סיכום-על מקיף ותמציתי עבור קורס פסיכולוגיה פיזיולוגית א'
ציון 98
סיכום
סיכום-על מקיף ותמציתי עבור קורס פסיכולוגיה פיזיולוגית א' כולל תמונות וצילומי מסך. בעזרתו קיבלתי ציון של 98 במבחן!
דף זה מכיל את כל העבודות בפסיכולוגיה מסוג סיכום.
סיכום-על מקיף ותמציתי עבור קורס פסיכולוגיה פיזיולוגית א' כולל תמונות וצילומי מסך. בעזרתו קיבלתי ציון של 98 במבחן!
סיכום לקורס פסיכולוגיה חברתית סמסטר סתיו 2024 האוניברסיטה הפתוחה סיכום מסודר ומפורט הכולל בתוכו הסבר לכל מאמר הנחוץ למבחן וכתשובות לממ״נים. אורך הסיכום כ- 66 עמודים, מלל בגודל 11, גופן Arial יחידות לימוד- כרך א’ פרקים 1-8 כרך ב׳ פרקים 10-13 מקראה פרקים 3א׳, 3ב׳, 9
פסיכולוגיה חיובית חלק א': הספר הקסם -רונדה בירן "האם אתם זוכרים באיזו השתאות ופליאה הסתכלתם על החיים כשהייתם ילדים? ובכן, דעו כי קסם החיים הוא לא רק אמיתי ,אלא אף הרבה יותר עוצר נשימה, מעורר התפעלות ומלהיב מאשר העליתם על דעתכם כילדים. אתם יכולים להגשים את חלומותיכם, יכול להיות לכם כל דבר שתחפצו בו, וחייכם […]
חוסן אישי/נפשי : חוסן מדבר על היכולת של אדם להסתגל בהצלחה, לשמור על כשירות תפקודית , ולהתאושש ממצוקות וממצבי לחץ משמעותיים בחיים. חוסן רגשי מוגדר כיכולתו של האדם להסתגל לתנאים שליליים שונים תוך שמירה על תחושת מטרה ,איזון ורווחה נפשית ופיזית חיובית. לטענתו של סליגמן ,שנים של מחקר וטיפול המתמקדים במקורות הבעיה והפתולוגיה לא מצליחים […]
טבלה מסכמת בקורס תורת המבחנים, המציגה את כל המבחנים הרלוונטיים בחלוקה לפי סוג מבחן (משכל, אישיות ועוד)
אישיות: תאוריה ומחקר יחידה 1- מונחים ומושגים ההתנהגות מושפעת במידה רבה מההשפעות הפנימיות הסוביקטיביות- התכונות המולדות והנרכשות- ופחות מהשפעות חיצוניות אוביקטיביות. הפסיכולוגיה של האישיות בוחנת את האדם בגישה כוללנית- כיחידה שלמה. תאוריות נאיביות שמפתחים אנשים נטולי ידע: 1. השקפת האדם בחיי היום יום- אנו מתארים ומכלילים בני אדם לפי הופעתם, צורת דיבורם והתנהגותם, אשר נבדלים […]
פסיכולוגיה חברתית מבוא לפסיכולוגיה חברתית פרק 1 – שיטות המחקר של הפסיכולוגיה החברתית פרק 2 – העצמי בעולם החברתי פרק 3א – קוגניציה חברתית (מתוך המקראה) כיצד אנו חושבים על העולם החברתי פרק 3ב – תפיסה חברתית (מתוך המקראה) – הדרך להבנת הזולת פרק 4 – התנהגות ועמדות פרק 5 – גנים, תרבות ומגדר פרק […]
אלמנטים של פסיכופתולוגיה: סבל/ מצוקה: מאפיין חלק מהפרעות הנפש, אך לא בהכרח (מניה), לא כל מצוקה מאובחנת כהפרעת-נפש. חוסר הסתגלות/ פגיעה בתפקוד התנהגות בלתי צפויה ואובדן שליטה בולטות והתנהגות יוצאת דופן תחושת אי-נוחות של הצופה פגיעה במוסכמות חברתיות ומוסריות (לא לעבוד). התנהגות לא-מובנת או לא רציונאלית (אלמנט זה כולל את הפרעות החשיבה, שהינן סימפטום מובהק […]
סיכומים בקורס פסיכופטולוגיה. פסיכולוגיה קלינית. נושאי הלימוד 1. תיאוריות התפתחות נורמלית ואבנורמלית – פסיכולוגיית האגו: אנה פרויד – קווי התפתחות תקינים של האגו יחסי אובייקט: קליין – פוזיציות ההתפתחות המוקדמת (הסכיזו-פרנואידית, הדפרסיבית). תהליכים פרימיטיביים – פיצול, השלכה והפנמה, סוגי הקנאה, הזדהות השלכתית. וויניקוט – התלות המוחלטת והתלות היחסית, תפקיד הראי של האם, סביבה מחזיקה, כשלי […]
סיכום ותרגום של המאמרים ביחידה 2- מהי דיסלקציה התפתחותית. בקורס ליקויי קריאה (10593) באוניברסיטה הפתוחה. המאמרים: Developmental Dyslexia What is Dyslexia_ בשילוב מדריך הלמידה והשיעורים
סיכום ותרגום של המאמרים ביחידה 4- הבסיס הקוגניטיבי של דיסלקציה התפתחותית. בקורס ליקויי קריאה (10593) באוניברסיטה הפתוחה. תרגום מפורט של המאמרים: Phonological skills, visual attention span, and visual stress in developmental dyslexia. Sensory Theories of developmental Dyslexia: three challenges for research.__ בשילוב מדריך הלמידה וסיכום השיעורים
סיכום ותרגום של המאמרים ביחידה 1- רכישה תקינה של קריאה בקורס ליקויי קריאה (10593) באוניברסיטה הפתוחה. תרגום מפורט של המאמרים: How children learn to read Reading different orthographic structures in the Hebrew scrip Learn to read in Arabic בשילוב מדריך הלמידה וסיכום השיעורים.
סיכום יחידה 5- דיסלקציה כלקות פונולוגית. בקורס ליקויי קריאה (10593) באוניברסיטה הפתוחה. סיכום מפורט של המאמרים: The Foundations of Literacy Development in Children at Familial Risk of Dyslexia Predictors of developmental dyslexia in European orthographies with varying complexity The Foundations of Literacy Development in Children at Familiar Risk of Dyslexia בשילוב סיכום של השיעורים.
סיכום קורס פסיכולוגיה של משא ומתן, סיכום קורס פסיכולוגיה של משא ומתן האוניברסיטה הפתוחה,
סיכום קורס, סיכום קורס פסיכולוגיה בין תרבותית, סיכום קורס 10557, סיכום קורס פסיכולוגיה בין תרבותית האוניברסיטה הפתוחה,
סיכום קורס אינטליגנציה רגשית – האוניברסיטה הפתוחה, סיכום קורס, אינטיליגנציה רגשית, סיכום קורס אינטליגנציה רגשית, סיכום קורס אינטליגנציה רגשית – האוניברסיטה הפתוחה,
סיכום קורס, סיכום קורס פסיכולוגיה קוגניטיבית, האוניברסיטה הפתוחה,
סיכום קורס ליקויי קריאה, ליקוי קריאה האוניברסיטה הפתוחה,
פסיכולוגיה חברתית 2020א' פרק 1 – מבוא לפסיכולוגיה חברתית הגדרת פסיכולוגיה חברתית; החקירה המדעית של האופן בו בני אדם חושבים על הזולת, משפיעים אחד על השני ומתייחסים אחד לשני. למשל; מהו האופן בו המורה והתלמיד חושבים זה על זה, כיצד הם משפיעים אחד על השני וכיצד הם מתייחסים אחד לשני. הרעיונות המרכזיים של הפסיכולוגיה החברתית […]
סיכום שלמדתי ממנו (ובעזרתו הוצאתי 97 בבחינה הציון הכי גבוה בסמסטר 2021 א)
דף נוסחאות מקיף ומלא הכולל סקירה של מושגי המפתח ביחידות הלימוד, מוכן להדפסה, לפי 7 פרקי הלימוד בקורס, 2 דפים כפי שנדרש בבחינה. 1: הגישה המדעית: שתי תכונות המייחדות אותה: אובייקטיביות ואמפיריות (מבוסס על נתונים). על-מנת שחוק כללי יהיה הסבר מדעי, עליו לעמוד בשתי דרישות: דרישת הרלוונטיות (שיהיה מתאם סטטיסטי בין שני המשתנים – ולא […]
פסיכופתולוגיה – האוניברסיטה הפתוחה סיכום קורס פרק 1- התנהגות חריגה בזמננו מהי אבנורמליות, פסיכופתולוגיה? סיכום קורס מהאוניברסיטה הפתוחה טרמינולוגיה פסיכו= נפש פתולוגיה= חולי, התנהגות לא מסתגלת שלא עונה על דרישות של הסתגלות חברתית. אבנורמליות- מונח סטטיסטי למשהו שהוא שונה מהנורמה. יש הרבה התנהגויות שהן תלויות תרבות וזמן מבחינת ההגדרה מה נורמלי ומה לא, דוגמת הומוסקסואליות. […]
שינה והפרעות שינה בילדות – סיכום קורס האוניברסיטה הפתוחה
פסיכולוגיה התפתחותית, סיכום קורס פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה, סיכום קורס פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה,
ג'נוסייד, גנוסייד, רצח עם, סיכום קורס ג'נוסייד האוניברסיטה הפתוחה, נקודות מרכזיות – רואנדה היו הוטו, טוטסי וטווא. במשך שנים חיו כאשר הטוטסי היו המעמד השולט וההוטו היו הנתינים (וכל זאת ע"פ אגדה.) בתקופת השלטון הקולוניאלי-הבלגי בין השנים 1916-1962, ראו הבלגים בטוטסי נעלים לעומת ההוטו. הבלגים שהושפעו ע"י תיאוריות גזעיות שהיו נפוצות באותה תקופה ראו […]
לגדול עם טלוויזיה ואינטרנט – סיכום קורס – האוניברסיטה הפתוחה
פסיכולוגיה חברתית סיכום קורס – האוניברסיטה הפתוחה
סיכום קורס, סיכום קורס מבוא לפסיכולוגיה, סיכום קורס מבוא לפסיכולוגיה האוניברסיטה הפתוחה סיכום מקיף של הקורס, שאורכו 170 עמודים
סיכום קורס, סיכום קורס פסיכולוגיה חברתית, סיכום קורס פסיכולוגיה חברתית האוניברסיטה הפתוחה,
פסיכולוגיה חברתית הגדרה פורמאלית של פסיכולוגיה חברתית: תחום המשתדל להבין את טיבעה וסיבותיה של התנהגות וחשיבה אינדיבידואלית במצבים חברתיים. פסיכולוגיה חברתית מתמקדת בהתנהגות היחיד במצבים חברתיים ובסוציולוגיה בהתנהגות קבוצות מול קבוצות. גם בפסיכולוגיה חברתית וגם בסוציולוגיה מתעסקים בנושא תוקפנות. הסוציולוגים בוחנים גורמים סביבתיים המשפיעים על יצר התוקפנות כמו: עוני, פשע ועוד, לעומת זאת הפסיכולוגיה החברתית […]
פסיכולוגיה התפתחותית התפתחות: שינויים איכותיים תלויי גיל וארגון מחדש של התנהגויות שהם סדירים, מצטברים ובעלי כיוון שינוי איכותי: התנהגות חדשה שמבוססת על התנהגות קודמת. דוגמאות: מעבר מזחילה להליכה, מעבר מהוצאת מספר מילים בודדות למשפטים שלמים. התארגנות מחדש: ההבנה שהאדם נפרד מהעולם ויש לו צרכים, מחשבות ורגשות שונים משאר האנשים. מבחינה קוגניטיבית ילדים לומדים להכיר את […]
פסיכולוגיה קוגניטיבית שיעור 1 : הכרת הפסיכולוגיה הקוגניטיבית + התחלת נושא תפיסה: במה עוסקת פסיכולוגיה קוגניטיבית: 1 . תהליכי חשיבה 2 . הפסיכולוגיה הקוגניטיבית עוסקת בהשפעות הרגשות על תהליכי חשיבה 3 . תהליכי למידה 4 . הפרעות קשב 5. תפיסה – איך אנו תופסים את העולם. תהליך תפיסת העולם שלנו מושפע מידע וניסיון קודמים שצברנו. […]
הפסיכולוגיה החברתית מצויה בתפר שבין הפסיכולוגיה והסוציולוגיה . מחד היא חוקרת יחידים ובכך היא שונה מסוציולוגיה, אך מתמקדת בתפיסתם של יחידים את הזולת ופחות בעולמם הפנימי של יחידים ובכך שונה מפסיכולוגיה "קלאסית". הפסיכולוגיה החברתית מתמקדת בשלושה נושאים עיקריים: 1. חשיבה חברתית- איך אנחנו תופסים עצמינו וזולתנו. 2. השפעה חברתית- חברות, שכנוע, קבוצות וכו'. ובקיצור השפעה […]
ASSESSMENT AND TREATMENT OF LOW-RATE HIGH-INTENSITY PROBLEM BEHAVIOR תקציר: ניתוח תפקודי של תוקפנות בשיעור נמוך נערך בתצפיות ארוכות והראה כי ההתנהגות משתמרת על ידי חיזוקים חיוביים. הטיפול כלל חיזוק התנהגות אחרת במרווח רגעי משתנה (VMDRO) והצליח בהפחתת ההתנהגות הבעייתית בתקופות תצפית אלו. מבוא הערכה וטיפול בהתנהגויות בעייתיות בשיעור נמוך קשה לביצוע בשל הקושי לזהות ולהתערב […]
19/02/2014 שיעור 2: מהי פסיכולוגיה רפואית? בתחום יש כמה התפצלויות, זהו תחום אינטרדיספלינרי, משלב מחקר הוראה וטיפול. הוא נע בין רצף של בריאות וחולי. הם עוזרים לאנשים בתהליכים הפיזיולוגיים שמובילים למחלה, עוצרים את התפתחותה ומונעים את חזרתה. תחום זה מדבר גם על תהליכים נפשיים שמשפיעים על המחלה (תהליכי גוף נפש). ההתמחות שעובר הפסיכולוג הרפואי היא […]
הרצאה 1: אנחנו לא נוכל להגיע למצב שנוכל להכריע איזה מהמצבים (דנה, גיא ויוסי) צריך איזה סוג טיפול (פסיכולוגי, פסיכיאטרי, רפואי פיזיולוגי). מהי נורמאליות? תפיסת רציונלית – לאדם שיש התנהגות נורמאלית יש תפיסה רציונלית ביחס למציאות. זהו מצב שבו האדם שופט את המציאות בצורה תקינה והוא מבין את המציאות כמעט כמו רוב בני האדם. לאנשים […]
פסיכולוגיה חברתית ב שיעור 1: סרטון – מערכון של מצלמה נסתרת צולם בשנות ה60, סלומון אש היה אחראי על המערכון הזה. הסרטונים האלה מראים לנו את התופעה של קונפורמיות, השפעה חברתית מצד אחד, להתנהג לפי נורמה קיימת, אך מצד שני כשאנחנו מגדירים מה זה קונפורמיזם, אנחנו מדברים הפוך על הפוך על נון-קונפורמיזם. ברגע שאנחנו נדרשים […]
פרק 11 – ריגוש. בקרה עצבית על דפוסי תגובה ריגושית. מיקום האמיגדלה: אונת הרקה. חלקים חשובים: גרעין מדיאלי- קבלת קלט סנסורי (כולל ריחות ופרומונים) ושיגורו לאזור המסד של מוח קדמי מדיאלי והיפותלמוס. תפקיד בתפקודי רבייה, בקרת צריכה של נתרן. גרעין צדי וגרעין מסד צדי- קלט סנסורי מקורטקס סנסורי ראשוני, קורטקס אצסוציטיבי , תלמוס ותצורת היפוקמפוס. […]
פרק 2 -זיכרון א. מבחן היכר ישןחדש- בזמן המבחן מציגים לנבדקים גירויים שהופיעו בזמן הלמידה וגירויים שלא הופיעו . על הנבדקים לציין את הגירויים שהופיעו קודם ולא לציין בטעות גירויים שלא הופיעו בשלב הלמידה. מחלקים את התגובות של הנבדק ל4 סוגים: מילים ישנות ,מילים חדשות ,תגובה :ישן ,חדש יתרון: למבחן זה יש תוקף חיצוני […]
קורס מס' 10285 : שיטות מחקר אביב 2015ב יחידות 1 -2 : מושגי יסוד בשיטות מחקר נושא- בשלב הראשון בוחר החוקר נושא למחקר. לאחר שהחוקר בוחר נושא, עליו לקרוא תיאוריות ומחקרים בנושא. קריאת התיאוריות והמחקרים נועדה לבדוק מה עשו חוקרים עד עכשיו. לדוגמה: אלימות. תיאוריה- סדרה של טענות שהמטרה שלהן היא תיאור של תופעה מסוימת, […]
Heat stress, plasma concentrations of adrenaline, noradrenaline, 5-hydroxytryptamine and cortisol, mood state and cognitive performance עומס חום, ריכוזי פלזמה של אדרנלין, נוראדרנלין, סרוטונין וקורטיזול, מצב רוח ותפקוד הקוגניטיבי השפעת עומס חום על: ´ זיכרון עבודה ´ זמן תגובה בחירתי ´ שינויים בריכוז הפלסמתי של נוירוטרנסמיטורים שונים àßקוגניציה ´ חוק עוררות ביצוע של ירקס-דודסון (1908): ´ […]
TEMPORAL DISCOUNTING PREDICTS STUDENT RESPONSIVENESS TO EXCHANGE DELAYS IN A CLASSROOM TOKEN SYSTEM Journal of Applied Behavior Analysis 2 011 Reed, D. D., & Martens, B. K. (2011). TEMPORAL DISCOUNTING PREDICTS STUDENT RESPONSIVENESS TO EXCHANGE DELAYS IN A CLASSROOM TOKEN SYSTEM. Journal of Applied Behavior Analysis, 44(1), 1 –18. doi:10.1901/jaba.2011.44-1 . הפחתת ערך עם הזמן […]
פילוסופיה של החינוך סיכום סיכומים: פילוסופיה של החינוך שער ראשון פרק 1: החינוך ביוון העתיקה הסופיסטים יש היום חזרה לרעיונות של היוונים. הערך המרכזי= ערך הקולקטיביזם- החברה היא הערך העליון. בעבר לא הייתה תפיסה של הפרט. אצל היוונים החברה במרכז. רק אצל רוסו מתחיל המתח בין היחיד לקבוצה. סופיסט= איש חכם, מורה. תואר שהוענק […]
מושגים פרק 3 · אבולוציה- נטיות הסתגלות עיקריות: היכולת לעמוד זקוף על שתי רגליים והגדלת נפח המוח. (בנוסף למדו לחקור סביבות חדשות, התפתחו תרבותית והתפתחה השפה). · דנדריטים—גוף התא (גרעין התא)—אקסון—כפתורים סופיים (בועות סינפטיות). · נוירונים סנסורים- (חישתיים, בהיקפית) קולטים מידע מהחושים ומעבירים לאינטרנוירונים. · אינטרנוירונים- (תאי ביניים, במרכזית) מעבירים מידע מתאי החישה לנוירונים מוטורים. […]
התפתחות האדם במהלך החיים- חקר ההתפתחות # פסיכולוגיה התפתחותית- שינוי בתפקוד פיזי ופסיכולוגי מהיוולדות עד סוף החיים. # מחקרים נורמטיביים- מטרתם לאפיין גיל או שלב התפתחות מסוים. # נורמות- אמות מידה של התפתחות/ הישגים המבוססת על תצפיות בבני אדם. מאפשרות לפסיכולוגיים להבחין בין גיל כרונולוגי לגיל התפתחותי. # מחקר אורך- להבנת שינוי, צופים באותם אנשים […]
פרק 10 – התפתחות האדם במהלך החיים פסיכולוגיה התפתחותית היא תחום בפסיכולוגיה העוסק בשינויים המתרחשים כל הזמן בתפקוד הפיזי והפסיכולוגי בכל מעגל החיים, מרגע ההתעברות ועד הזקנה. המשימה: לתעד שינויים ולגלות כיצד אורגניזמים משתנים במרוצת הזמן ומדוע. הנחת היסוד: תפקוד מנטלי, קשרים חברתיים והיבטים חיוניים אחרים של הטבע האנושי מתפתחים ומשתנים לאורך מחזור החיים כולו. […]