להיבט זה בחיי האנושות, ולעודד את התלבטותם האישית בנושא. גם אם אין בידינו את כל התשובות לכך, יש לנסות להבין למה, כיצד ומתי מתרחשים מעשי ג'נוסייד. על כן הקורס מנסה לברר מי מעורב בביצוע מעשים אלה, מהן הנסיבות המידיות, המקומיות, האזוריות והבין-לאומיות שבהן הם בוצעו, ומה היו התהליכים, הזרמים והכוחות ההיסטוריים שהובילו להתרחשותם. ננסה להבין גם כיצד קורה שמשטרים פוליטיים מוכרים מחליטים, אף בימינו, שהדרך לפתור סכסוך – אמיתי או מדומה – עם בני קבוצה אחרת היא באמצעות חיסול בני אותה הקבוצה.
ג'נוסייד רצח עם 10664
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 94
ממ"ן
המטלה עוסקת באמנת האו"ם ובג'נוסייד ברואנדה. הבדלים בין האמנה לבין החלטת העצרת הכללית, תפיסת הקולוניאליזם הבלגי את השבטים ברואנדה עד לרצח העם.
ג'נוסייד (רצח עם)
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
תשובה: החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946 אומרת / מגדירה רצח ם כשלילת הזכות לחיים מקבוצות שלמות של אנשים, פעולות שזעזוע את המין האנושי בדומה לרצח של יחיד לפי החלטה ג'נוסייד נוגד את חוק המוסרי ואת מטרותיו של האו"ם. החלטה אומרת גם שרצח עם הוא פשע על פי חוק בין לאומי בין שהם […]
מדעי המדינה ויחבל תואר ראשון
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
ממן 11 בקורס ג'נוסייד, דוגמה לתשובות: שאלה 1 בתשובתי אסקור בקצרה את הנאמר ב"החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946" ואת "אמנת האו"ם למניעת וענישת הפשע השמדת-עם משנת 1948" ואציג את ההבדלים בין המסמכים. ראשית, אדבר קצת על רפאל למקין. רפאל למקין הוא משפטן יהודי שזכור בעיקר כ"אבי" אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח עם והענשת […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
שאלה1 קראו את אמת האו"ם למיעת ועישת הפשע השמדת- עם משת 1948) יחידה 1 ,עמ' 35-31 .( סקרו בקצרה (כעמוד אחד) את הושאים המהותיים המופיעים במסמך והסבירו לאחר מכן: א. לפי האמה, מהן דרכי הפעולה בג'וסייד בהקשר למיעה ולעישה? ב. האם להערכתכן/ם דרכי פעולה אלו אכן מומשו ויושמו מאז 1948 ועד היום? 2 שאלה בספר […]
10664 ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
ענו על שלוש מתוך שלוש השאלות הבאות. ענו בקצרה ולעניין (כשני עמודים לכל תשובה). (נקודות 33) 1 שאלה קראו את החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946) יחידה 1 ,עמ' 30 (ואת אמת האו"ם למניעת וענישת הפשע השמדת-עם משנת 1948) יחידה 1 ,עמ' 35-31 .(סקרו בקצרה את הנאמר בשני המסמכים וזהו את ההבדלים ביניהם. (נקודות […]
ג'נוסייד- בדוק
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 76
ממ"ן
מטלה מנחה 11 – ג'נוסייד (רצח עם) שאלה 1 סעיף א'- מתוך סעיף 2 של אמנת האו"ם למניעת וענישת הפשע השמדת-עם משנת 1948 (עמוד 32, יחידה 1). ג'נוסייד, פירושו רצח עם. ג'נוס= גזע, סייד= רצח. ממציא המושג היה רפאל למקין, יהודי משפטן אשר קיבל את התואר אבי אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח עם והענשת מבצעיו […]
גנוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ציון סופי 90 שאלה קראו את אמת האו"ם למיעת ועישת הפשע השמדת- עם משת 1948) יחידה 1 ,עמ' 35-31 .( סקרו בקצרה (כעמוד אחד) את הושאים המהותיים המופיעים במסמך והסבירו לאחר מכן: א. לפי האמה, מהן דרכי הפעולה בג'וסייד בהקשר למיעה ולעישה? ב. האם להערכתכן/ם דרכי פעולה אלו אכן מומשו ויושמו מאז 1948 ועד היום? […]
– ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
א. ההגדרה לג'נוסייד לפי סעיף 2 לאמנה של האו"ם היא ביצוע אחד מהמעשים המפורטים בהמשך מתוך כוונה תחילה להשמיד באופן סופי או חלקי קבוצת אנשים מאותו לאום, שיוך אתני, גזע או דת. ב. המחקר המודרני מנסה לפתור את הבעייתיות בהגדרה הזאת של ג'נוסייד על ידי העלאת הגדרות חופפות ומקבילות והצעת טיפולוגיות (חקר הטיפוסים וסיווגם) שמאפשרות […]
גנוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
יש תשובות לכל השאלות הבאות : ענו על שלוש מתוך שלוש השאלות הבאות. (קודות33) 1 שאלה קראו את אמנת האו"ם למניעת וענישת הפשע השמדת- עם משת 1948) יחידה 1 ,עמ' 35-31 .( סקרו בקצרה (כעמוד אחד) את הנושאים המהותיים המופיעים במסמך והסבירו לאחר מכן: א. לפי האמנה, מהן דרכי הפעולה בג'וסייד בהקשר למניעה ולענישה? ב. […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
תשובה 1: ניתוח סעיף 2 של אמנת האו"ם באשר לרצח עם, טיפולוגיה: ג'נוסייד, פוליטיסייד, אתנוסייד. תשובה 2: א. ניתוח מאמרו של בנימין נויברגר בנושא רצח העם ברואנדה, לרבות רעיונות גזעניים. ב. התעמולה התקשורתית של שבט ההוטו שהי ולבסיס רעיוני לפעולות רצח העם בשבט הטוטסי: קיטוב, סיווג, דה-הומניזציה, ארגון.
גנוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 88
ממ"ן
שאלה 1 ( 50נקודות) – א א. נתחו בקצרה את החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946 (עמ' 30 יחידה 1). מהן ההגדרות לג'נוסייד על- פי מסמך זה? בשנת 1946 ניסח רפאל למקין ביחד עם צוות משפטנים את החלטת העצרת הכללית של האו"ם את הנוסח הראשוני של "האמנה בדבר … ב. נתחו את ששת הסעיפים […]
ג׳נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 2 התיאוריה הגזענית הבלגית אודות מוצאם של ה"טוטסי" התבססה על תיאוריות הגזע שפותחו באירופה בסוף המאה ה-19 ובאה מתוך מטרה להבין את המצב בו נתקלו הבלגים ברואנדה שבה קבוצת מיעוט- "הטוטסי", שולטת על קבוצת רוב- "ההוטו", שאף מקבלים את המצב הנתון הזה ללא שום מחאה או התמרדות כפי שהיה מצופה מהם על פי ההיגיון […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
2016 ג ג'נוסייד ממ"ן 11 שאלה 1. בשנת 1948 אושרה האמנה בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת-עם באו"ם. הסעיף הראשון באמנה מהווה הסכמה בין בעלי האמנה כי השמדת עם הוא פשע ע"פ החוק הבינלאומי בכל מצב, שיש עליו ענישה ועל בעלי האמנה למנעו. כלומר, יש קונצנזוס בין החתומים על האמנה כי השמדת-עם היא פשע בכל […]
ג'נוסייד (98) כולל תיקונים של המנחה
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1 בתשובתי אני אעשה הבחנה בין העצרת הכללית של האום משנת 1946 , לבין אמנת האום בשנת 1948. העצרת הכללית של האו"ם בשנת 1946 מוציאה מסמך רשמי בו היא מצהירה כי רצח עם הוא פשע חמור שכעת יעוגן ע"פ החוק הבין לאומי וכי אינו עניין פנימי יותר של מדינה. עצרת האו"ם מגבשת הצהרה רחבה […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
ג'נוסייד ממן 11 "ן 11 ג'נוסייד (רצח עם): שאלה 1: אמנת האו"ם: אמנת האו"ם הוא מסמך האומר שהשמדת עם הוא פשע על פי החוק הבינלאומי מסמך זה נועד למניעת פשע חמור להשמדת עם וענישת הגורמים המשתתפים בפשע זה . אתייחס לששת הסעיפים הראשונים באמנה: 1: כל המדינות החתומות על האמנה מאשרות שהשמדת עם הוא פשע […]
ג'נוסייד (רצח עם)
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: א. נתחו את סעיף 2 של אמנת האו"ם למניעת וענישת הפשע השמדת עם משנת 1948 (עמ' 32, יחידה 1). מהי ההגדרה לג'נוסייד ע"פ סעיף זה? מהי הבעייתיות של הגדרה זו? ב. כיצד מנסה המחקר המודרני לפתור את הבעייתיות הזו? התייחסו בתשובתכם לטיפולגיית הג'נוסייד "פוליטיסייד" ו"אתנוסייד" (השמדת […]
ג'נוסייד (רצח עם)
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
ציון 92 שאלה 1 סעיף ב: החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946 נוסחה בעקבות פועלו של רפאל למקין, משפטן יהודי יליד פולין אשר דחק באו"ם לאשר את עקרונות הפעולה של בית הדין הצבאי בנירנברג אשר שפט מנהיגים נאצים בגין פשעים נגד האנושות. נוסח ההחלטה קובע תחילה הגדרה למונח ג'נוסייד כלומר רצח עם ההגדרה […]
10664 ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
1 0664 ג'נוסייד – ממ"ן 11 שאלה 1 הגדרת המושג ג'נוסייד (מיוונית: genos = גזע,אומה ומלטינית:cide = רצח,טבח) החלה לרקום עור וגידים במוסדות האו"ם בשנת 1946 בעקבות מעשי הזוועה שהתבצעו במהלך מלחה"ע ה-II. בשנה זו החליטה העצרת הכללית של האו"ם כי "רצח עם הוא שלילת הזכות לחיים מקבוצות שלמות של בני אדם". כמו כן קראה […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
שאלה .: לדעתי התאפשרה קבלת אמנת האו"ם באיזו שנה? זה חשוב כיוון שהשאלה דנה ברוח התקופה ובאקלים הבינלאומי למניעת וענישת הפשע ג'נוסייד מ 2 סיבות: א. השואה – התרחשותה של מלחמת העולם השנייה ורדיפת המיעוטים גרמה להתעוררות בעולם כולו אשר דרשה לבודד כל אותם מקרים. מה הכוונה לבודד? להוקיע? מה הייתה התובנה שמלה"ע השנייה גררה? […]
ג'נוסייד 10664 2014ג'
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
בס"ד מטלת מנחה 1 1 מגיש : ליאור שרעבי ת.ז 028691483 . תשובה לשאלה 2 א' המדיניות הבלגית השפיעה על הרחבת הפערים בין הטוטסי להוטו בתקופה הקולוניאליסטית . בתשובה זו אסביר על התקופה הקולינארלית ומדיניות הבלגית ברואנדה באותה תקופה ולאחר מכן נוכל להבין כיצד השפיעה מדיניות זאת באותה תקופה על הרחבת הפערים בין הטוטסי להוטו […]
בקורס ג'נוסייד.
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממ"ן 11 שאלה 1 א. רפא"ל למקין (1901-1959) משפטן יהודי יליד פולחן שהיגר לארה"ב .רפאל למקין זכור בעיקר כ"אבי" אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח עם והענשת מבצעיו. למד משפטים באוניברסיטת לבוב ולאחר שסיים את לימודיו התמנה לתובע המחוזי. בתחילת מלחמת העולם השנייה, הצטרף למקין למחתרת הפולנית ולאחר זמן מה ביקש מקלט מדיני בשוודיה. לאחר שהות […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 – ג'נוסייד 1 . א. המונח ג'נוסייד מורכב משתי מילים: genos ביוונית: גזע, אומה, שבט. Caedes=cide בלטינית = טבח, רצח, המונח נטבע בימי מלחמת העולם השנייה בידי המשפטן היהודי רפאל למקין. ג'נוסייד הוא הפרה חד משמעית וקיצונית ביותר של זכויות האדם הבסיסיות , ג'נוסייד הוא השמדת עם הוא מקרה קיצוני של פגיעת בני […]
ג'נוסייד בדוק
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 89
ממ"ן
קורס ג'נוסייד- מטלה 11: שאלה 1 א: בעקבות פעילותו של רפאל למקין להגדרתו המשפטי של המונח רצח עם והשפעתו על האו"ם לאימוץ אמנה בעניין, התייחס לכך האו"ם כעניין הנוגע לקהילה הבינלאומית כולה ולא עוד כנושא השמור לעניינים הפנימיים במדינות בהם בוצעו מעשים אלו, מתוך העיקרון כי פשעים מסוג אלו הם בניגוד לרוחן ומטרתן של האומות […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
מ"מן 11 – ג'נוסייד שאלה 1: עפ"י החלטת העצרת הכללית של האו"ם רצח עם מוגדר כשלילת הזכות לחיים מקבוצות של אנשים ולא מן הפרט. פעולה של רצח עם אמורה לזעזע את האנושות כולה, והיא נוגדת לחלוטין את האמונות והמטרות של האו"ם. רצח עם מתבצע כאשר קבוצות גזעיות, דתיות, פוליטיות, וכ"ו מושמדות ( חלקן או מקצתן […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 14 – ג'נוסייד שאלה 1: א. המאפיינים של המהגרים מאנגליה לצפון אמריקה היו שונים ממאפייניהם של המהגרים הספרדים. לאנגליה היו מועמדים רבים להגירה ולקולוניזציה, בראשית המאה ה- 17 הערים האנגליות הוצפו בתושבים, התיעוש הביא להפחתה במקומות עבודה מה שהביא לאבטלה … ב. שלושת האירועים המרכזיים במאה ה- 19 הם: 1. חוק גירוש האינדיאנים- כשעלה […]
ג'נוסייד כולל הערות מרצה
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ג'נוסייד- ממ"ן 1 1 שאלה1: א. הקדמה קטנה על חלוץ הגדרת המונח: רפאל למקין (1959-1901), יליד פולין, משפטן יהודי, שלמד באוניברסיטת לבוב, ובסיום לימודיו התמנה לתובע מחוזי. בעקבות פלישת הנאצים לפולין היגר לארצות הברית, ושם כתב טיוטה לחוק בין-לאומי למניעת השמדה מכוונת של קבוצות אתניות, לאומיות ודתיות, נושא שהעסיק אותו מנעוריו. רפאל למקין זכור בעיקר […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
גנוסייד 1 0664- ממן 11 שאלה 1. א. תחילה אסביר מהי העצרת האום- העצרת הכללית של האומות המאוחדות היא אחד מששת הגופים העיקריים של ארגון האומות המאוחדות. העצרת מתכנסת מדי שנה, והיא היחידה מבין גופי האו"ם שכל המדינות החברות באומות המאוחדות, חברות גם בה. … ב. סעיף 1- רצח עם יכול להתרחש במצב מלחמה או שלום. בעלי […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
ג'נוסייד (רצח עם) ממ"ן 11 תשובה לשאלה 2: הקדמה- עד לתחילתה של המאה העשרים התנהלה רואנדה כמדינה עצמאית לחלוטין המנהיגים שבה היו משוייכים לבני השבט הטוטסי . לבני שבט הטוטסי היה מעמד עליוני משבט ההוטו אשר נאלץ להתמודד עם אפליות רבות. לדוגמא: בקרב אנשי הצבא הייתה אפליה אשר באה לידי ביטוי שהטוטסים הם אלה שהוכשרו […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
ג'נוסייד ממן 11 שאלה 1: א. נתחו בקצרה את החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946 (עמ' 30, יחידה1). מהן ההגדרות לג'נוסייד על- פי מסמך זה? רפאל למקין משפטן יהודי יליד פולין נחשב לאבי אמנת האום בדבר מניעת רצח עם והענשת מבצעיו. בכנס משפטנים בין לאומי שנערך בשנת 1933 במדריד ואשר דן באחידות החוק הפלילי […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 99
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 11 שם הקורס : 10664 – ג'נוסייד שאלה מספר 1 סעיף א' נתחו בקצרה את החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946 (עמ' 30, יחידה 1). מהן ההגדרות לג'נוסייד על-פי מסמך זה? עצרת כללית – (ארגון בינלאומי) מתכנסת מידי שנה ומטרתה לשמש מקום לדון בנושא שלום (בטחון), זכויות אדם וכלכלה (התקדמות חברתית). […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 11: שאלה מס' 1 : א.השואה שהתרחשה במסגרת מלה"ע ה-2 שהסתיימה בשנת 1945, עוררה ביתר שאת את השיח שעסק ברצח עם. מי שהוביל את השיח טרם המלחמה, בעיצומה ולאחריה היה משפטן יהודי יליד פולין ואזרח אמריקאי בשם רפאל למקין. בזמן מלה"ע ה-2, בספר שכתב, טבע למקין וניתח ביסודיות את המושג "ג'נוסייד" והגדירו בניסוח שאף […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 86
ממ"ן
ג'נוסייד (רצח עם) 10664 ממן 11 שאלה 1 א. בעקבות מלחמת העולם השנייה ורצח העם שהתבצע ע"י הנאצים בראש ובראשונה כלפי היהודים וגם נגד עמים וקבוצות נוספות ובעקבות פעילותו הנמרצת של למקין לקידום הנושא, החליטה העצרת הכללית של האו"ם בשנת 1946 כי רצח עם הינו שלילת הזכות לחיים מקבוצות שלמות של בני אדם (קבוצה דתית, […]
ג׳נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1 א. רפאל למקין היה משפטן יהודי אמריקני שטבע את המונח "ג'נוסייד" ונודע בזכות פועל לקידום אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח עם. למקין נולד בשנת 1901 בכפר בגליציה המזרחית. למקין למד בלשנות, משפטים ופלוסופיה באוניברסיטת לבוב ובאוניברסטית היידלברג שבגרמניה. ב-1926, עם סיום לימודיו, החל לשמש כתובע מחוזי בפרקליטות המדינה בוורשה. עוד מצעירותו למקין מצא […]
ג׳נוסייד - 97
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1 א. רפאל למקין היה משפטן יהודי אמריקני שטבע את המונח "ג'נוסייד" ונודע בזכות פועל לקידום אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח עם. למקין נולד בשנת 1901 בכפר בגליציה המזרחית. למקין למד בלשנות, משפטים ופלוסופיה באוניברסיטת לבוב ובאוניברסטית היידלברג שבגרמניה. ב-1926, עם סיום לימודיו, החל לשמש כתובע מחוזי בפרקליטות המדינה בוורשה. עוד מצעירותו למקין מצא […]
ג'נוסייד +הערות מנחה
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ממ"ן 11 שאלה 1 , א' רפאל למקין (1959-1901), יליד פולין, משפטן יהודי, שלמד באוניברסיטת לבוב, ובסיום לימודיו התמנה לתובע מחוזי. בעקבות פלישת הנאצים לפולין היגר לארצות הברית, ושם כתב טיוטה לחוק בין-לאומי למניעת השמדה מכוונת של קבוצות אתניות, לאומיות ודתיות, נושא שהעסיק אותו מנעוריו. רפאל למקין זכור בעיקר כ"אבי" אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח […]
ג'נוסייד (רצח עם)
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ממ"ן 11 שאלה 1 , א' רפאל למקין (1959-1901), יליד פולין, משפטן יהודי, שלמד באוניברסיטת לבוב, ובסיום לימודיו התמנה לתובע מחוזי. בעקבות פלישת הנאצים לפולין היגר לארצות הברית, ושם כתב טיוטה לחוק בין-לאומי למניעת השמדה מכוונת של קבוצות אתניות, לאומיות ודתיות, נושא שהעסיק אותו מנעוריו. רפאל למקין זכור בעיקר כ"אבי" אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח […]
עם + הערות המנחה : ג'נוסייד-10664
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ממ"ן 11 שאלה 1 , א' רפאל למקין (1959-1901), יליד פולין, משפטן יהודי, שלמד באוניברסיטת לבוב, ובסיום לימודיו התמנה לתובע מחוזי. בעקבות פלישת הנאצים לפולין היגר לארצות הברית, ושם כתב טיוטה לחוק בין-לאומי למניעת השמדה מכוונת של קבוצות אתניות, לאומיות ודתיות, נושא שהעסיק אותו מנעוריו. רפאל למקין זכור בעיקר כ"אבי" אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
ממ"ן 1 1 – ג'נוסייד שאלה 1 על פי אמנת האו"ם, "האמנה בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת-עם", גירוש המוני של קבוצה (אתנית, לאומית, דתית או גזעית) יחשב לג'נוסייד כאשר יתקיימו התנאים הבאים: חשוב לציין כי לפי המשפט הבין לאומי יש להבדיל גירוש המוני שנעשה במטרה להשמיד קבוצה מסוימת, לבין גירוש כפוי של קבוצה מאזור […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
תקציר ממ"ן 11 ג'נוסייד שאלה 1 האם גירוש המוני של קבוצה אתנית, לאומית, דתית או גזעית הוא ג'נוסייד על פי אמנת האו"ם? נמקו. בנוסף, סקרו באופן כללי את סעיפיה המהותיים של אמנת האו"ם ותארו את הנקודות הבעייתיות בה. שאלה 2 מהו ה- RPF? איזה תפקיד שיחק בדינמיקה שהובילה להתפרצותו של הג'נוסייד באפריל 1994? ג'נוסייד – […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
1 ) האם גירוש המוני של קבוצה אתנית, לאומית, דתית או גזעית הוא ג'נוסייד על פי אמנת האו"ם? נמקו. בנוסף, סקרו באופן כללי את אמנת האו"ם ותארו את הנקודות הבעייתיות בה. ג'נוסייד הוא תופעה אנושית שהיא חלק ממציאות חיינו, החושפת לפנינו את אופיו של הקיום האנושי במערומיו – לאדם שני פנים. האדם יכול להיות נאור, […]
ג'נוסייד
קורס 10664 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממן 12 קורס גנוסייד 10664– [תשובה על 2 שאלות מתוך 3] תקציר ממן 12 סעיף 2 של אמנת האו"ם מפרט את המעשים הנחשבים רצח עם. מתוך המעשים האלו שניים בוצעו בעם הצועני והם העיקור והריכוז במחנות בתנאי חיים הגורמים למוות. עם זאת, לא ניתן למצוא בעדויות מתקופה זו שההנהגה הנאצית תכננה בכוונה צעדים אלו כדי […]